Op 11 november 2006 22:48:04 schreef siera1:
Heb hem gemist aan 77€. Blijkbaar bestaat er nog iets als automatisch bieden. (het is de eerste keer dat ik iets koop op ebay). Enfin ik leer nog elke dag bij. Het is geen dooddoener en ik kan spikspinternieuwe probes kopen in school aan de helft van de normale prijs (12€/stuk)

Ik zie dat je Belg bent,je mag mij altijd een persoonlijk mailtje sturen.Ik heb nog diverse low budget scoops te koop,kunnen altijd vrijblijvend bij mij getest worden.

Op 2 november 2006 18:40:48 schreef KT88:
Ik vind persoonlijk Baco ook nogal duur met hun scoopjes en andere meetapparaten, probeer eens een radiomarkt.

Voor 50 euro moet je toch wel een goeie 2 x 20 MHz scoop kunnen vinden, veel meer mag dat niet kosten vind ik (zonder probes althans).

Daar stond een 30MHz dual straals gould scoopje voor 60 euro.

maar die is waarschijnlijk al door een andere Co-er ingepikt :)

Op 2 november 2006 19:07:45 schreef elektrohenri:
Ik heb van de week nog een Philips PM3216 op de kop getikt via marktplaats. 2 kanaals, 35MHz, 2 probes voor 70 euries.

waarom zijn probes zo duur?
ik bedoel ze zijn nog duurder dan die 2e hands scoop
wat zit er in ?
tis toch gewoon een delertje ? 1:10 bijv.

die vraag is wellicht moeilijker te omschrijven, mar eenvoudig gezegd komt het erop neer dat een probe zo gemaakt is dat hij:
.1 1:1, 1:10 en /of 1:100 kan delen.
.2 Je kan hem (in veel gevallen) calibreren om dus de condensator werking van de kabel te niet te doen (klein potmetertje op probe of op connector)
.3 storingen van buitenaf zoveel mogelijk minimaliseert.

een goede probe is gewoon zin gewicht in goud waard. Ga maar eens meten met een BNC connector en 2 kabels daaraan; jij gaat niet blij worden van de storingen

Ik wil binnenkort ook een fatsoenlijke oscilloscoop kopen.

ze zijn alleen prijzig.
henry s. wees me op dit topic
maar waarom is een probe duurder dan een oscilloscoop.
oscilloscoop bezit toch veel meer gevoellig spul

probe kost 20 tot 30 euro(velleman probe), daar heb ik geen scope voor!

Kijk, als je een originele Textronik wil ben je meer kwijt. Bijzondere probes zijn ook duurder!

Ik weet niet zeker of agilent ook probes heeft, maar zal vast. Die zullen nog duurder zijn.

ennne of gevoelig spul: ik heb net een complete auto gekocht voor 300 euro: zitten al 4 nieuwe banden onder, das al bijna de prijs van de auto dus.

Wat erin zit zegt niets, hoe oud het geheel is wel en in welke staat het is. je hebt altijd mensen die de hoofdprijs vragen, want: "in 1980 was dit apparaat peperduur"

Ja HALLO, inmiddels koop je een apparaat wat 10x zoveel kan voor 50 euro

Je hebt niet voor alle toepassingen probes nodig. Als je in het audiobereik aan het meten bent, zijn de spanningen al niet zo hoog dat je een deler nodig hebt (uitgezondering zijn de buizenliefhebbers). Ik heb hier jaren een afgeschermde audiokabel gebruikt, met aan één kant een meetpen van een voltmeter en aan de andere kant een bnc-connector met een extra snoertje voor de massa. Ik had nooit last van storingen. Ik ben nu ook wel overgestapt naar probes omdat er terug budget voor was.

audiokabel is ook afgeschermd, je keuze was niet slecht!

Maar gewoone en 2 ling kabel is bijzonder slecht idee. Of nog erger: 2 losse snoertjes.

Op 13 november 2006 09:22:28 schreef Kevinoud:
[...]

waarom zijn probes zo duur?
ik bedoel ze zijn nog duurder dan die 2e hands scoop
wat zit er in ?
tis toch gewoon een delertje ? 1:10 bijv.

