Neu.. Jachten 
Doelde op zoiets.
Dankje Marco,
Zeer volledig toestel. Beter dan nodig.Wel vrij kostelijk (rond 300 € )
Ik houd het in beraad.
Dit is maar een voorbeeld (eerste hit die ergens over ging). Wellicht zijn ze er goedkoper, kijk ook eens op marktplaats enzo.
Het ding is inderdaad kostbaar. Maar ook best bewerkelijk om zelf te maken, dus tsja.. Ik weet niet hoe jij in je tijd en kunde zit
.
Overigens heb ik op showyourprojects ooit eens een bouwsel gezien dat stroom meet en spanning weergeeft. Hangt aan een pic (da's nou weer jammer
). Als je dat kunt 'jatten' heb je de hardware al klaar...
[edit]Hier heb je ook zoiets. Overbodig spul eraf slopen, de hardware kan al wat je wilt.[/edit]
[Bericht gewijzigd door Marco69 op ]
Peter Claus
It is so simple to be happy, but it is so difficult to be simple
Op 28 september 2006 18:08:58 schreef evarist:
Bedankt voor je reactie, cosphi, maar dit zou het moeten wordenJe moet aantal malen per seconde de stroom meten.
Je slaat de gemeten stroom op in een geheugen en telt telkens de volgende meting er bij.Als je dit bv 10x per seconde doet, moet je de inhoud van het geheugen met 36000 vermenigvuldigen.
Ik dacht dat je de meting voor een uur moest delen door 36000 ipv vermenigvuldigen om de uitkomst in Ah te hebben.
Darwin heeft zijn theorie bedacht tijdens zijn natuurwandelingen. Sinds ik dat weet ga ik ook in de natuur denken.
Ik maakte de bedenking dat een accumonitor zoveel geld kost (250eur) terwijl sommige dingen zo spotgoedkoop zijn door hun massaproductie. Ik kocht ooit horloges uit HK voor .50€ per stuk. En een fietscomputer? kost ook niet veel geld en die kan dienst doen als It meter. Als ik de pulsen die het wiel geeft vervang door pulsen in functie van de stroom dan kan ik de momentele stroom zien, alsook de verbruikte capaciteit.
De vraag verandert dus bij deze: hoe kan ik het signaal van de hall-sensor omzetten naar pulsen met toenemende frequentie ifv de stroom?
Hieronder even mijn berekening.
Omtrek fietswiel 2m (bv)
500toeren = 1 km
10000 toeren/uur = 20km/u = 0.36sec per omwenteling/puls
Als ik pulsen met een herhalingstijd van 0.36sec kan sturen naar de fietscomputer dan zou (bv) de snelheidsmeter 20Km/u aangeven, dat wordt dan 20A. Na 1 uur rijden geeft de kilometerteller 20km aan , dit wordt dan (door de vermenigvuldiging met de tijd) 20Ah.
[Bericht gewijzigd door Evarist op ]
En dit is de oplossing geworden: