Op 17 maart 2007 18:13:50 schreef Rd12tf:
@Hugo
De "Russische" seinsleutel is dus een echte Junker! :)
(Seint heerlijk, daar kan een van mijn katten het zelfs op leren)

Zeker een superdag.

@RD21tf. Dat is mooi. Zoals dat doosje er uit zag leek het zo'n Russisch of Oost-Duitse sleutel.

De kofferbak handel, net een stel sprinkhanen. Zaten mooie HV weerstanden tussen, die liggen nu hier een een laatje.

Op de valreep nog een Fluke8000 (met callibratie tot 1/8/2007). Werkt perfect. Het is een vroege versie met TIL310 displays.
Ook nog zo'n voeding voor €2,- gekocht. Eigenlijk alleen voor het kassie.

Voor de verzameling, een Geloso 1040 (2xEL34) overgenomen. http://welther.nl/hugo/smilies/music.gif
Met een verrassingsdoosje erbij. Flink wat originele Geloso pluggen en een originele microfoontrafo met Geloso microfoon http://welther.nl/hugo/smilies/bigsmile.gif.

De buit van dit jaar:

http://members.home.nl/j.vreuls/pics/t_rosmalen2007.jpg

- Een Fluke 8000A multimeter
- Een Fluke 8600A multimeter
- Scheidingstrafo
- 2 x 12 V trafo
- Telefunken ECC83 nog in plastic
- ZM1000 nixie
- 2 x 16 karakter LCD
- Printplaatje voor een Elektuur capaciteitsmeter

De Fluke 8000 was maar een paar euro, maar met een nieuwe zekering doet ie het weer goed. Dat kan van de 8600 niet gezegd worden, daar verspringt de uitlezing constant van, moet ik nog eens naar kijken.

Verder leuk dat de meeting dit jaar wel gelukt is :).

Mijn buit:

http://www.kleinisfijn.nl/co/buit_rosmalen.jpg

Drie reels SMD; 10uH inductors, 0,10Ω & 0,47Ω weerstanden van wat meer vermogen dan normaal.
Ook nog een doosje met verschillende waardes weerstanden in 1206 (lekker groot, heb ik ook wel eens nodig).
Paar leuke SMD knalpotjes van 150µF 100V >:), nog wat blauw spul met pootjes (Geen SMD? Nee, geen SMD), twee doosje printboortjes en als koopje van de dag twee stuks Fluke 8010A multimeters.
Ik wilde eerst nog teruglopen om een derde te halen, maar een of andere CO mod had ze al weggekaapt..

Op 17 maart 2007 17:28:41 schreef Technojunk:
Onder andere veel SMD

Veel SMD, waar? Ik vond het een beetje mager. Die man met z'n SMD sorteringen stond er wel weer, maar die zijn altijd stinkend duur.

CO mod?
Ik hep er 10 meegenomen..

ik heb nog een 2 telemecanique xsa-h05713b sensors gekocht maar weet iemand hoe ik deze moet aansluitne :S?

Op 17 maart 2007 20:45:23 schreef Technojunk:
CO mod?
Ik hep er 10 meegenomen..

Ik bedoelde de fluke meters. ;)

[Bericht gewijzigd door klein is fijn op ]

Damn, heb ik die pakketten printboortjes toch nog gemist, da's het enige wat echt op de verlanglijst stond ( en 0.1 Ohm vermogens weerstanden, die ik ook niet gevonden heb )

de buit :
http://members.home.nl/guidomennen/rosmalen.JPG

vonb

- 10 korte meetsnoertjes ( 0,5 mtr )
- inbouw wcdtjes
- testpennen
- zakje C's
- airpax 50A DC automaatjes
- netfiltertje
- flips decatrons
- grote 4 char 7 segment LCD displays
- 10x 10 slagen potmeter ( voor de prijs van eentje :P )
- paneelmeter
- video / audio splitter
- differentieele versterker
- neon pit
- dikke koelplaten waar een 120mm fan op hoort ( moet een DC load worden )
- philips E1T telbuisjes
- setje stroomtrafos 1:200
- glazen (!) EL-panel
- stroom instelbare dummyload (5A ), eigen fabrikaat Philips, ( daar heb ik er nog twee van, en een 19" rack waar ze in horen )

Al met al geen slechte vangst voor iemand zonder verlanglijstje.

Ik heb alleen weer staan te twijfelen bij een doosje met minimaal 8 ZM1040's aan 10e /stuk, en toen ik ze eindelijk toch maar wilde halen waren ze natuurlijk weg :P
Om de een of andere reden lukt me dat iedere keer weer.

Ik ben vandaag ook geweest :-)

Niet overdreven ingekocht maar wel succesvol dagje :)

1 USB IO module met development board http://www.advantronix.com

2 eurokaart kastjes
2 halve euro kaart kastjes

2 kabeltjes voor me kenwood portofoon.
5 audio video kabels met tulpplugjes.
1 GSM 900/1800 module met GPRS.
1 grafisch LCD
wat losse componenten
1 schudzaklamp :+
1 19" RJ45 patch panel
1 buis met optocouplers (50 stuks)
2 koppen koffie, 1 voor me pa en een voor mij :+

Ik heb me wel vermaakt. Oh en als iemand een paar voeten heeft gevonden ? ik had ze toen ik er heen ging en toen ik thuis kwam had ik geen voeten meer over :+

Ook ik een leuke dag gehad paar oude meters om mijn buizen voeding weer te herstellen en op de valreep 30m RG214 voor erg weinig. En natuurlijk de "kofferbakhandel" niet vergeten.

