whoopi
zoveel onzinnige onzin in de wereld...
tsja dat is idd wel vrij dom
ik heb het nu mer L&H op mijn pc gedaan
ik wou zoiets maken waarmee ik ingesproken geluiden vergelijk met geluiden in mijn bestanden (wav ofzo) omdat L&H ook ni echt goe werkt maar daar is idd ook altijd het probleem dat hem moet weten wanneer men start...
ik weet wel dat er bij velleman een handklap_schakelaar is, als je die aan de knop hangt 
eens in de handen kloppen en dan maar zeggen wat je wil 
MiTcHeLL
May The Source Be With You
Op 8 maart 2003 19:32:15 schreef Zynth!:
verkopen ze dacht ik ook bij de karwei
Tjah kwee nie hoor maar als het zo is dan is het daar vast en zeker duurder.
Op 8 maart 2003 17:04:50 schreef Frits Kieftenbelt:
Conrad kan het mooi beschrijven in z'n gids.
"Doe nu uw lamp met uw stem aan" ofzoiets.
Maar ze schrijven er niet bij dat je eerst een knop moet bedienen om het 'herkennen' te starten.
Ja, dan kun je net zo goed meteen de lichtknop indrukken.
Het is natuurlijk bruikbaar als je bij een deur op een knop drukt (DIE knop dus) en dan je naam moet zeggen om na herkenning toegang te kunnen krijgen, maar 'zomaar' een lamp aanzetten gaat niet op.
Bestelnr. is geloof ik 188182.
Zomaar een lamp aanzetten gaat wel op bij de mijne (nieuwe versie als wat bij Conrad te koop was). Daarom moet je bij mijn systeem ook altijd "ACS" ervoor zeggen (www.atmoz-acs.tk) Dat is dezelfde functie als die "knop". Toen ik nog die oudere versie van Conrad had, heb ik idd gebruik gemaakt van die handklapschakel functie 
En om een lamp ermee te schakelen moet je er nog een 4013 IC met wat electronica en natuurlijk een relais aan hangen...
Frits Kieftenbelt
Ohm sweet Ohm | www.picbasic.nl
Hé, interessant. Daar kun je een mooi Atmozfeertje mee maken.
Waar kun je die kopen en wat is het bestelnr.?
Moet je echt vlak voor het microfoontje praten of kun je ook echt van afstand dingen aan/uit schakelen?
En hoe zit het als er achtergrondgeluiden tussen zitten, doet ie het dan ook nog redelijk?
Aangezien jij blijkbaar al zo'n ding hebt kun je mij daar uit ervaring iets over schrijven, voordat ik er zelf één aanschaf.
Zoals al gezegt: bij Conrad krijg je hem niet meer. Je zult hem dus uit America moeten laten komen. (weet niet meer precies waar, want een vriend heeft em besteld samen met nog wat andere dingen). Als je hem besteld krijg je dus wel die nieuwe versie met start-commando om hem te activeren zonder knop
Hij werkt ook goed in de kamer (in de buurt van 3/4 meter ofzo) Je kunt met 3 mensen tegelijk besturen. (dus 3 verschillende startcommando's).
Maar om effe ONTOPIC te gaan:
Is het niet mogelijk dat iemand zo'n progje maakt?
Het lijkt me zo dat als iemand programeer ervaring heeft dat dat toch zo gemaakt is. Misschien ook handig om bij de downloads te zetten op de site. Dus gewoon een progje met 8 buttons (eventueel een bitmap als achtergrond) en als je dan op de knopjes klikt dan gaat een desbetreffende poort even hoog. (met een 4013 kun je dan mooi AAN/UIT maken...)
Zoals al eerder in dit topic gezegd:
Ik wil het best doen, maar dan wordt het wel een versie voor windows 98. Ben op dit moment aan het kijken naar drivers waarmee ik makkelijk naar de poort kan schrijven.
Programmeertaal: Delphi.
Zal misschien vanavond al even de eerste versie erop zetten maar dat is niet zeker.
Op 10 maart 2003 10:33:41 schreef kingjotte:
Zoals al eerder in dit topic gezegd:Ik wil het best doen, maar dan wordt het wel een versie voor windows 98. Ben op dit moment aan het kijken naar drivers waarmee ik makkelijk naar de poort kan schrijven.
