het grote interessante aanbiedingen topic

Dit topic is gesloten

Op 26 april 2008 18:48:00 schreef Turbokeu:
Voor bezitters van een Weller WSP80 bout (geleverd bij o.a. de WS80, WS81, WSD80, WSD81 soldeerstations)

ik ben al enige tijd opzoek naar een betaalbare versie van dit staton. zo nu en dan eens over marktplaats kijken enzo heeft tot nu toe nog weinig opgeleverd. ik vind ze erg lekker werken en het handvat wordt ook monder warm dan van mijn huidige wecp stationnetje.

ik heb een gewone weller met een dergelijke schuine cup-punt. ik heb er het voordeel nog niet van gevonden? Soms handig bij het verwijderen van wat tin maar verder..

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough

cup-punt is fijn om fine-pitched smd te solderen: flux op de pootjes, druppel in je 'reservoir' en zo van de ene naar de andere kant er langs trekken. Klaar. :)

If you want to succeed, double your failure rate.

Zullen ze ook op mijn nieuwe WS50 passen?

Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje

Ik zat ook voor de weller puntjes te kijken, maar ik kan zo snel geen andere veilingen vinden?

Kijk ik verkeerd, of staan ze er niet meer op?

Turbokeu

Golden Member

Eén veiling juist gisteren afgelopen.
Verkoper bauuti zet maar circa één setje/week in de verkoop.

I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"

Vandaag en morge 15% korting bij praxis op 1 artikel (met bon). Toch weer een paar euro korting op zo'n raaco kastje.

Heh, grappig dat je net dat voorbeeldje aanhaalt. Heb me eergisteren een raaco kastje gehaald in de Brico, en thuis zag ik dat ik 10% korting had gekregen. Weet niet waarom, en of die actie nog loopt, maar ik kan het maar vermelden e :)

-Toine

[Bericht gewijzigd door Henry S. op 2 mei 2008 18:11:57 (30%)

echtepino

Golden Member

[offtopic]
@Twabi2: Is dat Space Shuttle Simprg van jou???
[/offtopic]

Word lid van de Benelux DX Club

Aan meegewerkt ja, is ondertussen ook een opvolger van. Meer info => mail, anders worden de modjes kwaad ;)

Zojuist gekocht bij het Kruidvat:

Kingston Compactflash en SD 128MB voor €1,49
en 256MB voor €2,98

Op 2 februari 2008 13:20:00 schreef joopv:
Bij de Kruitvat: een mini lasershow speeltje.

Een rode laser 2mW met 2 excentrische spiegeltjes die aangedreven worden met motortjes, en die aangestuurd kunnen worden handmatig of met een beetje ingebouwde intelligentie.

Je kunt er dus grappige lissajous figuurtjes mee op een muur projecteren.

8 euro "pocket lasershow"

Ik kon het -ook in het kruidvat- voor 2 euro op de kop tikken omdat de batterijen lekten ;)
Even schoongemaakt en het werkt perfect!

joopv

Special Member

Ander item, ook weer van Kruidvat:

Koptelefoon met ingebouwde noise-cancelling. In het snoer zit een AAA-batterij gevoed dingetje met een aan/uit schakelaar. 15 euro.

Frekwentiebereik van de noise-cancelling is 40-1500Hz. Er zit een vliegtuigadapter bij het ding (2 * 3,5mm monoplug naar 3,5mm stereo).

Het lijkt goed te werken: als je de schakelaar omzet verdwijnen alle lage en middentonen uit het omgevingsgeluid, terwijl het geluid wat je aanbiedt op de 3,5mm plug niet veranderd.

Voor een koptelefoontje van 15 euro geeft het een heel redelijke geluidskwaliteit.

Het ding is vooral bedoeld voor gebruik in een vliegtuig, maar ik ben net terug van vakantie en heb nu even geen reis in de planning staan :-)

http://www.voordeelmuis.nl/cgi-bin/search.cgi?qry=watssound&action…

Zo, weer even nieuwe leven erin:

in de blokker-krant zag ik een 'led-werklamp': een statief met 60 wit-achtige ledjes erin voor €20. Iemand hem toevallig al gehaald of meer info over?

Misschien leuk om te bouwen tot lichtstrip voor in een voorraadkast oid.

Alles kan automatisch, maar niets gaat vanzelf

Iemand hem toevallig al gehaald of meer info over?

Nee geen idee, maar ik heb wel een 12V looplamp voor in de auto, met ook een buts van die witte led's. En die is echt bizar fel. Dus lijkt me een grappig ding...