Ik vrees dan mijn boodschappentas ook goed gevuld was toen ik thuis kwam.
Weer allerlijk leuk speelgoed erbij (alsof ik daar tijd voor heb)

Jongens volgende keer meeting toch wat beter regelen.
ik wil wel gezellig wat langer kletsebetsen (ouwehoeren is iets waar ik erg goed in ben !)

Ohhh ja...
<bloos>Ik hoop dat ik volgende keer wel weet wat mijn Nick is</bloos>

Gr. Pascal

Op 17 maart 2007 20:58:32 schreef Paul Welther:
Ook ik een leuke dag gehad paar oude meters om mijn buizen voeding weer te herstellen en op de valreep 30m RG214 voor erg weinig. En natuurlijk de "kofferbakhandel" niet vergeten.

Helaas heb ik de kofferbakhandel gemist:(, ik was druk aan het rondlopen, en ben het gewoon vergeten ''schaam''

Ah!, het blijft leuk om de gezichten achter de namen ook te kennen:P

Jup,

Ik heb in alle tumult de 1 uur meeting gemist helaash, volgende keer beter :)

En inderdaad de gezichten achter de nicknames eens gezien, da's ook niet verkeerd, is zeker voor herhaling vatbaar !

[Bericht gewijzigd door Sine op ]

Op 17 maart 2007 20:58:32 schreef Paul Welther:
En natuurlijk de "kofferbakhandel" niet vergeten.

jupklopt (volgende keer toch sneller typen):
http://www.uploadarchief.net/files/download/rif_4753.jpg
mijn gezichtsbruiner van hugo (pauls broertje;)) straks nog meer, ben bezig met al mijn 'kofferbak spullen' uitstallen (en de heel veel ander gratis verkregen spul:))

[Bericht gewijzigd door Anoniem op ]

tja, ik heb wel veel gezichten gezien, maar weet er nog maar 8 :P

Offtopic (beetje:P)
@Sine: ik had het over deze voltmeter met nixie buisjes:
PM 2443

Aah, inderdaad ook met up/down range ... dat had ik tot vandaag nog niet in een meter gezien.

ik had het over deze twee, kleinste is ook autorange.

Da's ook een erg leuk metertje...:D, ik moet zeggen: nixie past erg goed bij dat philips spul:P

Hmmm, die bovenste is niet erg practisch af te lezen.... best irri..:)

Ik heb er ook nog een Philips meter staan gekregen van een collega :) met nixie buisjes alleen is er over dat ding niks te vinden :(
Is een Philips digital voltmeter PM2441.

Ik zit er aan te denken om van de buisjes te gaan gebruiken voor een klokje en de behuizing voor mijn nog te bouwen 40A voeding.

Het is toch zonde om zo'n goed stukje meetapparatuur te gaan slopen voor de buisjes??

Heb je ook wel gelijk in Henk maar voor het aansluitsnoer zit er al een connector op die ik nergens tegen kom.
Als ik hem aanzet gaan de nixies netjes aan maar verder een groot ? en zo'n ding neerzetten voor de zier vind ik ook jammer.

74141 en nixies eruit, 7447 en LED displays erin. >:-)

Barbaar ! :(

-edit-

Het blijkt enkel een voltmeter te zijn ..

Philips PM 2441, digitales Gleichspannungsvoltmeter, 4-1/2-stellige Anzeige.
6 Bereiche von 20 mV...1000 V, maximale Auflösung 1 µV.
Automatische oder manuelle Bereichswahl.

Digital Voltmeter; 4,5 digits;
U (DC): 20 mV...1000 V (1 uV)

--------------------------------------------------------------------------------

Fully tested: 87,72 (appr. US$ 85.-)
© by Helmut Singer Elektronik

Ook ik heb een prima dagje achter de rug in Rosmalen. Op m'n gemak rondgewandeld, live kennis gemaakt met een aantal CO members en natuurlijk het een en ander gekocht.

Ik vond een Amroh balansuitgangs trafo U-70BN welke ik al jaren zocht. Verder een mooie voedingstrafo (2 x 380V-100 mA, 2x275V-150mA, 2x6,3V-4A) een aantal sleutelbuizen (EF22 en EBL21) voor een "Frithjof Mexicaan project", 10 mtr. 450 Ohm voedingslijn en een EPPO Pic-programmer bouwpakket van museum Jan Corver (Project in Electron)

Met name tegen 15:30 (sluiting) ook nog wat "koopjes" zoals een Philips LF generator (PM5100) nog met buisjes dus lekker veel output (15Hz - 150Khz/1mv - 10V) voor 5 euro en terwijl ik zocht naar een uA meter zegt de verkoper neem ze allemaal (12 stuks) maar mee voor 5 euri's.

http://home.wanadoo.nl/mans-veldman/rosmalen-small.jpg
De buit (klik voor grote foto)

Klopt het is alleen een volt meter een een grote behuizing :)

Op 17 maart 2007 21:36:22 schreef rjmulder:
Is een Philips digital voltmeter PM2441.

Hij staat er nog dus kan nog altijd kijken wat ik er mee doe :) Misschien kijk ik wel naar een andere behuizing voor mijn voedingkie.