Vandaag heb ik m'n 16F877 Development Board van Futurlec binnen gekregen, maar het lukt me niet de PIC te programmeren met de meegeleverde programma's
. Er zit een DOS- en een Windows-programma bij; het DOS-programma geeft alleen maar "Verify Failed" o.i.d., het Windows-programma geeft "Privileged Instruction" (wat wel vaker voorkomt onder Windows 2000/XP, omdat daar de COM- en LPT-poorten niet direct kunnen worden aangesproken).
Heeft iemand hier een oplossing voor? Wat misschien ook kan, is andere software gebruiken; hier een link naar het schema, herkend iemand het?
Bij voorbaat dank.
k.p.meinesz
Een schizofreen is nooit alleen!
Op 15 april 2003 20:58:32 schreef Glival:
Vandaag heb ik m'n 16F877 Development Board van Futurlec binnen gekregen, maar het lukt me niet de PIC te programmeren met de meegeleverde programma's. Er zit een DOS- en een Windows-programma bij; het DOS-programma geeft alleen maar "Verify Failed" o.i.d., het Windows-programma geeft "Privileged Instruction" (wat wel vaker voorkomt onder Windows 2000/XP, omdat daar de COM- en LPT-poorten niet direct kunnen worden aangesproken).
Heeft iemand hier een oplossing voor? Wat misschien ook kan, is andere software gebruiken; hier een link naar het schema, herkend iemand het?
Bij voorbaat dank.
parport ff zoeken met google kun je de poorten in xp vrij geven
Op 15 april 2003 22:00:01 schreef k.p.meinesz:
[...]
parport ff zoeken met google kun je de poorten in xp vrij geven
Ah geweldig, bedankt 
Ik kwam tijdens het zoeken PortTalk tegen, die doet hetzelfde als ParPort en is gratis.
Nu heb ik nog een ander (volgens mij heel stom
) probleempje: ik begrijp niet hoe ik de IDC-connector van het LCD aan moet sluiten 
Dit is de connector:
Misschien ben ik gek, maar volgens mij zit pin 1 bij een IDC-connector altijd links-onder? De meest linkse draad van de flatcable is 1, als je die aan een IDC-connector maakt zit die toch links-onder?