[IA] Reichelt (nieuw!)³

Ongeveer zoals de laatste keren een nieuwe Inkoopactie Reichelt.

Hoe gaan we te werk ?

- Voor wat je wilt bestellen, gebruik je gewoon de bestelpagina op de site van Reichelt, zodat ik over alle gegevens beschik die in de kolommen staan.

- Neem een kopij van de zo gegenereerde bestellijst, html- of tekstversie (.DOC of .XLS mag ook)

- Plak voorgaande in een naar mij gerichte e-mail: ia(apengraaier)wimpirlet.be

- Ik weet je te vertellen wat de artikelen kosten (als dat niet al zou blijken uit de bestellijst die je me zelf emailt)

- Je schrijft het bedrag, voor de onderdelen, over op mijn rekening (laat ik je per kerende via e-mail weten)

- Ik bestel, sorteer en stuur de artikelen per post door vanuit België voor de Belgen en vanuit Nederland voor de Nederlanders.

- achteraf schrijf je wel nog de verzendkosten, die gepersonaliseerd worden opdat niemand een euro teveel betaalt en omdat ik ze pas ken als ik de zending uitvoer, over.

Zondag 21 januari sluit ik af en moeten de bedragen gestort zijn. Dus als je per internationale overschrijving d.m.v. IBAN en BIC betaalt (GEDEELDE KOSTEN kiezen), houd je best rekening met tot 4 werkdagen vertraging.

Start, de tijd loopt...

Mail verzonden.
Deze IA komt als geroepen want ik had o.a. nog wat SMD spul nodig, prima actie !

Wim hoe is het geregeld met de verzendkosten? In de allereerste IA heb ik meegedaan en mijn verzendkosten waren toen een kleine 20€, mede omdat je vanuit Belgie verzend. Is dit nog steeds zo of is het al voordeliger geworden?

Tja......

Op 10 januari 2007 17:55:14 schreef Appiers50:
Wim hoe is het geregeld met de verzendkosten? In de allereerste IA heb ik meegedaan en mijn verzendkosten waren toen een kleine 20€, mede omdat je vanuit Belgie verzend. Is dit nog steeds zo of is het al voordeliger geworden?

Voordeliger.

Ik post voor de Nederlandse klanten vanuit Nederland.

Op 9 januari 2007 22:51:04 schreef Wim P.:
- achteraf schrijf je wel nog de verzendkosten, die gepersonaliseerd worden opdat niemand een euro teveel betaalt en omdat ik ze pas ken als ik de zending uitvoer, over.

Wim, hoe worden de verzendkosten gepersonaliseerd? Gewicht? Bestelbedrag? Aantal Deelnemers?

Op 11 januari 2007 09:13:32 schreef richardt:
[...]
Wim, hoe worden de verzendkosten gepersonaliseerd? Gewicht? Bestelbedrag? Aantal Deelnemers?

vind ik een goede om te weten;)

enne hoe maak ik geld aan jou over? Kan dat gewoon van een NL naar een BE rekening?:P nog nooit gedaan namelijk. Kan iemand mij uitleggen hoe ik dat doe bij postbank internet bankieren.

En ja ook ik wil wel weten hoeveel de verzendkosten worden. Alleen de kosten naar mij toe of de kosten naar mij+een bedrag extra. En in dat bedrag extra zit dan de verzendkosten die jij hebt betaald om het naar jou te late kome?

Low cost Mantis CNC bouwebeschrijving zie www.basmolkenboer.nl

Staat toch bovenaan:
met IBAN en BIC-code, staat waarschijnlijk onder zoiets als "Internationale overschrijving"

Voor deze codes kun je denk ik best een mailtje naar Wim P. richten, en bij elektronisch bankieren is de overschrijving zelf (waarschijnlijk) gratis, zo is het toch bij fortis in belgië.

[Bericht gewijzigd door Pieterjan V. op donderdag 11 januari 2007 18:44:23

Inderdaad, de kosten van Reichelt gedeeld door het aantal deelnemers + jou persoonlijk aandeel in de postkosten voor doorzending naar jou (ong. 12 à 13 € bij een pakket van 1 kg)

Wim,

Heb je mail E-mail ontvangen? Ik wacht namelijk nog op de bevestiging en je bankgegevens. I.v.m. internationale overschrijving zijn, zoals je zelf al zegt, een aantal dagen nodig wanneer je het niet met spoed overmaakt.

