Ben ik effen blij dat ik hier geen verstand van heb...
Dit topic is gesloten
Ben ik effen blij dat ik hier geen verstand van heb...
Moderator
Op 20 november 2006 16:59:57 schreef beertje_01:
[...]
typische audiofiele hé....
Die kan je alles verkopen...
idd
nochtans op een audio beurs stond deze versterker ingebouwde versie en die werd verkocht aan ik geloof 1200€ en dat was nog "goedkoop" ... hij versloeg wel vele andere duurdere merken waaronder een buizen versterker van 10000€
zegt genoeg natuurlijk. en dat met maar een 5w ongeveer
In audiofielenland hebben prijzen maar nauwelijks correlatie met kwaliteit...
Overleden
Juist.
Heheh, eindelijk iemand die het begrijpt.
DIY forever, voor een fractie van de prijs kun je zelf dingen bouwen die het gros van de high end boeren met stomheid slaat.
BTW Alex, het kabelverhaal op ZBA nog gevolgd? En Audiofreakz.nl is nog veeeeeeeeeeel erger!
Op 20 november 2006 16:59:57 schreef beertje_01:
een bepaald merk. inductiearm en dergelijke. zijn wel van goede kwaliteit. eigenlijk ideaal voor hf toepassingen.
kgeloof van dale. 1W 1%. kosten wel 1€ per stuk en dat scheetl enorm aan de prijs dan weer.
voor gevoelige riaa trapjes zou ik dat wel toepassen maar dan alleen in de eerste trap ofzo.
kunnen ook tegen 1kv (allé ja voor de hogere waarden dan hé).
typische audiofiele hé....
als je inductiearm wil werken in een riaa voortrap zijn smd weerstanden dan niet de ideale oplossing?
ooit al geprobeerd smd weerstanden aan buisvoeten te solderen?
Op 20 november 2006 21:53:03 schreef jongensenwetenschap:
[...]
als je inductiearm wil werken in een riaa voortrap zijn smd weerstanden dan niet de ideale oplossing?
Of dat nu wat betreft dissipatie zo fijn samengaat met buizen techniek weet ik niet. Het idee is op zich zeker niet verkeerd. In een voortrap zal het wel meevallen.
Op 20 november 2006 22:03:12 schreef beertje_01:
Reflow oven?
Overleden
SMD en buizen? Vergeet het maar.
Al eens aan overslag gedacht?
Dezelfde reden om geen kwart wattertjes in de anode te gebruiken, zelfs niet in voortrapjes.
Op 20 november 2006 22:03:12 schreef beertje_01:
nee, maar er bestaan 1/2 watt types. dat zou al aardig moeten lukken. Zelf ben ik geen smd fanaat, maar ik las over die €1 per inductiearme weerstand voor een riaa circuitje en dat zijn waarschijnlijk smdtjes met poten aan ...
hier moet het wel mee lukken
eerst even warmstoken boven een vuurtje
[Bericht gewijzigd door Sparks op maandag 20 november 2006 22:21:10
spiritusboutjes... maar je hebt er zitten aan knabbelen?
Op 20 november 2006 21:50:55 schreef KT88:
BTW Alex, het kabelverhaal op ZBA nog gevolgd? En Audiofreakz.nl is nog veeeeeeeeeeel erger!
D'r is een heel subforum gewijd aan kabels, wat ik niet meer inkom nadat ik een topic had gelezen van iemand die 'n serieus verhaal begon te houden 'dat-ie nou alle kabels in z'n versterker had vervangen door koolstoffiber' en meer van dat soort ongein.
Maar is er een bepaald topic wat er tussenuitspringt?
Ah. dat topic. Hrm.
Eigenlijk heb ik een dubbele houding tegen de eerste posts van dat topic. Aan de ene kant denk ik iets als 'aaargh!', aan de andere kant denk ik 'Hmm, als die mensen nou echt gelukkig worden van dat soort kabels, wie ben ik om ze dan niet 'n handje te helpen?'
Ik kom hier niet vaak... maar kwam deze link tegen en denk dat jullie m wel interessant vinden : Home-made triode
Op 20 november 2006 22:16:53 schreef jongensenwetenschap:
[...]
nee, maar er bestaan 1/2 watt types. dat zou al aardig moeten lukken. Zelf ben ik geen smd fanaat, maar ik las over die €1 per inductiearme weerstand voor een riaa circuitje en dat zijn waarschijnlijk smdtjes met poten aan ...
Die 1/2 watt types zijn gewoon dezelfde als through-hole alleen dan met ronde kapjes ipv pootjes.
1/4 watt weerstanden doen het bij mij prima met 90 volt er overheen.
Moderator
Op 21 november 2006 10:11:45 schreef Mr GAmba:
Ik kom hier niet vaak... maar kwam deze link tegen en denk dat jullie m wel interessant vinden : Home-made triode
Back to basics
Op 20 november 2006 23:29:35 schreef alex278:
Ah. dat topic. Hrm.Eigenlijk heb ik een dubbele houding tegen de eerste posts van dat topic. Aan de ene kant denk ik iets als 'aaargh!', aan de andere kant denk ik 'Hmm, als die mensen nou echt gelukkig worden van dat soort kabels, wie ben ik om ze dan niet 'n handje te helpen?'
Zoiets had ik nou bij een topic die ging over verschillende type's netkabels, dus de 230V kabel tussen WCD en versterker, nou ja zeg, dat is toch echt kolder dat je daar verschil in zou kunnen horen....
Moderator
Of een aparte groep...
http://www.circuitsonline.net/forum/view/20526/1/
Maar ik zweer bij m'n €500 netsnoer
[Bericht gewijzigd door Henry S. op dinsdag 21 november 2006 19:02:35
nweeeeee allemaal FOUT. Je kan het beste de energie zelf opwekken, dan weet je zeker dat het goed is
Ik blijf zelfbouwaudio een raar forum vinden. Twee groepen met een haast diametrale benadering van audio (de kabelboeren vs. de meetnerds). Je zou toch haast verwachten dat de servers waar dat forum op gehost wordt allang gesmolten waren van de flamewars op dat forum....
Moderator
Of het vormt een natuurlijk evenwicht...
bij deze nog een paar fototjes.
heb even een testje gedaan. smoorspoelen komen morgen. heb ik even vervangen door 100ohm weerstand.
het is een parallel single ended el84. met die weerstand was de brom aan de uitgang slechts 12mv peakpeak! dat belooft met die smoorspoel(20H) er nog eens bij. zelfs geen nare spikes op de uitgang. had ik niet echt verwacht. zeker niet voor zo'n simpel ontwerp.
dan de klank nog hé. ik moet zeggen die lundahl's zijn echt wel goed. en ik ben nu niet echt een extreem audiofiel ofzo maar die hebben een enorm mooi laag. zeker voor een SE ontwerp. en de hogere tonen zoals de S klanken zijn goed duidelijk en mooi daar hebben sommige versterkers al eens last mee.
http://www.aman-nai.be/CO/PICT5799.JPG
http://www.aman-nai.be/CO/PICT5801.JPG
scoop beeld is miss nogal wazig ma swat.
Hmmm, zou persoonlijk de ingang en de uitgang(componenten, trafo) toch iets meer fysiek gescheiden willen hebben. B.v. de trafo's boven op het frame. Het zal de kwaliteit zeker niet schaden.
Dit topic is gesloten