het grote interessante aanbiedingen topic

Dit topic is gesloten

Uiteraard zie ook de hierboven genoemde online abo's

EPE www.epemag.co.uk,

en het gelieerde www.siliconchip.com.au

Dit bericht is gepost met 100% gerecyclede electronen.

Pakketje van DealExtreme is binnen, een 3" TFT op 12V en een draadloze camera+ontvanger samen voor iets van 50 euro, dan nog een servo voor 3 euro en een HDMI kabel voor 5 euro, kan me de kop niet kosten...

Magnetische flux loopt altijd in gesloten paden, elektrische stroom niet per se (volgens de wet van Ampère), want: elektrische lading kan ophopen.

Hoe bevalt de draadloze camera+ontvanger? Zit er aan te denken om die op mijn toekomstige robot te zetten voor de lol.

Hij haalt zeker 15 meter door enkele muren heen (van mijn kamer tot de huiskamer), in het boekje staat dat hij 50m moet kunnen halen. Beeld is redelijk, voor die prijs verwachtte ik niet veel meer. Ik heb de 1,2GHz pinhole camera.
Op korte afstand (1 ~ 2 meter) snel last van storingen, maar op grotere afstand wat minder. Heeft wel last van storing als je bijv. gebeld wordt of een smsje verstuurt.

Maar ik ga het 3" lcd schermpje samen met de ontvanger en een Li-ion accu aan elkaar maken om zo een draagbare kijk-unit te hebben voor surveillance op een festival dat ik mee organiseer. Moet nog even een geschikte plaats voor de camera zoeken: wil hem op een plaats hangen waar ik wel vaak moet controleren, maar geen zin heb om steeds op en neer te lopen.

Camera verbruikt 200 - 300mA bij 8V, ontvanger rond de 500mA bij 12V (uitgaande van spec's). Heb de ontvanger al opengedraaid en kwam erachter dat alle stroom direct door een 7805 gaat, dus een 5V voeding / dcdc converter kan je wat vermogen schelen.

Magnetische flux loopt altijd in gesloten paden, elektrische stroom niet per se (volgens de wet van Ampère), want: elektrische lading kan ophopen.

Aah, dus wel waar voor je geld. Bedankt voor de uitleg.
Dat beeldschermpje lijkt me ook wel wat:p.

leuke voeding:
http://www.vandijkenelektronica.nl/preview.php?table=images&index=3378
plaatje is klikbaar
€4,95
45W, 3,3VDC-4A, 5VDC-4A, 12VDC-1A
(omdat de site met cookies werkt kan je em niet gelijk bestellen maar hij is dus te koop bij vandijkenelektronica en staat onder de groep"Voedingen ,Trafo's en toebehoren")

Low cost Mantis CNC bouwebeschrijving zie www.basmolkenboer.nl
leime

Golden Member

misschien voor iemand die een beetje wil experimenteren of hij/zij elektronica leuk vind:

http://www.lidl.nl/C1256C790050C7BC/images/FR.08_16451/$file/08_16451_b.jpg

Een super goedkoop soldeerboutje bij de lidl van de kwaliteit weet ik niets maar de slijpschijven waren super goed (een jaar geleden of zo gekocht)

Ook diverse andere gereedschappen (waaronder de schlijpschijven)

LET WEL OP WAAR DE ARTIKELEN VERKRIJGBAAR ZIJN. (REGIO OVERZICHT)

Bovenstaande is in regio 1 en 4 verkrijgbaar voor 8 euro.
Niks bekend over vermogen, of waar je extra punten kan halen etc. Kwaliteit (of gebrek daaraan) is natuurlijk niet te zeggen aan de hand van een totaal andere aankoop (slijpschijven).
http://www.lidl.nl/C1256FDB003D2CB4/a96ce807737b045fc1256c84003bad7f/c342c8fb7bc073dec125709d004cdd84/rt_Segment1/0.2A2?OpenElement&FieldElemFormat=gif

@leime hieronder: nee, dat heeft geen invloed; het is geen merk maar een stickertje.

If you want to succeed, double your failure rate.
leime

Golden Member

omdat het van hetzelfde merk is dacht ik dat dat wel invloed zou hebben.

