Nieuw laser en dergelijke topic deel 12

Dit topic is gesloten

Ik heb ze gewoon dof geschuurd. Maar met mijn digitale camera kijk ik ernaar en hij heeft een grote straalhoek. Verder ben ik weer volop bezig aan mijn lasertje, hij moet toch ooit af he.

Magnetische flux loopt altijd in gesloten paden, elektrische stroom niet per se (volgens de wet van Ampère), want: elektrische lading kan ophopen.

met een beetje koperpoets heb je hem zoo gepolijst doekje strak spannen op een harde ondergrond dan is het zo klaar.

Ik heb HIER de blokken Show Download en Frames Download wat ge-updated. Hierin staan links voor GRATIS ILDA-frames. De link van Audiovisueel geeft veeeel frames.

Doe er je voordeel mee!

[Bericht gewijzigd door DixiScan. op zondag 22 april 2007 06:58:12

Is dit een aanbieding dan??? Voor dat geld kun je er zelf 2 maken. Zéker als je ook de portokosten meetelt om het spul hier te krijgen.

Voor een paar euros meer heb je een kant en klare Terrascan of Ecoscan van Medialas dat meer dan 2x zo snel kan scannen. Mét fabrieksgarantie!

Vergelijk het met de M6008 galvo. Deze is maar 8K ofzo. Heb je deze, dan wil je toch liever de M9024 die 30K kan.

Mijn galvo's + aansturing + PD kosten nu samen ongeveer €75 oid.

Wel fijn dat Norm weer bezig is met zijn site:)

Magnetische flux loopt altijd in gesloten paden, elektrische stroom niet per se (volgens de wet van Ampère), want: elektrische lading kan ophopen.

Hmmm, oke Muddy dat zijn prijzen die mij heeel erg aanspreken! :-)

Hier heb ik dus wel belangstelling voor eigenlijk,zou je hier wat meer over kunnen vertellen?

Ja niet dat ze te koop zijn (iig nog niet), alleen totaal hebben ze me iets van €75 gekost. Wikkeldraad uit oud beeldscherm, nog wat 2e hands onderdeeltjes waardoor de galvo's ongeveer 5/stuk kosten, en dan nog twee stuurprinten waarvoor ik alleen maar de opamps, versterker, 0,1R 1W weerstand en potmeters heb hoeven kopen.
Grootste boosdoener is bij mij de terugkoppeling, hier heb ik al 3 printjes voor moeten maken. Toen nog twee relatief dure ir-ledjes ontploft.
Lasers zijn wel ietsje duurder, voor 5mW groen en 90mW rood heb ik ongeveer 70 euro betaald.

Gister mijn LD242 vervangen door normale geschuurde IR ledjes, ezus dat is nog best veel werk. Ik ga denkik een audio versterker van 2x 80W ombouwen tot dc versterker, zodat ik die erin kan zetten. Heb ook al een leuke nieuwe behuizing gevonden voor als alles werkt.

Magnetische flux loopt altijd in gesloten paden, elektrische stroom niet per se (volgens de wet van Ampère), want: elektrische lading kan ophopen.

hmmm

ff vraagje tussendoor waar kun je mot1 kopen en wat zijn zo ongeveer de prijzen

dat is ook mijn, alles in een koop,steppers,dac

die driver van elm is dat een closed loop driver?

kan ik daar 2 gs120d achter zetten zonder al te veel problemen?? of werkt dat weer op een ander principe

MOT1 steppers kosten 8 euro per stuk en zijn binnenkort hier te koop.

Ook de alom bekende DAC's zijn binnenkort verkrijgbaar...

[Bericht gewijzigd door scanman op vrijdag 27 april 2007 21:07:09

Hallo allemaal,

Ik ben zelf ook bezig met het maken van galvo's ik vroeg met alleen af hoe ik het aantal wikkelingen voor m'n spoelen moet bepalen. Kan iemand mijn uitleggen hoe ik dit kan doen?

Remco

Mijn laatste project

Kleine 1 mw laser pointertjes omtoveren naar 200 mw

oude laser diode + drivers en optics eruit
nieuwe er in en klaar

de specs

Size: 140mm x 14mm
Weight: 50g
Wavelength: 650nm
Laser Body: Silver Polished Brass
Transverse Mode: TEM00
Output Power: 190mW - 202mW
Beam Divergence: 1.0mRad
Beam Diameter: -4.0mm @ aperture
Power Consumption: 200mA
Power supply: 2 X AAA 1.5V
Battery Lifetime: 2-3 hours
Switch: Momentary On/Off Button
Expected lifetime: >5,000 hours
Duty cycle 1 min on, 30 sec off