Ik bedoelde alles bij elkaar 70 euro;-)

pff ik heb ook zon pech .. ik mag niet van te vore betalen voor 2e hands spul.
iemand die een mooie oscilloscoop heeft in regio noord-holland
2 kanaals simpel is genoeg ik heb er nog nooit mee gewerkt en weet dus niet wat ik zoeken moet
tis voor thuis experimentjes picjes pwm IR tsops zulke dingen ;).

Op 13 november 2006 13:49:50 schreef High met Henk:
audiokabel is ook afgeschermd, je keuze was niet slecht!

Maar gewoone en 2 ling kabel is bijzonder slecht idee. Of nog erger: 2 losse snoertjes.

BNC met RG-58 en twee korte stukjes draad met bekje en haakje gaat idd prima.

Waar zijn probes zo duur: Kijk eens wat er allemaal inzit, zo'n probe moet tot 60-100MHz alles zonder verliezen doorlaten. Verder heb je een 1:10 deler met calibratie, koppelstukjes, meetpennen, massatouwtje,lus bekje, veerclip, en diverse opzetstukjes.

Een probe gaat jaren mee als je er netjes mee omgaat, niet scheef op de meetpen drukken, dan krijg je speling en een wellesnietes contact, en de veerclip scheurt bij verkeerd gebruik, dat wil zeggen je hangt er het hele gewicht van de probe aan het veerhaakje.

Sommige merken verkopen alle accesoires los, anderen (Velleman bijvoorbeeld, verder zijn de probes prima) weer niet.

Hoi conrad.be biedt momenteel zijn voltcraft 630 aan voor een € 309.

Is dit ding zijn geld waard, of ontbreken hier wat toeters en bellen voor de hobbyist?

Op 16 november 2006 07:46:39 schreef JurgenG:
Hoi conrad.be biedt momenteel zijn voltcraft 630 aan voor een € 309.

Is dit ding zijn geld waard, of ontbreken hier wat toeters en bellen voor de hobbyist?

Volgens het een en ander dat ik gelezen heb op dit forum, zou voltcraft niet echt aan te raden zijn. Waarom weet ik ook niet, het zal wel te maken hebben met de gebruikte onderdelen, storingsgevoeligheid en de nauwkeurigheid...

Tjah, Ja en nee ...

Mijn scoopje heeft geen 300 euro gekost,

http://members.home.nl/guidomennen/scope/KIF_1179.jpg

En die is net iets uitgebreider dan dat voltcraft ding. Mijn advies is ( zeker als je geen haast hebt ) de ogen open houden naar een goede 2ehands.

[color=grey]pluspunten voor wie kan zien welke functiegenerator er aan hangt [/]

[Bericht gewijzigd door Sine op ]

mijn baas heeft net een voltkraft pocketscoop en is er NIET content over: het ding stoort (;() op de luchtvaart zenders en hij was aan het meten aan vliegtuigen. En dan nog wel op enkele meters afstand!!

ik heb het zelf niet gezien, maar vindt een scoop die radioverkeer stoort (dus uitstraalt) erg ranzig. En dit is een handheld device, dus nog TFT ook, dus kom niet aan met elektronenbuizen.

[Bericht gewijzigd door High met Henk op ]

Op 17 november 2006 14:27:50 schreef High met Henk:
mijn baas heeft net een voltkraft pocketscoop en is er NIET content over: het ding stoort (;() op de luchtvaart zenders en hij was aan het meten aan vliegtuigen. En dan nog wel op enkele meters afstand!!

ik heb het zelf niet gezien, maar vindt een scoop die radioverkeer stoort (dus uitstraalt) erg ranzig. En dit is een handheld device, dus nog TFT ook, dus kom niet aan met elektronenbuizen.

Ik vraag met soms af wat voor een baas je hebt?

wie gaat er met een voltcraft hobby ding aan zoiets belangrijks als een vliegtuig meten?

die sector betaald goed,maar verwacht dan ook 100% degelijkheid , daar kun je ook een deftig meetinstument voor aanschaffen. die voltcraft brol is leuk voor thuis en hobby, niet voor luchtvaarddoeleinden!

Ik weet niet wat hij aan het meten was, maar als je bijv een Beacon wilt meten zal dat weinig kwaad kunnen. En dat vliegtuig is zijn hobby, dus dat KOST hem geld