hmm ik dacht dat het het zelfde was als nixies met een paar 100 volt. nu snap ik waarom je het gewoon met de CPLD kan aansturen 
Het zijn de voorlopers van de 7-segment led displays (rond 1970).
[Bericht gewijzigd door Henry S. op ]
Jeroen Boere
IF you can't convince them, then confuse them!
Een nieuw projectje van mijn kant:
een projectsite waar ik snel en simpel mijn eigen project kan delen met de rest van de wereld.
Het CMS gedeelte (uiteraard NIET bereikbaar voor jullie
):
(klikkerdeklik voor een high res versie) 
http://jeroen.boere-adviseur.nl/
gebruik makende van php, html, dhtml, css en mysql
Sugesties zijn welkom... 
[Bericht gewijzigd door Jeroen Boere op ]
Ziet er netjes uit alleen die navigator boven aan staat een beetje rommelig (tis maar een suggestie hoor
)
Voor de rest de foto's duren een beetje lang om te laden, ondanks dat ik redelijk snel internet heb (misschien een idee om wat minder high res te maken en dan klikbaar, net als op CO?)
Nordin
"Een model dat niet werkt is erg. Veel erger echter is een model dat werkt, maar waarvan niemand weet waarom"
Zeg Boere,
Wat pcb-software gebruik je eigenlijk, ziet er echt prachtig uit! Als je zo een freeware pakket gebruikt, wil ik het graag weten! Dank je.
Berry
A PIC-based MP3 player: www.apic-bmp.nl.tt | Intresse in techniek? www.djoamersfoort.nl
Hier de componenten opstelling. de hoogte van de print mag maximaal de hoogte van de trafo zijn.
omdat ik met Eagle4.15 FREE werk, is de PCB size limited tot 60*100mm en dat is precies de breedte van deze print.
zal wel eagle zijn geweest dan he 
Nieko
LED addicted... Fijnmalen en snuiven maar!! :P
Op 23 januari 2007 00:40:29 schreef Jeroen Boere:
Een nieuw projectje van mijn kant:een projectsite waar ik snel en simpel mijn eigen project kan delen met de rest van de wereld.
Het CMS gedeelte (uiteraard NIET bereikbaar voor jullie
):
(klikkerdeklik voor een high res versie)[[url=http://jeroen.boere-adviseur.nl/images/CMSWEBSITE/CMS_SMAL.gif]afbeelding][/url]
http://jeroen.boere-adviseur.nl/
gebruik makende van php, html, dhtml, css en mysql
Sugesties zijn welkom...
Is dat een website programma wat je op je webspace zet en dan gewoon alles invuld? Of heb je het zelf gemaakt zo'n conrol pannel? Ik doe alles gewoon via html met Macromedia MX 2004
Jeroen Boere
IF you can't convince them, then confuse them!
Op 23 januari 2007 15:04:38 schreef Nieko:
[...]
Is dat een website programma wat je op je webspace zet en dan gewoon alles invuld? Of heb je het zelf gemaakt zo'n conrol pannel? Ik doe alles gewoon via html met Macromedia MX 2004
ben een DIE-hard coder: alles zelf gemaakt in notepad 
Op 23 januari 2007 14:37:53 schreef Nordin:
Zeg Boere,Wat pcb-software gebruik je eigenlijk, ziet er echt prachtig uit! Als je zo een freeware pakket gebruikt, wil ik het graag weten! Dank je.
tis Meneer Boere voor jullie

mare, tis met Eagle Light gemaakt (www.cadsoft.de)
Op 23 januari 2007 11:45:02 schreef surge_me:
Ziet er netjes uit alleen die navigator boven aan staat een beetje rommelig (tis maar een suggestie hoor)
Voor de rest de foto's duren een beetje lang om te laden, ondanks dat ik redelijk snel internet heb (misschien een idee om wat minder high res te maken en dan klikbaar, net als op CO?)
bedankt voor je comment, die navigator is inderdaad slordig, moet anders.
Wat betreft die foto's: zo klein zijn ze niet, en ik wil ze ook niet onscherp maken.
[Bericht gewijzigd door Jeroen Boere op ]
Nordin
"Een model dat niet werkt is erg. Veel erger echter is een model dat werkt, maar waarvan niemand weet waarom"
Nieko,
Voor zoiets moet je Joomla gebruiken, vraag mij niet hoe dat werkt, maar mijn broertje is daar een expert er in. Hij bouwt dat op voor klanten, zodat zij zelf de website kunnen beheren. CMS = Content Management System en heeft al die mooie toeters en bellen waarmee je je web kunt beheren.