Heb net voor 7 euro een laserwaterpas gekocht. Het statiefje dat er bij zit is brol, maar de laser zelf prima. Overdag nog op +- 20 meter top zichtbaar. Alleen als je er lijn mee gaat maken, dan moet het door een soort lensje en dan ben je in 1 klap al je vermogen kwijt.

Lucky Luke

Golden Member

hele tijd geleden heb ik hier: http://home.hetnet.nl/~fbakelaar/batterijen.htm deze gekocht:

Accu 3.6V 3x1.2V AA voor hobbyist zolang voorraad strekt

0.50 p/ pakket nieuw

Erg nieuw zijn ze niet, maar ze doen zo'n 500mAh (1tje geladen en ontladen, gemeten hoe lang er hoeveel stroom liep bij het ontladen)
Het zijn wel NiCd's! Geen NiMh.

Maar voor 50ct een erg leuk accupackje. KLM3 loopt er op. Ze zijn van energizer

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)
Tidak Ada

Golden Member

Dan zou ik toch liever naar die Lithium-thyonylcellen kijken: Soldeerbaar; 1200mAh 3,6V èn 10 jaar gegarandeerde levensduur.
Wel even afzekeren, want ze kunnen gigantische stromen leveren !!

@pientertje

Vind je het gek, als alle energie uit een punt op een lijn verdeeld wordt? Gewoon toegepaste optica!!

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Lucky Luke

Golden Member

Offtopic: maar hoe laad (en gebruik) je die dingen? Zijn ze net zo explosief als LiPo of niet? Ik heb tot nog toe nog nooit van lithiumthyon gehoord...

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)
Tidak Ada

Golden Member

't zijn batterijen, geen accu's, maar als ze vrijwel uitsluitend stand-by staan kan je er lang mee doen, denk maar aan het back-up batterijtje van je PC.
De zelfontlading is minimaal.

Hmm, ik haal geloof ik twee topics door elkaar: Het slaat hier op. Sorry!

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

In de nieuwe elektuur staat:

Atmel STK600 + 100TQFP adapterbord bij www.alcom.eu voor €100 ex btw en alleen voor bedrijven.

Misschien leuk voor een IA als dat lukt?

Ik kan me voorstellen dat ze die niet met grote aantallen verkopen. Heb eigenlijk geen idee van de normale prijs van die dingen, maar ik denk dat ze liever zien dat een bedrijf na het experimenteren op zo'n bord even 1000+ atmelletjes afneemt.

If you want to succeed, double your failure rate.

De meesten kennen dit waarschijnlijk wel al:

http://www.dickbest.nl/webshop/index.php?act=viewProd&productId=1738

500 diodes 1N4007 en 25 brugcellen 4A 800V

10 euro incl. 2.40 verzendkosten

De grote C* heeft deze week weer een 10% kortingsweek.
Minimum bestelbedrag is wel verhoogd van 20 naar 25 Euro.

Volgend project: funcgen met ad9833 afmaken...
Henry S.

Moderator

Dat is 25% extra tov €20. :+

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Hoe was het ook alweer: "hoe meer je koopt, hoe meer je bespaart..." ;-)

Ik had toevallig wat zaken van C* nodig, dus het komt mij toevallig net goed uit.

Volgend project: funcgen met ad9833 afmaken...

Het grote Rosmalen Sale & Trade topic is ook weer geopend, ook een mogelijkheid voor velen om wat leuke dingetjes op de kop te slaan.

Take a parachute, and jump!

Op 30 januari 2009 17:05:25 schreef leime:
omdat het van hetzelfde merk is dacht ik dat dat wel invloed zou hebben.

De chocolate chip cookies van de Lidl zijn ook erg goed.

Just find out what you like and let it kill you

dcf ontvanger bij de lidl.

http://www.misterdeman.eu/co/ManJ-dcf_ontvanger001.JPG
http://www.misterdeman.eu/co/ManJ-dcf_ontvanger010.JPG

Langwerpig klokje.

Maar zelf kan ik niet uitmeten of die geschikt is. Mijn gevoel zegt dat ik het linkerdeel er zo af kan halen. Maar ik kan het fout hebben.

LED there be light

Dit topic is gesloten