Programmeertaal: Delphi.
Zal misschien vanavond al even de eerste versie erop zetten maar dat is niet zeker.
Ja voor Windows98/ME is al een begin he 
Lijkt me leuk als er een functie in zit om een bitmap als achtergrond te zetten (als het niet TE veel werk is natuurlijk)...
[edit]
Hahaha, ik wilde zeggen Windows98 / ME (millenium) zet'ie er "*atmoz is al een begin he" neer
[/edit]

Ik weet niet, mag je in ME ook gewoon dingen naar de poorten schrijven of heb je daar ook een driver voor nodig?
Functie voor die bitmap kan wel denk ik, zoals gezegd ga ik er vanavond na al het nodige huiswerk even naar kijken.
Op 10 maart 2003 11:13:04 schreef kingjotte:
Ik weet niet, mag je in ME ook gewoon dingen naar de poorten schrijven of heb je daar ook een driver voor nodig?
Functie voor die bitmap kan wel denk ik, zoals gezegd ga ik er vanavond na al het nodige huiswerk even naar kijken.
95/98/ ME = hetzelfde (wat LPT1 aansturen betreft)
NT/2000/XP = Drivertje nodig (DLportIO ofzoiets) 
NT/2000/XP = Drivertje nodig (DDLportIO ofzoiets)
Dat moet DLLportIO zijn
En daar heb je weinig aan
[Bericht gewijzigd door kingjotte op ]
Sorry was toch DLPortIO
Ben daar mee aan de gang, heb alleen ff niets om het mee te testen. Als me vader vanavond thuis is weer wel en dan is het zo gepiept.
Op 27 februari 2003 14:24:17 schreef Bastiaan:
[...]
Dat hoeft toch ook niet te werken met die dll. Dan doe je het toch gewoon anders.
Bastiaan, heb al een tijd met hulp van Whoopi geprobeerd de Win95io.dll te laten werken onder WinXP.
zijn er andere dll's die wel werken? doel is de Centronics interface van E 7&8/96 (antiek) in VB te laten werken.
(zoals je ziet: ingelogd, dank)
Erik
In order to succeed you must fail, so that you know what not to do the next time.
voor zover ik weet zijn de bekende dll files op internet die voor het aansturen van de parallele poort alleen geschikt voor win3.11 ,95,en 98 dus NIET windows 2000 en XP.
MiTcHeLL
May The Source Be With You
Op 15 maart 2003 01:24:28 schreef Erik:
voor zover ik weet zijn de bekende dll files op internet die voor het aansturen van de parallele poort alleen geschikt voor win3.11 ,95,en 98 EN ME ! dus NIET windows 2000 en XP.
Bastiaan
Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer
Op 25 maart 2003 09:41:58 schreef Atmoz:
Heeft er al iemand een poging gewaagd om zo een programma te maken?
Ik heb zelf een tijd geleden als eens zoiets gemaakt, maar dan op een wat andere manier.
Namelijk via RS232 een commando van de pc naar een µC sturen. En deze controller schakelt dan adv de commando's apparaten aan of uit.
Martijn Berntsen
pe4mb
compoort met een uC is handig, en voor in/output van/naar de lpt poort, raad ik het progje userport aan, je merkt er niets van en je kunt gewoon naar de poorten schrijven en lezen!
hmzzz, maar dus niemand die een programmaatje heeft/zelf kan maken dat heel eenvoudig de 8 kanalen van de LPT1 aanstuurt. Iedere keer als je op een knop drukt gaat de desbetreffende poort 1 seconde hoog.
Dus totaal 8 knoppen...
Als ik iets van VB snapte maakte ik het zelf wel effe, maar ik denk toch dat het voor een "kenner" zo gemaakt is....
zoiets dus: http://members.home.nl/asd2/homecontrol.jpg
Erik
In order to succeed you must fail, so that you know what not to do the next time.
Op 25 maart 2003 15:37:19 schreef Erik:
voor win98 en 95 is het no problemo... de rest word moeilijker
Ook goed
(tenminste al iets...)
Heb jij dat/kun jij dat maken dan?
Erik
Op 25 maart 2003 16:45:18 schreef Erik:
heb ik niet kan ik wel

Wat wil je er graag voor hebben? Het schema en de software van de lichtbak heb ik al vrijgegeven