Op 19 maart 2007 18:44:38 schreef MAH:
ik kreeg net ook al de pinout van die lcdtjes van 1 euro van sine binnen.

Voor wie ze ook gekocht heeft, hier staat ie ook :)

Op 19 maart 2007 19:36:40 schreef Henry S.:
Die doen het ook niet.

Zijn dat niet de "standaard" lcdtjes die in ongeveer elke paneelmeter zitten ?

[Bericht gewijzigd door Sine op ]

Humz... Morgen een stukkie koperdraad in de garage opsnorren, buig ik daar wel wat van... Al met al is 6 of 7 euri (weet t niet eens meer precies) voor een alu plaatje en een N-connector een forse prijs, maar ik kan 't wel gebruiken... 't Leek me een aardig kitje omdat ik de straler niet meer zelf hoefde te buigen, maar ik heb er gewoon ook niet goed genoeg op gelet.

Hij had ze daar gesoldeerd en wel liggen ...

Er bestaat speciale tin om alu te solderen, schuren kan ook, maar dan moet je het vlak daarna niet blootstellen aan de buitenlucht, oxideerd direct ( ik las hier laatst iets over schuren onder olie en daarna solderen )

Op 19 maart 2007 18:21:11 schreef fritsuitoosterstreek:
Volgens mij herken ik iemand...

Wie is de meest linkse? (rugzak, blond haar, bril)

Dat ben ik :)

Op 19 maart 2007 19:38:17 schreef Sine:
Zijn dat niet de "standaard" lcdtjes die in ongeveer elke paneelmeter zitten ?

Net even anders, maar ik weet ook nog niet of het probleem de display zelf is. IIG heeft de 8050 allemaal extra 'praat' op het LCD.

@buzz: Koperdraad na het buigen even vertinnen, en vermoedelijk is de straler van aluminium.
Het is met een reden aluminium, het corrodeert niet verder.

ALU soldeertin bestaat inderdaad, volgens mij heeft mijn vader dat nog ergens. Echter is de straler van RVS (niet magnetisch, donkerder dan aluminium). De N-connector heeft een vergulde aansluiting, waarop normale soldeertin perfect hecht. Ik vraag me af hoe de beste man dit zelf voor elkaar gekregen heeft in zijn gesoldeerde kitjes (die ik ook heb zien liggen)?

ik heb van een gast 2 van die zendbakjes gekocht met microfoon. philips 369 ofzo. er zit nu geen antenne in maar ze reageren helemaal niet op elkaar. ze staan een meter van elkaar vandaan en staan op dezelfde kanaal en alles staat gelijk ingesteld.

neen, heb ik al gesoldeert(inox)

[Bericht gewijzigd door johansson99 op ]

inderdaad s39 maar wel voor rvs er is namelijk verschil tussen rvs en koper s39.

verkrijgbaar bij de praxis volgens mij

40/60 tin/lood gebruiken

verstandig is dan denk ik om het rvs eerst te vertinnen met die s39 en die 40/60 dan goed de s39 verwijderen voor je het op je printje gaat solderen anders is ie in not time groen

Op 19 maart 2007 19:58:17 schreef Jeroen:
[...]

zo zo, das interessant, ik ben naar een CO-meeting geweest, en heb ik de bedenker van CO geen eens ontmoet terwijl hij er wel was;)

edit:ik denk toch wel dat ie dat is, aangezien zijn email met webmaster begint...
wie is dan de andere jeroen? of is dat gewoon een moderator

ha ha ha , die verkoper lacht zich ziek, ieder die een paar euro wil besparen door een kit te kopen, ha ha ha .

heb je geen edelsmid in de buurd? kan je soiets solderen met zilver?

vind het wel humor , sorry :'(

Op 19 maart 2007 20:18:37 schreef Sparks:
inderdaad s39 maar wel voor rvs er is namelijk verschil tussen rvs en koper s39.

verkrijgbaar bij de praxis volgens mij

40/60 tin/lood gebruiken

verstandig is dan denk ik om het rvs eerst te vertinnen met die s39 en die 40/60 dan goed de s39 verwijderen voor je het op je printje gaat solderen anders is ie in not time groen

Ik was er eigenlijk al van uit gegaan dat je RVS niet kon zachtsolderen. Na jouw post ben ik gaan zoeken en volgens deze link kan ik het beste "ROVISTA-N" gebruiken. Geen idee wat het is, morgen de bouwmarkt maar eens in duiken! :)

Aah, dan hebben wij elkaar geloof ik ook nog gezien op het einde van de beurs.
Ik was aan de wandel met een doos vol encyclopedie :-)

wat ik zo raar vond was dat er helemaal niet werd gezegt dat de beurs voorbij was. om een uur of 16.00 kregen we pas door dat het erg leeg was en iedereen aan het opruimen was. om 16.30 liepen we daar nog rond. waren volgens mij toen nog de enige bezoekers. mensen allemaal kijken van ''wat doen jullie hier nog?'' :+

Vieze bagger. Wel goed schoonmaken na het solderen.

Op 19 maart 2007 20:42:11 schreef buzzer:
wat ik zo raar vond was dat er helemaal niet werd gezegt dat de beurs voorbij was. om een uur of 16.00 kregen we pas door dat het erg leeg was en iedereen aan het opruimen was. om 16.30 liepen we daar nog rond. waren volgens mij toen nog de enige bezoekers. mensen allemaal kijken van ''wat doen jullie hier nog?'' :+

ze roepen het niet om, maar er gaat wel iets af van een bel of een toeter.

volgens mij heb ik pcnerd gevonden op 1 van de foto's:
http://www.uploadarchief.net/files/download/radiomarkt%20rosmalen%201.…
en nog de origineel: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto=MAUCEZAA

klopt dit??
(en ik zoekk mezelf ook nog, heb me nog niet gevonden;()

[Bericht gewijzigd door Henry S. op ]

[...]

oké, dan was het niet degene die ik in gedachte had :p

en ineens kwamen er autos allemaal om ons heen en wij waren bijna omvergereden om 16:30 uur zaten wij nog fannetje enzovoort te kopen bij een verkopener :p

RVS solderen moet inderdaad met Rovista-N van Chemische Fabriek Schiedam. Soldeer er al jaren allerlei huishoudelijke spulletjes mee, echt prima spul.
Volgens mij wel verkrijgbaar in de bouwmarkt.
Eat, dat spul bedoelde ik!
http://www.xs4all.nl/~ketel/ham/rovista.jpg

[Bericht gewijzigd door echtepino op ]

kom op he tolunay, we zitten onszelf belachelijk te maken:o