een vraagje , ik heb op mijn motorfiets mijn oude knipperlichten (4 X 21 watt)vervangen door led knipperlichten
(4 X 2 watt) nu knipperen ze niet maar branden heel flauw, nu hoor ook heel veel verhalen op de motorforums, maar vraag het nu toch maar aan de kenners.
hoe kan ik dit het beste oplossen, ik had al een ander relais geplaatst maar die was van 10/300 watt en werkte ook niet.
moet ik nu met weerstanden gaan werken en zo ja welke en hoe sluit ik dit aan, of zijn er nog andere oplossingen.
ik ben een leek op electronika gebied , dus ik hoop dat 1 van jullie me kunnen helpen
bij voorbaat dank
groetjes richard
Als die printplaat goed toegankelijk is zou je foto's kunnen maken, en kunnen we kijken of daar nog wat aan te tweaken valt. Is dat al eens geprobeerd op die andere forums?
Een weerstand is wel 't makkelijkst, ook al is 't een minder elegante oplossing.
Je zou dan een dikke weerstand i.p.v. de lampen moeten plaatsen.
Je lampen zijn dus 2x 21 Watt= 42 Watt?
De stroom was dus 42:12 = 3,5 A
Weerstandswaarde is: 12:3,5 = 3,4 Ohm.
Bij www.Dickbest.nl hebben ze van die 50Watt weerstanden voor een prikkie.
Dan zou je een 3,3 Ohm 50 Watt kunnen nemen.
2 stuks, 1 voor links en 1 voor rechts.
ok
2X 21 watt links oude situatie
2X 21 watt rechts oude situatie
nu
2 x2 Watt led rechts nieuwe situatie
2 x2 Watt led links nieuwe situatie
deze branden nu heel zwak en knipperen niet
hoeveel leds heb je per knipperlicht?. En welke kleur?
Als je gele leds hebt is dat 2 volt spanningsval per led, Dit betekent dat als je meer dan 6 leds in serie hebt op een spanning van 12 volt dat er over steeds meer leds die spanning verdeelt moet worden terwijl een gele led op goede sterkte brand als daar een spanning van 2 volt over staat.
ps: dit verzin ik net ter plekke, als ik fout zit moet iemand het me even verbeteren 
[Bericht gewijzigd door tweakertjuh op ]
Monster_Henry