killerbeezz16
HF door me brain!
Koekoeksklok,
Er staat een Leuke hf voor weinig geld op marktplaats
Een sommerkamp(yeasu) ft-277 tranciever voor 125 euro
Ik heb de zelfde alleen van yeasu (is volgens mij 1 en het zelfde merk maar goed)
Mischien interestant
Groet
Bas
killerbeezz16
HF door me brain!
Heeft iemand hier toevallig een bandfilter voor audio?
Ik zoek een mogelijkheid om uit 1 audio signaal verschillende "aparte" signalen te filteren.
Omdat als er 2 stations vrij dicht naast elkaar zitten ze alle 2 erg moeilijk zijn de verstaan...
(software matig mag ook)
Wie o wie kan mij helpen?
Bas
Koekoeksklok
Michael / PA4MW
Op 8 oktober 2006 17:46:51 schreef killerbeezz16:
Koekoeksklok,
Er staat een Leuke hf voor weinig geld op marktplaats
Een sommerkamp(yeasu) ft-277 tranciever voor 125 euro
Ik heb de zelfde alleen van yeasu (is volgens mij 1 en het zelfde merk maar goed)
Mischien interestant
Groet
Bas
Hoi Bas,
Bedankt voor de tip! Ik heb de tranceiver gezien op Marktplaats, en ik moet zeggen dat het een mooie tranceiver is voor die prijs. Maar ik denk dat ik even wacht tot de D.V.D.A. beurs in Apeldoorn. Ik ben van plan een mooi 70CM tranceivertje aan te schaffen. Ik heb al wel een omgebouwde Nokia voor 70CM, maar erg praktisch is die tranceiver niet. 
Nogmaals bedankt en met vriendelijke groet,
Michael
killerbeezz16
HF door me brain!
Om weer wat in dit topic te schoppen:
Volgende week woensdag (8 november) examens!
Hoe staat het leren bij iedereen?
(ik moet zeggen dat ik er toch wat te weinig aan gedaan heb tot nu toe, dus ik hoop maar dat ik het haal....)
Mischien even met elkaar afspreken om even van te voren te ouwe***ren
Groet
Bas
(ik ga voor me F dus ik ben vroeg)
Op 31 oktober 2006 16:53:02 schreef killerbeezz16:
Om weer wat in dit topic te schoppen:
Volgende week woensdag (8 november) examens!
Hoe staat het leren bij iedereen?
(ik moet zeggen dat ik er toch wat te weinig aan gedaan heb tot nu toe, dus ik hoop maar dat ik het haal....)Mischien even met elkaar afspreken om even van te voren te ouwe***ren
Groet
Bas
(ik ga voor me F dus ik ben vroeg)
Succes alvast, en als je nu even een beetje gaat leren moet het geen probleem zijn 
Ik ben er volgende week woensdag ook. Om examen te doen voor de "F"
[Bericht gewijzigd door Hugo Welther op ]
killerbeezz16
HF door me brain!
Op 31 oktober 2006 17:26:03 schreef Hugo Welther:
Ik ben er volgende week woensdag ook. Om examen te doen voor de "F"
Nou dan zijn we op ze minst met 2 man 
Koekoeksklok
Michael / PA4MW
Iedereen ook heel veel succes namens mij gewenst! Ook ik ben 8 november van de partij voor het N examen
Om 14:15 begint het examen voor de N, dus waarschijnlijk zal ik 's morgens niet aanwezig zijn.
Met vriendelijke groet,
Michael
Op 31 oktober 2006 18:29:50 schreef killerbeezz16:
[...]Nou dan zijn we op ze minst met 2 man
Met zijn drieën. Mijn broer doet ook het "F" examen.
Iedereen succes gewenst.
Gaat Paul eindelijk, en gaat er niks tussen komen?
Hugo, denk om de 20 stokslagen!
Iedereen sterkte en succes gewenst, laatste loodjes enzo ...
[Bericht gewijzigd door Rd12tf op ]
Op 1 november 2006 21:42:40 schreef Rd12tf:
Gaat Paul eindelijk, en gaat er niks tussen komen?
...
Ja, hij heeft betaald en een vrije dag genomen.
heb zijn agenda gecontroleerd. HI
iedereen veel succes woensdag, een vriend van mij, ook lid van de pi4tue club (ESRAC) gaat dan ook voor zijn F.
killerbeezz16
HF door me brain!
Hallo!
Ik heb vant weekend een kenwood TS520E gekocht!
Mooi ding!
Werkt goed
Nu nog hopen dat ik me F haal!
Groet
Bas
Koekoeksklok
Michael / PA4MW
Op 5 november 2006 22:34:21 schreef killerbeezz16:
Hallo!
Ik heb vant weekend een kenwood TS520E gekocht!
Mooi ding!
Werkt goed
Nu nog hopen dat ik me F haal!