De IA wordt de 21ste gesloten en dat is vanaf morgen nog 8 dagen dus laten we zeggen 7 dagen om het geld over te maken mocht ik op dat moment je gegevens hebben

misschien een "stomme" vraag, maar als ik 12-13 euro verzendkosten moet betalen, wat is dan het nut om een IA te houden? Alleen om een hoog totaal bedrag te komen om te mogen bestellen? Dit is geen "aanval" op uw actie, maar meer interesse in de gedachte hierachter. Want vind dat u in ieder geval initiatief toont, wat ik erg belangrijk vind!

ik kan me best voorstellen dat C-rad duur is, maar dan heeft u in ieder geval geen verzendkosten indien u via ideal betaald. Dit scheelt dan ook weer, waardoor de eventuele meerprijs van een component weer verrekent kunnen worden.

Ik vind 12 a 13 Euro ook vrij fors, maar daarvoor is Reichelt wel aanmerkelijk goedkoper dan Conrad, met een veel uitgebreider assortiment. Voor een simpel weerstandje lijkt me deelname aan deze IA niet rendabel.

Misschien kan Wim P. een indicatie geven van hoe de 13 Euro verzendkosten zijn opgebouwd? Binnen Nederland kun je voor 6 Euro een pakket tot 10kg versturen, zodat 7 Euro overblijft per deelnemer voor de verzending van Reichelt naar Wim (in Belgie). Met tien deelnemers zit je dus op 70 Euro verzendkosten, of heb ik een verkeerde redenatie gehanteerd?

Op 12 januari 2007 14:09:49 schreef Mitchell S:
misschien een "stomme" vraag, maar als ik 12-13 euro verzendkosten moet betalen, wat is dan het nut om een IA te houden? Alleen om een hoog totaal bedrag te komen om te mogen bestellen? Dit is geen "aanval" op uw actie, maar meer interesse in de gedachte hierachter. Want vind dat u in ieder geval initiatief toont, wat ik erg belangrijk vind!

Ik heb laatst bij Reichelt besteld voor zo'n 290 euro en daarbij kwamen 'kosten' (spesen noemen ze dat) van 30 euro.
Reichelt is gewoon een goedkope zaak die ook nog eens componenenten heeft die elders moeilijk of onvoordelig te krijgen zijn.
Ondanks die rare hoge 'verzendkosten' van 30 euro was ik alles bij elkaar gerekend toch voordeliger uit dan elders.

De Reichelt-'verzendkosten' waren dus zo'n 10% van het totaalbedrag.
Waarschijnlijk is 't gunstiger om voor een zo hoog mogelijk bedrag in 1 keer te bestellen. Die 6,20 euro verzendkosten binnen Nederland die er nog bij komen, tja, da's weer minder.

[Bericht gewijzigd door Zonnepaneeltje op vrijdag 12 januari 2007 16:39:08

Met tien deelnemers zit je dus op 70 Euro verzendkosten, of heb ik een verkeerde redenatie gehanteerd?

Nee, maar er zijn niet altijd 10 deelnemers. Bovendien als je met velen bestelt, zijn de verzendkosten vanuit Reichelt ook hoger, bvb.: 45 Euro.

Voor een simpel weerstandje lijkt me deelname aan deze IA niet rendabel.

Dat is waar maar niemand verplicht je tot iets en 13 € is altijd beter dan 35 € of meer...

[Bericht gewijzigd door Wim P. op vrijdag 12 januari 2007 17:12:22

Duidelijk antwoorden van de heren. Dank u

Ik doe ook nog mee, voor diegenen die niet tot tien leden denken te kunnen komen.
Ik moet nog even kijken hoe en wat én -laten we eerlijk zijn- alles even afwegen tegen de kosten van het toch al dure leven...

Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)

Ik heb mijn bestelling ook gemaild (198.00 Euro).
Worden eventuele kortingspercentages verrekend met de verzendkosten?

mijn gebruikersnaam hier is gewoon richardt, niet ...007, sorry

Had vorige week m'n bestelling al doorgemaild, maar heb nog geen bevestiging gehad ?

Access violation at address 0x8BA82089. Read of address 0xC0FFEE in module coffee.sys. Please refill coffee bin and wait till i get back.

Mijn bestellijst heb ik zojuist gemailt.

Maakt geld niet gelukkig? Geef het dan terug!

Woensdag worden alle ontvangstbevestigingen en rekeninggegevens aan iedereen doorgemaild.

Kan ik nog meedoen?
(Heb m'n lijstje verstuurd.)

Volgend project: funcgen met ad9833 afmaken...

Wim, die van mij volgt morgennamiddag/avond hoor!

Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)