Nou de kans is heel groot dat Nordin ook Eagle gaat gebruiken en waarom??? HET IS GRATIZZZZ!!!
Zoals ik ook alle Opensource software voor Windoos gebruik.
Groetjes!
Nieko
LED addicted... Fijnmalen en snuiven maar!! :P
Op 23 januari 2007 17:23:04 schreef Jeroen Boere:
[...]
ben een DIE-hard coder: alles zelf gemaakt in notepad
Srry dat ik het moet zeggen maar dat is wel even gekkewerk hé! Weet er iemand misschien een programma wat PHP code's ondersteund, want macromedia dreamwaver MX 2004 ondersteunt alleen html, en met dat bedoel ik dus als je bijv. < typt dan krijg je zon hele lijst naast je cursor/hoe heet dat streepje ookalweer
.. Zoiets:
type: <
html
head
body
a
etc...
Vind ik namenlijk erg handig 
Berry
A PIC-based MP3 player: www.apic-bmp.nl.tt | Intresse in techniek? www.djoamersfoort.nl
Op 23 januari 2007 17:23:04 schreef Jeroen Boere:
ben een DIE-hard coder: alles zelf gemaakt in notepad
Oef! En ik dacht dat ik gek was als ik Vi gebruik! 
Waarom geen _handige_ editor als UltraEdit of het gratis Crimson Editor?
Jeroen Boere
IF you can't convince them, then confuse them!
Op 23 januari 2007 18:10:54 schreef Berry:
[...]
Oef! En ik dacht dat ik gek was als ik Vi gebruik!Waarom geen _handige_ editor als UltraEdit of het gratis Crimson Editor?
ja, ik gebruik ook ultra edit 
maar op deze doos waar ik nu opzit nog gewoon notepad 
tis een combo van de twee...
textpad "ALL TIME FAVORITE"
geeft alles weer in kleurtjes in ong elke taal (java,html,Xhtm,css ookal gebruik ik hier topstyle voor,...)
mar terug ontopic
in vorig deel zag ik een foto van een moving head (ookal leek die oud) vond ik deze wel "cool" *woord laat raar smaakje na*
zou degene die dat gemaakt heeft daar mij wat meer uitleg kunnen overgeven ofzo desnods nieuw tread ofzo 
voor de rest heb ik hier wel leuke projecten gezien
en krijg ik zin om zelf zo n klok en lichtbak geval te maken
en nog meer dingen
mss maak ik die lasershow van in elektuur wel eens naja ik zie wel
greetz T.
basz
Low cost Mantis CNC bouwebeschrijving zie www.basmolkenboer.nl
mijn led kubus is af

voor wie meer info wil heb ik een HOWTO gemaakt op tweakers:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/27367324#27367324
grtz Bas
Monster_Henry
My brain's all broken, but I'm feelin' alright, I feel like I'm chokin', but I'm feelin' alright, I'm goin' down fast, but I'm feelin alright, I'm not gonna last,but I'm feelin ALRIGHT! Oh Henry
basz
Low cost Mantis CNC bouwebeschrijving zie www.basmolkenboer.nl
rgb zou kunnen maar dan heb je 3 keer zoveel pootjes door je kubus lopen en dat is weer lelijk. En het is niet mijn idee. Een of andere kunstenaar heeft dit 2 jaar geleden bedacht geloof ik:P google maar eens op ledkubus en je zult een stuk of wat tegenkomen. De bedoeling is om straks letters erin rond te laten draaien
Nieko
LED addicted... Fijnmalen en snuiven maar!! :P
Ziet er geweldig uit die 125 leds
had er al wat van gehoord op het leds-buy forum
.. Ziet er erg netjes uit!
Monster_Henry
My brain's all broken, but I'm feelin' alright, I feel like I'm chokin', but I'm feelin' alright, I'm goin' down fast, but I'm feelin alright, I'm not gonna last,but I'm feelin ALRIGHT! Oh Henry
Op 23 januari 2007 21:29:23 schreef basz:
rgb zou kunnen maar dan heb je 3 keer zoveel pootjes door je kubus lopen en dat is weer lelijk. En het is niet mijn idee. Een of andere kunstenaar heeft dit 2 jaar geleden bedacht geloof ik:P google maar eens op ledkubus en je zult een stuk of wat tegenkomen. De bedoeling is om straks letters erin rond te laten draaien
Ja die drie extra draden, is niet meer hetzelfde effect denk ik, nu zijn je poten ineens je aansluitdraden, kun je met meer draden niet doen denk ik zo...
ook al ben je niet de eerste, het is toch mooi uitgevoerd!