Op 10 maart 2003 10:33:41 schreef kingjotte:
Zoals al eerder in dit topic gezegd:

Ik wil het best doen, maar dan wordt het wel een versie voor windows 98. Ben op dit moment aan het kijken naar drivers waarmee ik makkelijk naar de poort kan schrijven.

Programmeertaal: Delphi.

Zal misschien vanavond al even de eerste versie erop zetten maar dat is niet zeker.

Ja voor Windows98/ME is al een begin he ;)

Lijkt me leuk als er een functie in zit om een bitmap als achtergrond te zetten (als het niet TE veel werk is natuurlijk)...

[edit]
Hahaha, ik wilde zeggen Windows98 / ME (millenium) zet'ie er "*atmoz is al een begin he" neer
[/edit]

:) :) :)

Ik weet niet, mag je in ME ook gewoon dingen naar de poorten schrijven of heb je daar ook een driver voor nodig?
Functie voor die bitmap kan wel denk ik, zoals gezegd ga ik er vanavond na al het nodige huiswerk even naar kijken.

Op 10 maart 2003 11:13:04 schreef kingjotte:
Ik weet niet, mag je in ME ook gewoon dingen naar de poorten schrijven of heb je daar ook een driver voor nodig?
Functie voor die bitmap kan wel denk ik, zoals gezegd ga ik er vanavond na al het nodige huiswerk even naar kijken.

95/98/ ME = hetzelfde (wat LPT1 aansturen betreft)

NT/2000/XP = Drivertje nodig (DLportIO ofzoiets) :?

NT/2000/XP = Drivertje nodig (DDLportIO ofzoiets) :?

Dat moet DLLportIO zijn
En daar heb je weinig aan

[Bericht gewijzigd door kingjotte op ]

Sorry was toch DLPortIO

Ben daar mee aan de gang, heb alleen ff niets om het mee te testen. Als me vader vanavond thuis is weer wel en dan is het zo gepiept.

Op 27 februari 2003 14:24:17 schreef Bastiaan:

[...]

Dat hoeft toch ook niet te werken met die dll. Dan doe je het toch gewoon anders.

Bastiaan, heb al een tijd met hulp van Whoopi geprobeerd de Win95io.dll te laten werken onder WinXP.
zijn er andere dll's die wel werken? doel is de Centronics interface van E 7&8/96 (antiek) in VB te laten werken.
(zoals je ziet: ingelogd, dank)

voor zover ik weet zijn de bekende dll files op internet die voor het aansturen van de parallele poort alleen geschikt voor win3.11 ,95,en 98 dus NIET windows 2000 en XP.

Op 15 maart 2003 01:24:28 schreef Erik:
voor zover ik weet zijn de bekende dll files op internet die voor het aansturen van de parallele poort alleen geschikt voor win3.11 ,95,en 98 EN ME ! dus NIET windows 2000 en XP.

Heeft er al iemand een poging gewaagd om zo een programma te maken?

Op 25 maart 2003 09:41:58 schreef Atmoz:

Heeft er al iemand een poging gewaagd om zo een programma te maken?

Ik heb zelf een tijd geleden als eens zoiets gemaakt, maar dan op een wat andere manier.

Namelijk via RS232 een commando van de pc naar een µC sturen. En deze controller schakelt dan adv de commando's apparaten aan of uit.

compoort met een uC is handig, en voor in/output van/naar de lpt poort, raad ik het progje userport aan, je merkt er niets van en je kunt gewoon naar de poorten schrijven en lezen!

hmzzz, maar dus niemand die een programmaatje heeft/zelf kan maken dat heel eenvoudig de 8 kanalen van de LPT1 aanstuurt. Iedere keer als je op een knop drukt gaat de desbetreffende poort 1 seconde hoog.

Dus totaal 8 knoppen...
Als ik iets van VB snapte maakte ik het zelf wel effe, maar ik denk toch dat het voor een "kenner" zo gemaakt is....

zoiets dus: http://members.home.nl/asd2/homecontrol.jpg

voor win98 en 95 is het no problemo... de rest word moeilijker

Op 25 maart 2003 15:37:19 schreef Erik:
voor win98 en 95 is het no problemo... de rest word moeilijker

Ook goed :) (tenminste al iets...)
Heb jij dat/kun jij dat maken dan?

heb ik niet kan ik wel :)

Op 25 maart 2003 16:45:18 schreef Erik:
heb ik niet kan ik wel :)

:P

Wat wil je er graag voor hebben? Het schema en de software van de lichtbak heb ik al vrijgegeven ;)

heb interesse voor de sourcecode van de software van de lichtbak