het grote interessante aanbiedingen topic

Dit topic is gesloten

de 2 dezelfde kastjes zijn van de hornbach:
http://upload.schematheek.net/images/157.jpg

Zijn wel goed. maar is niet te vergelijken met RAACO

Bezoek ook eens: www.christiaan-elektro.nl
Henry S.

Moderator

Op 11 maart 2009 17:10:57 schreef brutus52:
maar goed, als de moderator het er weer af wil knikkeren doet ie maar, via marktplaats raak ik de laatste wel kwijt

Zie email.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Op 11 maart 2009 19:06:32 schreef christiaan-elektro:
de 2 dezelfde kastjes zijn van de hornbach:
[afbeelding]
Zijn wel goed. maar is niet te vergelijken met RAACO

Zijn dit die waar Joeri de Man op doelt? Dit is niet echt het 38-lade-formaat van Raaco, maar misschien heb jij een ander type? Ik heb hier geen Hornbach in de buurt, maar als die van JdM echt zoals die Raaco's zijn, is 14 euro een nette prijs. Ik blijf echter bij de Raaco's, heb er al een aantal aan de muur en anders wordt het zo'n bij elkaar geraapt zooitje he...

If you want to succeed, double your failure rate.

Ja dit zijn de kastjes waar ik op doel en ze blijken toch anders te zijn. Maar he 38 lades, 14 euro ik zeg gaan. Maar dan de tussenschotjes... ik heb geen idee.

LED there be light
maartenbakker

Golden Member

Er zijn Tsjechische(?) Raaco-klonen, vroeger wel bij de Hema verkocht en Conrad had ze ook.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
If you want to succeed, double your failure rate.

tussenschotjes zijn er ook voor te koop maar zijn p*kke duur

Bezoek ook eens: www.christiaan-elektro.nl

Met een praxis coupon kan je 15% korting krijgen op het gehele assortiment.

Bij de Action een 12V accu zonnepaneel lader voor 9,95 :)

Een AVR bord met ethernet interface, voor 20 euro. Voor die prijs kan je het zelf niet maken:
http://www.pollin.de/shop/shop.php?cf=detail.php&pg=Nw==&a=MTQ…

Zo goed als het vroeger was, is het nooit geweest.

Leuk dingetje, dan kan ik gelijk eens wat met avr's doen. kleine ia iemand?

Denk niet dat een IA wat oplevert (zeker een kleine niet), ze verzenden voor minder € dan het in Nederland zou kunnen.

Leuk bordje voor 2 tientjes inclusief ethernet. Leveren ze een TCP/IP stack mee?

If you want to succeed, double your failure rate.

Ik denk het niet. Dat kan je wel open source van het internet plukken.

TCP/IP wil je trouwens niet doen op zo'n ding. Daar is ie te klein voor. TCP/IP kost ongeveer 128kbyte code om te implementeren. Deze heeft 32.

Dan kan je zeggen dat er al eerder webserver achtige dingen gemaakt zijn op kleinere AVRs. Dat klopt, maar dan is de TCP implementatie ontzettend gelimiteerd. Een hoop "verplichte" TCP-features zitten er dan niet in. Dan werkt het tijdens het testen als je met je PC er naast zit, en mischien niet als je het nodig hebt, en toevallig 100km verderop bent. Niet verstandig.

Wat je WEL kan doen is UDP/IP implementeren. Je "spreekt af" dat je een UDP pakketje stuurt naar poort X om iets voor mekaar te krijgen. Bijvoorbeeld lichten aan of ADCs sampelen en rapporteren.

Je moet dan ERGENS een PC hebben draaien die de "web interface" van het ding verzorgd. Als je daar op knopje vier drukt stuur je UDP pakketje vier naar je AVR-met-ethernet.

Die kerel van Tuxgraphics.de is ook tot dit inzicht gekomen NADAT hij de halve-tcp had geimplementeerd. Dus als je zijn code gaat gebruiken kan je het beste zijn halve-tcp er uithalen....

