Hallo,
Ik ben bezig met een teller die als volgt werkt:
Als er een component langs een lichtsluis gaat dan gaat een ledje eventjes branden.
Nu wil ik het laten optellen in een PIC en zodra er een aantal van 10x is gehaald dus zodra er 10x een component langs de lichtsluis is gekomen, dat hij dan een andere led laat branden.
kortom: Hij moet gewoon steeds optellen.
Bastiaan
Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer
kwil wel een progje schrijven als dat de bedoeling is. maar je kan beter jezelf leren proggen van pic en het zelf doen.
Martijn Berntsen
pe4mb
ik heb hem al een proggie gegeven, maar hij zegt dat de pic nogal gevoelig is bij het naderen met je vinger ofzo.
heb je ook pull down weerstanden gebruikt, zodat je ingang niet blijft zweven, als je om een signaal hoog moet maken een 4,7k weerstand gebruikt, gebruik dan voor de pulldown weerstand 10k aangesloten naar de min (ground).
Op 15 april 2003 20:05:18 schreef wouter van der vinne:
heb je ook pull down weerstanden gebruikt, zodat je ingang niet blijft zweven, als je om een signaal hoog moet maken een 4,7k weerstand gebruikt, gebruik dan voor de pulldown weerstand 10k aangesloten naar de min (ground).
Is het niet logischer (en standaard) dat je ingangen pullupped? (met 10K ofzo) en als je ingang wilt gebruiken aan de aarde hangt?