zeh eu ik heb je filmke ook eens bezien he

hoe heb je dat eigenlijk gedaan met die stemherkenning?

want ik heb hier thuis ook vanalles dat ik vanop mijn pc kan bedienen, al automatisch laten gaan, en ik heb dat geschreven in VB,
nu heb ik ook L&H in huis.
(k moet zeggen die L&H is echt wel bucht)
waarmee ik dus dat prog laat reageren op bepaalde woorden die ik in een tekstkader komen als ik ze inspreek,
maar soms 5 keer herhalen eer het wel echt goed heeft verstaan,
en steeds naast de micro zitten is wel nodig bij deze

dus ik vroeg me af hoe je dat deed om zoiets in een hele kamer te voorzien...

ik heb het zelf niet met spraakherkenning gedaan, alhoewel je aan mijn software daar zo een moduletje voor kan hangen.
maareh, ik denk dat je gewoon een ongelooflijk goeie microfoon moet hebben, en heeeeel krachtige software die jou kan begrijpen tussen alle huis- tuin- en keukenherrie...

Op 5 maart 2003 17:14:02 schreef whoopi:
zeh eu ik heb je filmke ook eens bezien he

hoe heb je dat eigenlijk gedaan met die stemherkenning?

want ik heb hier thuis ook vanalles dat ik vanop mijn pc kan bedienen, al automatisch laten gaan, en ik heb dat geschreven in VB,
nu heb ik ook L&H in huis.
(k moet zeggen die L&H is echt wel bucht)
waarmee ik dus dat prog laat reageren op bepaalde woorden die ik in een tekstkader komen als ik ze inspreek,
maar soms 5 keer herhalen eer het wel echt goed heeft verstaan,
en steeds naast de micro zitten is wel nodig bij deze

dus ik vroeg me af hoe je dat deed om zoiets in een hele kamer te voorzien...

Daar is een module voor, met wat electronica erachter kun je zo 8 apparaten bedienen. Werkt zonder pc. (dus stand alone). De microfoon is gewoon een condensator mic. Hij werkr overal in de kamer. Het komt heel soms voor dat ik het ook 2 keer moet zeggen, maarja...

vertel eens;
wat is dat voor ding en waar is het te krijgen...
als je er dingen mee kan schakelen,
kan ik hem dus ook aan de computer hangen :P

Op 6 maart 2003 16:12:06 schreef Zynth!:
vertel eens;

Bij de conrad d8 ik

Op 6 maart 2003 16:12:06 schreef Zynth!:
vertel eens;

Conrad, speech module

das gewoon zo t principe van die gsm's waar je een naam kan tegen zeggen om iemand op te bellen

wat je zegt vergelijken met wat hij ooit ingesteld heeft gekregen

jullie kennen vast allemaal de conrad website;
je kan nix vinden :P
kan iemand de productcode van die module ff posten? :D

-----

laatmaar; ik hebbem al gevonden...
107 europese euro's :|
niet normaal gewoon.

[Bericht gewijzigd door Zynth! op ]

Wat had je dan verwacht.

iets eh, betaalbaars...
een euro of 40, dan moet het toch wel ophouden

die module kost 69 euro als ik me niet vergis

als ik bij de search op conrad.nl "spraak" invul, en dan het eerste item kies, dan krijg ik zoiets als wat jullie bedoelen.
Dat ding kost dus mooi 107 euro :|

Het is nog veel erger: Conrad mag om een of andere reden die module niet eens meer leveren. Ik had er eerst eentje van Conrad, maar die heb ik opgeblazen, toen heb ik een nieuwe uit Amerika moeten laten komen (zat een paar maanden tussen, maar toch) Ik heb toch een doorzettings vermogen he ;) :P

Op 7 maart 2003 20:49:42 schreef Atmoz:
Het is nog veel erger: Conrad mag om een of andere reden die module niet eens meer leveren.

Maar hij staat nog wel op internet bij ze en in de gids. Ook stom dan!

staat er dan niets bij? ik herinner mij dat er bij velleman ook wel soms staat niet leverbaar in volgende landen:....