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Ik kwam een tijdje geleden een PICKIT2 Clone tegen op http://www.mcuhobby.com/articles.php?article_id=7

Dit is een PIC programmer die via USB werkt, en (bijna) identiek is aan de PICKIT2 van Microchip zelf. Ook de firmware komt van Microchip zelf. Het leuke van deze kloon is dat er geen SMD onderdelen opzitten, en je hem dus zelf vrij eenvoudig in elkaar kan solderen.

http://www.iwritecode.nl/images/pk21_prototype.png

Omdat ik zelf graag zo'n programmer wil maken, en het etsen voor mij een iets te grote uitdaging is, ben ik, via samenkopen.net, een actie gestart om samen die pcb's in China te laten maken.

Dus mocht er iemand op zoek zijn naar een goedkope PIC programmer die via de USB poort werkt, dan kan deze actie interessant zijn. Eventuele vragen kunnen daar op het forum gesteld worden...

En ja, dit lijkt op reclame! Grote sjghande! Maar ik ben geen handelaar, en draai in principe geen winst, ik vind het alleen maar leuk als er zo veel mogelijk mensen ook mee doen...

ik vind het eigenlijk juist een nadeel dat er geen smd onderdelen op zitten. ik ga er van uit dat er een bootloader aanwezig is en de software dus te updaten is zonder de chip op een programmer aan te sluiten. SO formaat en 1206 is door iedere niet-pro prima te solderen.
Als je wilt kan ik wel een smd-ontwerp voor je maken, die je ook als variant kan opnemen in je actie.

Verder lijkt het een prima proggertje. hoewel mijn wisp ook prima functioneert, is het voordeel vooral dat dit op usb werkt.

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough
help

Golden Member

Mit dem mitgelieferten Windows-Beispielprogramm können alle 8 Ausgänge geschaltet sowie alle 8 Eingänge ausgewertet werden.

Volgens Pollin zit er dus een voorbeeld programma bij waarmee geschakeld kan worden.
Hier staat de handleiding http://www.pollin.de/shop/downloads/D810058B.PDF
Lijkt me een leuk bordje voor zeer weinig geld.
Iemand enig idee hoe het verzenden van Pollin gaat naar NL ?

Op 18 maart 2009 22:37:09 schreef help:
Iemand enig idee hoe het verzenden van Pollin gaat naar NL ?

Zie website, vul je gegevens in, en voila. Ik meen 4,50 euro.

If you want to succeed, double your failure rate.

Op 18 maart 2009 22:12:02 schreef MAH:
ik vind het eigenlijk juist een nadeel dat er geen smd onderdelen op zitten. ik ga er van uit dat er een bootloader aanwezig is en de software dus te updaten is zonder de chip op een programmer aan te sluiten. SO formaat en 1206 is door iedere niet-pro prima te solderen.
Als je wilt kan ik wel een smd-ontwerp voor je maken, die je ook als variant kan opnemen in je actie.

Verder lijkt het een prima proggertje. hoewel mijn wisp ook prima functioneert, is het voordeel vooral dat dit op usb werkt.

Er zit een bootloader in idd. En bedankt voor het aanbod voor het maken van een SMD ontwerp! Maar ik hou het voorlopig bij alleen deze pcb (en het 'losse' programmeer boardje).
En in het geval van een SMD ontwerp, zou ik dan toch gaan voor een 'complete' PICKIT2 clone, die 1 op 1 overeen komt met de echte PICKIT2 van Microchip.

Op 19 maart 2009 08:13:49 schreef Jochem:
[...]Zie website, vul je gegevens in, en voila. Ik meen 4,50 euro.

Ik heb hun er 3weken terug nog even voor gemaild:

Our term of payment is advance payment.
We send our goods with our carrier "DHL" .
The charges for delivery to the Netherlands are as follows:

-> Basic price for each package: € 10,89
-> + for each kilogram a charge of € 1,20

Detailed information concerning the the costs of delivery can be made after receipt of order.

Bezoek ook eens: www.christiaan-elektro.nl
High met Henk

Special Member

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

ben wel geintresseerd in die pickit 2 clone.
hoeveel kost dat precies?
en hoe regel je dat, ik heb nog nooit eerdre samengekocht.

Waar rook is, is Roel. 5e jaars EE student @TU delft met een uit de hand gelopen buizenhobby!

Dit topic is gesloten