Nieuw laser en dergelijke topic deel 12

Dit topic is gesloten

hallo
Ik vraag dit omdat ik zelf een laserpower meter wil maken.
De specs heb ik bekeken .maar zeggen mij niets over de werking.
En over de meter van aart, je zegt p= energie per sec ,
dus je meet meer als 1 sec, bijvoorbeeld 3 sec, dan voer je ook 3 maal zoo veel energie toe.
Waar blijft die energie, word die omgezet in warmte ?
En mijn boerenverstand zegt dan de diode word heter in 3 sec dan in 1.
jt

Je geeft zelf je uitkomst: energie per sec. Als het bijvoorbeeld 100mW per sec is, is het na 3 seconden nog steeds 100mW per sec, alleen is de totale energie 300mW.

Magnetische flux loopt altijd in gesloten paden, elektrische stroom niet per se (volgens de wet van Ampère), want: elektrische lading kan ophopen.

Op 29 mei 2007 13:01:47 schreef haan:
hallo
Ik vraag dit omdat ik zelf een laserpower meter wil maken.
De specs heb ik bekeken .maar zeggen mij niets over de werking.
En over de meter van aart, je zegt p= energie per sec ,
dus je meet meer als 1 sec, bijvoorbeeld 3 sec, dan voer je ook 3 maal zoo veel energie toe.
Waar blijft die energie, word die omgezet in warmte ?
En mijn boerenverstand zegt dan de diode word heter in 3 sec dan in 1.
jt

je kan dr beter gewoon een kopen
wee je tenminste zeker dat je waarde kloppen

eindelijk de lagers en wikkeldraad en de asjes binnengekregen nu nog de magneten van haan en ik kan beginnen kan niet wachten

hallo arcch die magneten moet je allang binnen hebben heb ze vorige week al verstuurd woensdag de 23 verstuurd

[Bericht gewijzigd door haan op woensdag 30 mei 2007 19:22:58

lol gaat lekker ze zijn er niet

Ik heb ze gelijk verstuurd met die van tone, is maar een klein pakje, en had de magneten ook nog in ijzer verpakt
zo dat ze niet ergens aan metaal bleven plakken
tone zijn die van you wel binnen gekomen?

Ik heb ze al een week geleden gekregen. Heb je het geld ontvangen gr Tone

{wannabe mod} volgens mij kan dat heel goed via de mail. Beetje iritant als wij dalijk laseristen - in - spe verwijzen naar dit topic om van te leren, en dat ze dan allemaal van dat soort verhaaltjes krijgen over of een pakketje wel of niet aangekomen is. sorry:D

Damn dat fouten zoeken in je laser gaat echt langzaam. Ik weet echt niet waar te beginnen.

Magnetische flux loopt altijd in gesloten paden, elektrische stroom niet per se (volgens de wet van Ampère), want: elektrische lading kan ophopen.

Op 29 mei 2007 18:36:22 schreef muddy:
Je geeft zelf je uitkomst: energie per sec. Als het bijvoorbeeld 100mW per sec is, is het na 3 seconden nog steeds 100mW per sec, alleen is de totale energie 300mW.

Dat is net wat ik bedoel je stopt er 300mw in in 3 sec Maar die energie gaat er uit in warmte .
Dus de warmte afgifte van het systeem beinvloed het meet resultaat, en is dan tijds afhankelijk.

Op 2 juni 2007 17:25:44 schreef haan:
[...]
Dat is net wat ik bedoel je stopt er 300mw in in 3 sec Maar die energie gaat er uit in warmte .
Dus de warmte afgifte van het systeem beinvloed het meet resultaat, en is dan tijds afhankelijk.

((Damn dat fouten zoeken in je laser gaat echt langzaam. Ik weet echt niet waar te beginnen.}} en dit is ook een technich hoogstandje

Als dit nog over mijn powermeter gaat (zoniet, excuses :):

Misschien helpt het het Co-artikel over thermische berekeningen er nog eens op na te lezen.

Waar het om draait is dat een bepaald vermogen dat door een thermische weerstand `vloeit' een bepaald (ΔT = P · Rth) temperatuurverschil over die weerstand tot gevolg heeft, net zoals een bepaalde elektronenstroom door een gewone weerstand een bepaald (U = I · R ) potentiaalverschil over diezelfde weerstand geeft.

Natuurlijk is er wat insteltijd nodig voordat alles stabiel is, net zoals b.v. weerstanden parasitaire zelfinductie hebben heeft de sensor een onvermijdelijke `parasitaire' thermische capaciteit.

oke aart
ik heb het gelezen en heb het nu het principe door.
Wat ik bedoelde en wat daar staat is eigenlijk het zelfde
Ga er een maken
gr jt

Even wat nieuwtjes:

Mensen die nog MOT1 motortjes nodig hebben: hier.