Groet
Bas
Dat is een mooie set Bas! Veel plezier met je nieuwe aanwinst
Ik heb onlangs ook 2 leuke nieuwe aankopen gedaan, een Yaesu FT-7800, en een IC-251E. Ook staat eindelijk de X-50 op het dak! Perfecte ontvangst, momenteel hoor ik zelfs de repeater van Gent. Ik heb overgens ook goed nieuws voor de Novice amateurs onder ons: Aanvullende bevoegdheden voor Novice amateurs in Nederland. Frequenties:
7.050-7.100 MHz
14.000-14.250 MHz
28.000-29.700 MHz
Vermogen 25 Watt PEP, alle modes toegestaan.
2 dagen nadat de wijzigingen zijn gepubliceerd in de Staatscourant, worden de wijzigingen van kracht. De verwachting is dat deze wijziging binnen enkele maanden in werking zal treden, aldus Agentschap Telecom.
Bron: Informatiebrief, Dag voor de RadioAmateur. Agentschap Telecom.
Het zou mooi zijn, als dit werkelijk gaat gebeuren. Maar eerst zien, dan geloven 
Met vriendelijke groet,
Michael
killerbeezz16
HF door me brain!
Hallo micheal.
Ik heb bijna zoeen zelfde antenne alleen van een ander merk
(ben het merk effe kwijt)
Ben er erg tevreden mee, alleen ik moet nog steeds eens een goede richtantenne kopen (en kunnen plaatsen)
Ruimte is nog beetje problematisch 
Ik ben er persoonlijk niet zo heel blij mee dat N amateurs op de HF banden mogen komen, omdat je dan ook een hoop "grappenmakers" mee krijgt.
Repeater rotterdam wordt al overspoeld door grappenmakers die het erg onmogelijk maken....
Naja ik hoop maar gewoon dat het mee gaat vallen.
Aan de andere kant, 25watt pep is echt zat om leuke verbindingen mee te maken.
(400watt is leuker
)
Weet iemand toevallig hoe je een leuke draad antenne kan maken voor de 40,20,10 meter band?
Ik heb ongeveer 15 meter tot mijn beschikking
Groet
Bas/pd1bjs
Yep!
http://www.dl8ncr.de/technik/g5rv/g5rv.html
Alleen 40m:
http://www.arrl.org/tis/info/pdf/0207040.pdf
Kleintje voo 80m:
http://www.g3ycc.karoo.net/4s7nr.html
Van 25 -> 400 Watt, scheelt maar twee S punten, je antenne is vele malen belangrijker!
[Bericht gewijzigd door Rd12tf op ]
Koekoeksklok
Michael / PA4MW
Hoi Bas,
De X-50 die ik heb, is van de firma Diamond. Ik ben ontzettend tevreden met deze antenne. Ook heb ik nog een V-2000 van Diamond liggen, maar daar moet ik eerst nog even kabel voor halen. Waarschijnlijk wordt dat H1000 kabel. De V-2000 is ook echt een geweldige antenne. De V2000 antenne is geschikt voor 2M, 6M en 70CM. Met ruimte heb ik hier ook problemen. Zowel voor als achter staan antennes Hi
Achter het huis, staat mijn antenne en voor het huis de antenne's van mijn vader. Onlangs hebben we een draad gespannen van simpel VD draad, ongelofelijk hoe hard de signalen wel niet binnenkwamen op 80M. We hebben de draad in V-vorm gespannen met een lengte van 2x20M, en een 1:1 balun ertussen. We luisteren heel vaak naar het Nederlandstalig amateurnet op 3630KHz LSB. Vroeger sloeg de S-Meter niet uit tijdens het moduleren van de stations, nu reikt de S-Meter tot 20DB over 9 op de FT-990 van mijn vader. Ik ben het er overgens mee eens, dat door de verruiming van de frequenties voor Novice er zo inderdaat mensen bij kunnen komen die de boel gaan verstieren. Maar ik denk dat dat moeilijk te voorkomen zal zijn, zelfs als de banden niet voor Novice amateurs vrijgegeven gaan worden. Want, een tranceiver is nu veel te makkelijk verkrijgbaar, dus de mensen die de boel willen verstieren kunnen dat hoe dan ook doen. Het zou mij een goed idee lijken, om mensen alleen een tranceiver te verkopen, als ze in het bezit zijn van een geldige amateur licentie. Maar dat leverd de fabrikanten minder geld op, dus dat gaat ook nooit gebeuren denk ik.
Met vriendelijke groet,
Michael
killerbeezz16
HF door me brain!
Voorlopig heb ik een BJS special gemaakt (De voet van een 27mhz mobiel spriet, en ik heb daar een een draad van 10 meter aan vast gemaakt.)
Via een DIY tunertje kan ik een hoop ontvangen (de FRImatch)
(is een zeer simpele tuner, met weinig moeilijke onderdelen)
Dit geheel werkt opzich goed tot aan 25watt, daarna slaat de tuner over, dus er moet een zwaardere tuner komen.
Ik ben het met Rd12tf eens, alleen als je niet zoeen beste antenne hebt, of niet de ruimte voor een fullsize dipole is het wel prettig als je wat extra oomph erachter kan zetten.
Als optie kan je eventueel ook nog een folded dipole maken, eventueel met verkorting's spoelen/C's
Groet
Bas/PD1BJS