Op 19 maart 2007 20:38:31 schreef Xenobinol:
Aah, dan hebben wij elkaar geloof ik ook nog gezien op het einde van de beurs.
Ik was aan de wandel met een doos vol encyclopedie
Klopt, nu weet ik ook wie jij bent .
Dit topic is gesloten
Moderator
Op 19 maart 2007 20:38:31 schreef Xenobinol:
Aah, dan hebben wij elkaar geloof ik ook nog gezien op het einde van de beurs.
Ik was aan de wandel met een doos vol encyclopedie
Klopt, nu weet ik ook wie jij bent .
Moderator
Op 19 maart 2007 20:44:43 schreef shiptronic:
[...]ze roepen het niet om, maar er gaat wel iets af van een bel of een toeter.
Heh, daar ging om de 5 minuten wel ergens een bel toeter of sirene, kan me voorstellen dat dat niet echt opgevallen is
ja die heb ik ook gehoord!!!
ik zocht die stand maar kon hem nitet vinden
Ik liep er rond een uur of vier ook nog gewoon rond, de auto's stonden al binnen geparkeerd.
Kon niet eerder weg, de Bakelaar hield me aan de praat
Overleden
tegen die tijd doe je de leukste (goedkoopste) koopjes
ja 12cm fan voor 2euro, en 2transformators 7.5V dc 1.5A voor 1euro:D:D
en allemaal nieuw
en kom er oook net achter dat ik zo stom ben geweest om een A-A serieele kabel te kopen|:(
[Bericht gewijzigd door buzzer op maandag 19 maart 2007 21:47:05
Ik neem volgend jaar wel een scheepstoeter mee, zal toch wel een beetje herrie maken >:)?
Op 19 maart 2007 20:49:52 schreef echtepino:
RVS solderen moet inderdaad met Rovista-N van Chemische Fabriek Schiedam. Soldeer er al jaren allerlei huishoudelijke spulletjes mee, echt prima spul.
Volgens mij wel verkrijgbaar in de bouwmarkt.
Eat, dat spul bedoelde ik!
[afbeelding]
Rak, bedankt voor de tip!
Op 19 maart 2007 20:46:05 schreef Andreesie:
volgens mij heb ik pcnerd gevonden op 1 van de foto's:
http://www.uploadarchief.net/files/download/radiomarkt%20rosmalen%201.…
en nog de origineel: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto=MAUCEZAAklopt dit??
(en ik zoekk mezelf ook nog, heb me nog niet gevonden;()
volgens mij niet, ik kan me namelijk niet herrinneren dat ik iets wits op mijn trui had staan, enkel "kappa" . En deze jongen heeft volgens mij zijn schoudertas ook op z'n rechterschouder en z'n tas links, ik had mijn tas (bijna) altijd rechts en op de rechterschouder.
jammer dat ik me camera ben vergeten.
wel geinig al die foto's
ik zit net alles een beetje op te ruimen van zaterdag maar nu kom ik bij die elco's uit maar die dingen zijn eigelijk redelijk waardeloos tja, ik heb ook 2 ons meegenomen maar het grootste gedeelte is maar 6,3 volt e.d. es een x 10 volt en ik heb nog wat van 63 ook wel maar die zijn toch in de minderheid. volgende keer een beetje beter opletten....
Op 20 maart 2007 22:22:50 schreef MAH:
ik zit net alles een beetje op te ruimen van zaterdag maar nu kom ik bij die elco's uit maar die dingen zijn eigelijk redelijk waardeloostja, ik heb ook 2 ons meegenomen maar het grootste gedeelte is maar 6,3 volt e.d. es een x 10 volt en ik heb nog wat van 63 ook wel maar die zijn toch in de minderheid. volgende keer een beetje beter opletten....
Dat is waarom ik ze heb laten liggen. Het leek me eerst heel antrekkelijk alleen toen ik keek naar de voltages viel alles eigenlijk al buiten mijn bereik. Waar ik veel mee werk is 25 - 63 Volt elco's. Of ik had gewoon vroeger moeten komen
Op 19 maart 2007 18:36:48 schreef Buzz:
Grrr... Vandaag mijn BiQuad antenne in elkaar gestoken, blijkt de straler van RVS o.i.d. te zijn; gevolg is dat het zaakje niet te solderen is....
...wellicht een waardeloze kick, maar toch...
Ik heb mijn antenne gesoldeerd! Een collega kon me helpen met het verzilveren van de RVS straler (tenminste, het deel dat in de connector moest), waarna hij perfect te solderen was! Bereik heb ik nog nauwelijks getest, maar het richt-effect is bijzonder goed te noemen!
Moderator
Op 28 maart 2007 22:25:29 schreef Buzz:
[...]
...wellicht een waardeloze kick, maar toch...
In tegendeel, goed opgelost.
Golden Member
Op 28 maart 2007 22:25:29 schreef Buzz:
[...]...wellicht een waardeloze kick, maar toch...
Ik heb mijn antenne gesoldeerd! Een collega kon me helpen met het verzilveren van de RVS straler (tenminste, het deel dat in de connector moest), waarna hij perfect te solderen was! Bereik heb ik nog nauwelijks getest, maar het richt-effect is bijzonder goed te noemen!
Voor de volgende keer, blader eens een pagina terug:
http://www.circuitsonline.net/forum/view/43357/27
RVS is prima te solderen.
Dat had ik inderdaad al begrepen, er zijn blijkbaar diverse fluxen voor RVS. Echter had mijn collega de spulletjes al in bezit om te verzilveren m.b.v. hardsolderen, dat was dus minstens zo makkelijk!
Golden Member
Ik hoop dat die hechting van het zilver op RVS voldoende is voor een goede soldering want dat laat vaak te wensen over.
Vraag me toch af hoe jij dan RVS soldeert Pino, want ik soldeer dat regelmatig, met zeer goede resultaten. Inderdaad bijvoorbeeld om er daarna met zachtsoldeer op te kunnen solderen, maar ook als bijvoorbeeld de puntlasjes van een pannengreep gebroken zijn. Heel mooi, zeer sterk en vrijwel onzichtbaar te solderen. Wel flux gebruiken natuurlijk. Ik gebruik daarvoor FLUX-6 van 'Schiedam'.
Moderator
Pino gebruikt Rovista N, ook van Schiedam.
Golden Member
Ik soldeer RVS, rechtstreeks met zachtsoldeer en bovengenoemd vloeimiddel. Dus niet eerst verzilveren met een potje chemicaliën en een beroerde voorbewerking.
EchtePino, er wordt 'verzilverd' met hardsoldeer. Dat begrijp ik ten minste uit de posts!
Golden Member
Aha, dan mijn excuses vanwege de door mij ontstane verwarring.
(Hardsolderen met zilversoldeer moeten we niet verzilveren noemen)
Is oud Topic. Voor RJMULDER
Heb je de PM4241 al gesloopt? Ik heb een manaul van de PM2442 en die is geijk aan de 41 maar mist de 20mV stand. Staat echter wel in de schema's! Is geweldig ding met een echte resolutie van 1 uV!
Moderator
Op 12 december 2008 12:17:10 schreef TenM:
Is oud Topic. Voor RJMULDER
Stuur hem dan een mailtje als het alleen voor hem is, en kick geen oude topics omhoog.
http://www.circuitsonline.net/forum/user/339
Dit topic is gesloten