Bier zonder alcohol is als een beha aan een waslijn: het beste is er uit!

liggen nog van die led looplampen bij de lidl hier. 5 euro :+

Bezoek ook eens: www.christiaan-elektro.nl

Bij de Aldi zijn nu wekkertjes te krijgen met een dcf-module erin. Ze kosten 6,99. Ik heb er net eentje open gemaakt en er zit een aparte dcf-module en een antenne in. De module zit met vier draadjes aan de print (Gnd, Vcc, Pon, TCO).
Waarschijnlijk prima te gebruiken voor allerlei schakelingen! :-)

Op 20 september 2008 12:09:15 schreef Jeronimo_34:
Bij de Aldi zijn nu wekkertjes te krijgen met een dcf-module erin. Ze kosten 6,99. Ik heb er net eentje open gemaakt en er zit een aparte dcf-module en een antenne in. De module zit met vier draadjes aan de print (Gnd, Vcc, Pon, TCO).
Waarschijnlijk prima te gebruiken voor allerlei schakelingen! :-)

Ik zie op de site dat er meerdere zijn:
http://www.aldi.nl/OFFER_NL_SA/OFFER_38/OFF09.SHTML

Dus welk model heb jij gevonden? Of ligt er maar een modelletje in de winkels?

Website -- Slopen is ook een kunst...

Module lijkt me handig (voor mijn binaire klok), maar is er ook ergens meer informatie te vinden? (over de werking, wat de uitgangen doen ed.?)

[Bericht gewijzigd door Douwe W op 22 september 2008 17:15:59 (19%)

Ik heb het model gekocht dat op de afbeelding groot wordt weergegeven (rechthoekige, digitale klokje)

Voor het aansluiten kan je het een en ander vinden op http://www.benevenagh.freeuk.com/interface/main.htm Volgens mij wordt daar gebruik gemaakt van exact dezelfde module.

Gewoon gegoogled op: pon dcf77

ik die dingen zit een standaard module met 3 pinnetjes geloof ik. Je kan er zo informatie over vinden op internet.
Standaard aansturing, het enige punt met die dingen is altijd de voedingsspanning.
De ene chip kan tot 15 volt aan en de andere slechts 3 en dat stukje informatie is moeilijk terug te vinden. Dus of 3.3volt regulatortje gebruiken of hard-way testing met het risico dat je er 1 doorbrand door er 5 volt op te zetten.

* overgens hab ik er in rosmalen al 2 gekocht voor E3 per stuk :) *

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough

als je hem niet gelijk uit de wekker sloopt, kan je het meten ;)

Bezoek ook eens: www.christiaan-elektro.nl

Bij de Hema hier in Franeker: 20 transparante lasersheets voor maar 1,00 euro! Het zijn wel resten in vergeelde mapjes, dus kans is klein dat ze in andere filialen aanwezig zijn.

bjokal

Golden Member

Ik was net even aan het rondkijken bij Baco army goods. Als je een sterrenhemel wil maken, ze hebben daar een glasvezel bundel in de aanbieding, compleet met lenskapjes aan de uiteinden.

Dat scheelt een hoop knutselwerk ;-)

"Of all the things I've lost I miss my mind the most"
Sine

Moderator

Jup, die ken ik wel :

http://members.home.nl/guidomennen/temp/glasvezel.JPG

Kijk uit als je met de vezel zelf gaat stunten, iedere zwarte huls bestaat uit een hele bundel letterlijk haarfijne glasvezels, als je die in je vinger prikt heb je ze er nog niet uit !

Nog een interassante aanbieding:
Farnell doet 2 grote categoriën van de hand: 1] een groot aantal zaken die niet RoHScompliant zijn, meerendeel componenten waarvan de aansluitdraden nog vertind zijn met loodhoudende soldeer. Diodes, transistoren, Mosfets, een pak weerstanden, vermogenweerstanden, kabel, draad, noem maar op. Er is al een groot deel van weg, maar nog altijd een slag te slaan. Ook voor mensen die SMD gaan: een voorbeeld: er is nog een beperkt aanbod SMDweerstanden op rol (1206 en 0805): 1000st voor +-1 euro! Dus 0.001€/st
Soms ook met 5000st aangeboden, andere per stuk. Soms precisiemetaalfilmweerstanden 0.1%, etc Kijk zelf maar. Wij hebben alvast een voorraadje ingeslagen.
Typ hiervoor in de zoekbalk de code XXYV in, en je komt meteen bij al de produkten uit.

Ze hebben ook nog een tweede categorie: de discharded, onderdelen die nog in stock zijn, die ze snel buiten willen en niet meer nieuw in stock nemen, dus daar zijn ook koopjes te doen. Zoekcode hiervoor is DIS-NM

- - big bang - -

Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten

Dit topic is gesloten