Mensen die andere gratis software willen uitproberen voor de LPT-DAC: zie in rubriek Software: BoxPerformer en Play4all.

Verder zijn de volgende ILDA-players en converters toegevoegd: Heathcliff, Her, ILDA-to-MOT, ILDA-browser, ILDA-player, ILDA-viewer, Insight, LaScan, LaserEditor, LMR, MonkeyTools, NLS (Norm), Showplayer, Strahlschalter(MOT), VectorTracer (Chan).

Genoeg stof om de avond mee door te komen ;-) ;-)

Ben nogal een noob, maar kan je met dit ding
1.2 WATT 808nm HIGH POWER C MOUNT LASER DIODE CLASS 4
zie ebay
http://cgi.ebay.com/1-2-WATT-808nm-HIGH-POWER-C-MOUNT-LASER-DIODE-CLAS…

Nou een fucking sterke laserpen maken ?

hmm, en wat is er mis met 5mW?

My brain's all broken, but I'm feelin' alright, I feel like I'm chokin', but I'm feelin' alright, I'm goin' down fast, but I'm feelin alright, I'm not gonna last,but I'm feelin ALRIGHT! Oh Henry

daar stook je niet alles snel genoeg mee op (incl. ogen) ;)

Digitaal - Mijn ding :P

808 nm is onzichtbaar infrarood.
Word gebruikt voor groen 532nm ,heb je kristallen voor nodig.
1/2 wat 808 geeft ongeveer 5 mw groen
kijk eens op mijn web site daar staat een laser in onderdelen van 300mw.
Het begint met 3watt 808nm.
Tevens staat daar een ontwerp voor een galvo met vlakke magneet word nu aan gewerkt.
as ,huis, en lagers ,zijn klaar .
gr jt
http://members.home.nl/jt.dehaan/index.html

Een losse C-mounted diode is zowel elektrisch (ESD) als mechanisch (stof) en thermisch (pelt. nodig) nogal kwetsbaar.

Deze golflengte wordt idd gebruikt in FD-DPSS lasers om de 1064 nm Nd:YAG laser te pompen welke golflengte vervolgens in de cavity van deze laser door het KTP gehalveerd wordt naar 532nm.

Schematisch:

code:


              mirror               mirror
              hr 1064, 532         hr 1064, 808
              t 808                t 532
              |                    |
pomp diode -> | <- Nd:YAG - KTP -> | -> beam ->  

  808 nm        808, 1064 & 532 nm     532 nm

Vaak zijn in kleinere DPSS lasers een aantal componenten samengevoegd, zie b.v. de Casix hybride producten.
Ook zijn er enige lenzen om het redement en de straalkwaliteit te verbeteren en een extra output IR filter.

Uit mijn kleine DPSS komt met een vergelijkbare diode 100 mW+ 532nm.

Je zegt zelf al dat je een noob bent, dan moet je zeker niet met lasers gaan spelen als je er geen verstand van hebt.
Bij een dusdanig sterke laser kan het minste contact met je ogen al blindheid veroorzaken (misschien zelfs via reflectie via bijv. de muur).

Daarbij heb je ook nog nodig:
optics (lensjes om van die laser een mooie straal te maken)
een kristal (om van de 808nm 532nm te maken)
een driver, want zoals Aart al zegt komt ook de aansturing nogal nauw.

Beetje nutteloos om een paar honderd euro te gaan neertellen voor zo'n laser als je er verder niks mee kunt. Zo'n sterke lasers worden gebruikt in middel tot grote disco's, dat is zeker geen speelgoed.

Magnetische flux loopt altijd in gesloten paden, elektrische stroom niet per se (volgens de wet van Ampère), want: elektrische lading kan ophopen.

Hallo,

Ben nieuw hier en heb een fraagje.. werk in een danscafe in almere en we hebben een laser staan( geen gegevens) we gebuirken mamba black om het aan te sturen met usb box(doggle).

Donderdag is de pc met laser software+martin light jockey gecrasht, martin staat er al weer op en werkt..

Aleen krijgen wel de usb box niet meer aan de praat me mamba black en laser, mamba black staat al wel op de pc.

Iemand een idee??

bedankt alvastr.

goede driver ingesteld ?
alles goed ingestoken ?

AVR powerd

Driver .dll in de directory van mamba.exe kopieren daarna moet het werken. Meer staat op medialas.de

Daarna een type cursus volgen(geintje)

Dit topic is gesloten