Conrad kan het mooi beschrijven in z'n gids.
"Doe nu uw lamp met uw stem aan" ofzoiets.
Maar ze schrijven er niet bij dat je eerst een knop moet bedienen om het 'herkennen' te starten.
Ja, dan kun je net zo goed meteen de lichtknop indrukken.
Het is natuurlijk bruikbaar als je bij een deur op een knop drukt (DIE knop dus) en dan je naam moet zeggen om na herkenning toegang te kunnen krijgen, maar 'zomaar' een lamp aanzetten gaat niet op.
Bestelnr. is geloof ik 188182.

tsja dat is idd wel vrij dom

ik heb het nu mer L&H op mijn pc gedaan

ik wou zoiets maken waarmee ik ingesproken geluiden vergelijk met geluiden in mijn bestanden (wav ofzo) omdat L&H ook ni echt goe werkt maar daar is idd ook altijd het probleem dat hem moet weten wanneer men start...

ik weet wel dat er bij velleman een handklap_schakelaar is, als je die aan de knop hangt :-)

eens in de handen kloppen en dan maar zeggen wat je wil :-)

verkopen ze dacht ik ook bij de karwei :)

Op 8 maart 2003 19:32:15 schreef Zynth!:
verkopen ze dacht ik ook bij de karwei :)

Tjah kwee nie hoor maar als het zo is dan is het daar vast en zeker duurder.

Op 8 maart 2003 17:04:50 schreef Frits Kieftenbelt:
Conrad kan het mooi beschrijven in z'n gids.
"Doe nu uw lamp met uw stem aan" ofzoiets.
Maar ze schrijven er niet bij dat je eerst een knop moet bedienen om het 'herkennen' te starten.
Ja, dan kun je net zo goed meteen de lichtknop indrukken.
Het is natuurlijk bruikbaar als je bij een deur op een knop drukt (DIE knop dus) en dan je naam moet zeggen om na herkenning toegang te kunnen krijgen, maar 'zomaar' een lamp aanzetten gaat niet op.
Bestelnr. is geloof ik 188182.

Zomaar een lamp aanzetten gaat wel op bij de mijne (nieuwe versie als wat bij Conrad te koop was). Daarom moet je bij mijn systeem ook altijd "ACS" ervoor zeggen (www.atmoz-acs.tk) Dat is dezelfde functie als die "knop". Toen ik nog die oudere versie van Conrad had, heb ik idd gebruik gemaakt van die handklapschakel functie ;)

En om een lamp ermee te schakelen moet je er nog een 4013 IC met wat electronica en natuurlijk een relais aan hangen...

Hé, interessant. Daar kun je een mooi Atmozfeertje mee maken.
Waar kun je die kopen en wat is het bestelnr.?
Moet je echt vlak voor het microfoontje praten of kun je ook echt van afstand dingen aan/uit schakelen?
En hoe zit het als er achtergrondgeluiden tussen zitten, doet ie het dan ook nog redelijk?
Aangezien jij blijkbaar al zo'n ding hebt kun je mij daar uit ervaring iets over schrijven, voordat ik er zelf één aanschaf.

sorry, wat ik hier had staan is al beantwoord :)

[Bericht gewijzigd door Zynth! op ]

Zoals al gezegt: bij Conrad krijg je hem niet meer. Je zult hem dus uit America moeten laten komen. (weet niet meer precies waar, want een vriend heeft em besteld samen met nog wat andere dingen). Als je hem besteld krijg je dus wel die nieuwe versie met start-commando om hem te activeren zonder knop :) Hij werkt ook goed in de kamer (in de buurt van 3/4 meter ofzo) Je kunt met 3 mensen tegelijk besturen. (dus 3 verschillende startcommando's).

Maar om effe ONTOPIC te gaan:

Is het niet mogelijk dat iemand zo'n progje maakt?
Het lijkt me zo dat als iemand programeer ervaring heeft dat dat toch zo gemaakt is. Misschien ook handig om bij de downloads te zetten op de site. Dus gewoon een progje met 8 buttons (eventueel een bitmap als achtergrond) en als je dan op de knopjes klikt dan gaat een desbetreffende poort even hoog. (met een 4013 kun je dan mooi AAN/UIT maken...)

Zoals al eerder in dit topic gezegd:

Ik wil het best doen, maar dan wordt het wel een versie voor windows 98. Ben op dit moment aan het kijken naar drivers waarmee ik makkelijk naar de poort kan schrijven.

Programmeertaal: Delphi.

Zal misschien vanavond al even de eerste versie erop zetten maar dat is niet zeker.