whoopi
zoveel onzinnige onzin in de wereld...
ik had het idee om in mijn zelfgemaakte homecontrol naast de IR ontvanger en de stemherkenning ook nog knopjes te voorzien
push of toutch of wat dan ook....
anyway ik had dus in gedachten om dat in mijn prog (in VB) zo te programeren dat ik zoals ik nu met het toetsenbord kan met de 'ALT toets + een letter' iets te laten starten. wat dus ook werkt
nu wou ik dat 'toestenbord' vervangen door een aantal kleine knopjes die ik dan ergens ophang in de kamer. ik had het idee daarin van dat klein printplaatje uit een oud toetsenbord te halen en uit te meten welke aansluitingen doorverbonden worden voor welke letters
en dan dus dat klein printplaatje met enkele knopjes zo ergens op te hangen
nu heb ik vandaag vernomen dat dat niet gaan omdat blijkbaar elk knopje een andere weerstand zou hebben. en aan de weerstand wordt herkent welk knopje je indrukt op een toetsenbord. nu ik dacht dat dit gewoon binair gebeurde op die (ik dacht) 6 ingangen. en dan werdt verwerkt en doorgestuurd naar de pc
kan er iemand mij nu zeggen of dat werkelijk zo is dat dat allemaal verschillende weerstanden zijn of dat het idd is zoals ik dacht en het binair ingelezen wordt.
Schizo
Disce quasi semper victurus, vive quasi cras moriturus
Heb het zelf nog niet gelezen,
maar ik denk wel dat je antwoord hierin te vinden valt.
Atlantis
ciao 4 now.....
Je kunt idd een toestenbord maken door een spanningsdeler te maken van meerdere weerstanden. Door schakelaars de verschillende spanningsnivo's te laten schakelen kan je dan een van de veschillende spanningen aanbieden aan een A/D converter of een processor met A/D ingang. Leuk maar zeer beperkt. Normale keyboards werken met matrices: een x en een y lijn waar de toetsen opzitten. De combinatie van een kortgesloten x en y lijn wordt door de processor op dat kleine printje herkent als een bepaalde toets wordt ingedrukt.
Krijg je dan niet gewoon hetzelfde effect als een lichtknopje?
Wat jij nu aan het doen bent lijkt me een beetje omslachtig, je computer gebruiken om iets aan te sturen dmv het drukken op een knopje, dan kan je het net zo goed rechtstreeks doen.
Met dat handenklap vind ik wel leuk en nuttig, voice rec. helemaal ga ik zelf ook nog wel eens doen maar dit is gewoon naar rome via helsinki.