http://www.laser-man.co.uk/2006/111mwpointer/23042007128.jpg

http://www.laser-man.co.uk/2006/111mwpointer/23042007133.jpg

http://www.laser-man.co.uk/2006/111mwpointer/DSCN6138.jpg

http://www.laser-man.co.uk/2006/111mwpointer/DSCN6151.jpg

heb 2x 200 mw rood die trekken 3 volt 200 mA

en de 100 mw versie trekt 3 volt 170 mA

Heb er nog een aantal liggen
dus als er interessen is heb er nog meer

btw lucifers aansteken gaat prima met deze

http://s80.photobucket.com/albums/j185/andy_con/lasers/100mw%20pointer…

http://s80.photobucket.com/albums/j185/andy_con/lasers/100mw%20pointer…

100 mw = 90 euro
200 mw = 130 euro

Toveren is een beetje een groot woord, maar weker leuk. Wel heel erg gevaarlijk speelgoed.

Remco, wat belangrijk is is dat de weerstand van de galvo (dus twee spoelen samen) tussen de 2 en 5 ohm ligt.
Aantal wikkelingen ongeveer 80 - 120. Draaddikte enkele tienden millimeters, o,2 of o,25 bijvoorbeeld.

edit
Trouwens ik heb weer wat resultaten: optische pd werkt:D:D:D. Echter de galvo's willen nog niet op commando bewegen (maar staan wel mooi stil). Ik ben aan het denken tussen een paar dingen: OF ik pak een STK module uit mijn verzameling, OF ik sample een LM675, OF ik ga nog wat rommelen aan mijn zelf deels ontworpen versterker. Denk dat ik met dat laatste begin, de rest kan altijd nog.

STK brengt het nadeel mee dat er ongelooflijk veel pinnetjes opzitten, en dat ik geen idee heb waat die allemaal voor zijn, en samplen is ook weer zoiets: als het niet perse nodig is vooral niet doen.

[Bericht gewijzigd door muddy op zaterdag 5 mei 2007 11:35:13

Magnetische flux loopt altijd in gesloten paden, elektrische stroom niet per se (volgens de wet van Ampère), want: elektrische lading kan ophopen.

Op 4 mei 2007 18:09:36 schreef muddy:
Draaddikte enkele tientallen millimeters

Zo dat is een dikke kabel! :P

ff wat anders maar ik kan het toch niet laten.

ik vind dat kermitscan een idee overneemt van mylaserpage
Zij verkochten vroeger ook setjes met mot-1 steppers + dac

[Bericht gewijzigd door roelke.nl op vrijdag 4 mei 2007 22:21:25

AVR powerd

Als ze dat voor een redelijke prijs doen vind ik het goed:) Dan wordt de laser hobby toch wat beter bereikbaar.

Op 4 mei 2007 22:12:09 schreef The TOOL man:
[...]

Zo dat is een dikke kabel! :P

LOOOOL:)

Magnetische flux loopt altijd in gesloten paden, elektrische stroom niet per se (volgens de wet van Ampère), want: elektrische lading kan ophopen.

Op 5 mei 2007 11:37:03 schreef muddy:
Als ze dat voor een redelijke prijs doen vind ik het goed:) Dan wordt de laser hobby toch wat beter bereikbaar.

Als ik goed geteld heb dan worden het 3 of 5 dac0832's + wat klein grut
een print en een voeding
en 2 mot-1 steppers

ruwe schatting van de kostprijzen van zoiets :

DAC onderdelen : 20 euro
Print : 15 euro
voeding : 20 euro
mot-1 steppers + spiegels : 25 euro

totaal : 80 euro

en dan moeten zij er nog op verdienen he

De setprijs is dan toch al snel 120 euro
Echt goedkoop kan dus niet

AVR powerd

Sommige mensen hebben het al wel te horen gekregen: ik ben de laatste dagen weer volop bezig met mijn laser, maar dat bracht ook de nodige problemen mee.
Nu denk ik echter het probleem gevonden te hebben: de GAIN potmeter heb ik verkeerd om gesoldeerd, en de gain stond dus 90% open terwijl ik dacht dat hij maar 10% open stond. DOM DOM! Ook de potmeter voor de PD-sterkte (zelf toegevoegd) stond verkeerd om.

Als ik hem nu aanzet, ingangssignaal weg, PD op 0%, staat de galvo mooi stil en meet ik 0,09V over de galvo:D:D:D
- work in progress -

Magnetische flux loopt altijd in gesloten paden, elektrische stroom niet per se (volgens de wet van Ampère), want: elektrische lading kan ophopen.

Dit topic is gesloten