Vandaag heb ik m'n 16F877 Development Board van Futurlec binnen gekregen, maar het lukt me niet de PIC te programmeren met de meegeleverde programma's :(. Er zit een DOS- en een Windows-programma bij; het DOS-programma geeft alleen maar "Verify Failed" o.i.d., het Windows-programma geeft "Privileged Instruction" (wat wel vaker voorkomt onder Windows 2000/XP, omdat daar de COM- en LPT-poorten niet direct kunnen worden aangesproken).

Heeft iemand hier een oplossing voor? Wat misschien ook kan, is andere software gebruiken; hier een link naar het schema, herkend iemand het?

Bij voorbaat dank.

Op 15 april 2003 20:58:32 schreef Glival:
Vandaag heb ik m'n 16F877 Development Board van Futurlec binnen gekregen, maar het lukt me niet de PIC te programmeren met de meegeleverde programma's :(. Er zit een DOS- en een Windows-programma bij; het DOS-programma geeft alleen maar "Verify Failed" o.i.d., het Windows-programma geeft "Privileged Instruction" (wat wel vaker voorkomt onder Windows 2000/XP, omdat daar de COM- en LPT-poorten niet direct kunnen worden aangesproken).

Heeft iemand hier een oplossing voor? Wat misschien ook kan, is andere software gebruiken; hier een link naar het schema, herkend iemand het?

Bij voorbaat dank.

parport ff zoeken met google kun je de poorten in xp vrij geven

Op 15 april 2003 22:00:01 schreef k.p.meinesz:

[...]

parport ff zoeken met google kun je de poorten in xp vrij geven

Ah geweldig, bedankt :)
Ik kwam tijdens het zoeken PortTalk tegen, die doet hetzelfde als ParPort en is gratis.

Nu heb ik nog een ander (volgens mij heel stom :P) probleempje: ik begrijp niet hoe ik de IDC-connector van het LCD aan moet sluiten |:(

Dit is de connector:

http://www.xs4all.nl/~wjdekker/devboard_lcd.jpg

Misschien ben ik gek, maar volgens mij zit pin 1 bij een IDC-connector altijd links-onder? De meest linkse draad van de flatcable is 1, als je die aan een IDC-connector maakt zit die toch links-onder?