Rd12tf neemt een bos antennedraad mee! Ik heb intussen 402N en PP11 spoeltjes gevonden, neem ik mee want heb ze zelf niet nodig.
Dit topic is gesloten
Overleden
Rd12tf neemt een bos antennedraad mee! Ik heb intussen 402N en PP11 spoeltjes gevonden, neem ik mee want heb ze zelf niet nodig.
Golden Member
Dan zal ik mijn griddipper meenemen, dan kan iemand mij eens voordoen hoe dat nu precies werkt en kijken of hij een beetje klopt. Ik heb geprobeert mijn antenne voor 2m ermee te meten maar dat was geen succes. Ik zag geen dip, die amp-meter gaat contstant omhoog en omlaag als je er aan draait. Ik heb er even een koptelefoon aan gehad in de diode stand maar ik hoorde niks.
Fred
Fred, met plezier zal ik de kap van mijn R'lyeh Howler *) verwijderen, om je te laten verlustigen (met de dipper!) aan de kring.
Hoe heb je de antenne gedipt? Met een meetlus aan je coax?
*)
Vrij naar H.P. Lovecraft
Golden Member
Ik heb een spoel gemaakt van twee slagen installtiedraad met een diameter van ongeveer 5cm en dit aan een stukje coax gesoldeerd. Dan mijn dipper met het zilvere bochtje erbij gehouden in alle standen maar geen reactie. Dus doe ik iets fout of hij is defect.
Fred
Maak aan je coax een klein lusje, langzaam afstemmen met je dipper! De dip kan scherp zijn en niet diep. Wat voor antenne dip je?
Yarr, Matey!
Al huilend las hij mee,
Snik ik mag niet mee doen snik ik kan niet mee doen.
Al snikkent keerde robby om.
En met zijn 0V1 plankje onder zijn arm liep ie naar huis. . . .
Robsnik7
Golden Member
Een marifoon antenne voor 160 MHz. Deze wilde ik gebruiken voor mijn auto op 2m. dat is ondertussen gelukt door wat extra capaciteit en radialen toe te voegen. Alternatief was verlengen maar het is een mooie conische rvs spriet en dat was zonde om die door te slijpen en er een stuk tussen te zetten.
Maar ik wil toch wel weten hoe het moet want mijn volgende project wordt de ombouw van de jpole naar een colinaire jpole waar ik wat ideetjes voor heb bedacht. Ik wilde eerst een 8 elements colinair voor 2m maken maar 7m antenne werd iets te gek. Er staat al een 14 meter lang geval voor hf in de tuin (6m mast en 8m antenne.) Die jpole geeft iets minder gain maar doet het nu ook redelijk op 70cm.
Fred
Moderator
Als je een frequentieteller hebt kan je controleren of die dipper nog werkt.
Pick-up spoeltje maken aan de ingang van de counter en dit bij het spoeltje van de dipper houden.
Moderator
@Rob: Echt niet? Echt niet? Kunnen we datum nog verschuiven?
Ahhh, ik vond nog wat leuks in het archief:
[Bericht gewijzigd door Henry S. op maandag 26 maart 2007 21:23:05
Foto uit Budel Henry?
We ontvoeren Rob gewoon. Hij moet er bij zijn!
Moderator
Als vervoer een probleem is kan Rob wel met mij mee rijden.
Moderator
Op 26 maart 2007 21:25:19 schreef Rd12tf:
Foto uit Budel Henry?
Klopt, maar wat het precies is weet ik niet.
We ontvoeren Rob gewoon. Hij moet er bij zijn!
Rob moet mee!
Moderator
Op 26 maart 2007 21:27:40 schreef Henry S.:
[...]
Klopt, maar wat het precies is weet ik niet.
[...]
Rob moet mee!
Amateurzender jaren 30, aan het type glaswerk te zien. ongetwijfeld AM gemoduleerd.
Golden Member
Op 26 maart 2007 22:20:06 schreef Hugo Welther:
[...]
Amateurzender jaren 30, aan het type glaswerk te zien. ongetwijfeld AM gemoduleerd.
Dat is het amateur station zoals dat in replica (met originele onderdelen) is gebouwd door Fred Marks, PA0MER
Ik zal 6 mei aanwezig proberen te zijn met een EF22/EBL21 rechtuit (mexicaan) welke ik momenteel nog aan het bouwen ben. Ik zal ook m'n zelfbouw dipper meenemen en wat (oude) boekjes ter inzage (Jongensradio, Dat is nu radio, Kortegolf amateurisme door Schaap, PA0HH, Schakelingen voor amateurs, en natuurlijk ook "Ontvangers" door F.A.S.)
@Frithjof: Ik durf het bijna niet te vragen, maar neem je een 402N/PP11 mee ter overname? zo ja dan ben ik erg geïnteresseerd. Heb er vroeger verschillende gehad, maar heb er nu geen een meer.
Ik zal het artikel uit electron, behorende bij de foto, even opzoeken en meenemen.
Yarr, Matey!
Echt waar, als ik kon zou ik ECHT komen!(leuk bij jullie kijken!)
Maar ik moet die dag mijn moeder en vader weg brengen.
Dus nee doe geen moeite vervoer is het ook niet.
Wel fijn om dit te lezen, erg aardig allemaal (dankjewel!)
Rob007.
Moderator
Overleden
@algemeen: jammer van Rob, maar met het verzetten krijgen we weer problemen voor anderen, dat is nu eenmaal onvermijdelijk als je een man of 12 bij elkaar probeert te krijgen.
Hoe meer griddippers mee, hoe beter, kunnen we nog gaan zenden ook! Het omhoog en omlaag gaan van de meter als je over een bereik afstemt is normaal, da's gewoon de variërende output (verandering L/C verhouding). Het feit dat de meter verloopt wijst er wel op dat hij OK is!
@Schimanski: ik heb 2 x PP11, één zonder afschermbusje, en 2 x 402N, één zonder draad maar wikkelen is een simpele zaak voor dat type spoeltje (je hoeft niet te kruiswikkelen). Ik neem alles mee voor de liefhebbers.
@Rd12tf: waarschijnlijk alléén voor jou begrijpelijk:
* ik neem het interessante boekje Necronomicon van de heer Alhazred mee
* zal ook nog even kijken of ik mjn pocket editie van De Vermis Mysteriis kan vinden
* voor jou en mij (en voor wie nog meer?)zal het duidelijk zijn dat Zuster Buitenhuis Cthulhu diende.
Zo kan ie wel weer voor het begin van de week!
Overleden
Een P.S. voor de stakkers die argeloos na hun werk naar het forum surfen in de veronderstelling dat er nieuws over rechtuitontvangers op staat:
Ik heb er al eerder op gewezen dat we hier met een select gezelschap gekken te maken hebben, maar Rd12tf maakt het nu zo bont dat een kleine toelichting nodig is. Die moderators zijn al niet veel beter dan de meeste correspondenten dus daar heb je ook niks aan...
H.P. Lovecraft is een oude (circa 1920) schrijver van horror verhalen. Die zijn gebaseerd op oude demonen (zoals Cthulhu) die hier op aarde een verborgen bestaan lijden nadat ze van Betelgeuze (meen ik) afkwamen. Dat is dus vast iets voor (Z)weetvoetje. Die gruwelijke oude goden kun je oproepen met spreuken uit verboden boeken (zoals de Necronomicon) en dan loopt het dus helemaal uit de hand. Lovecraft schrijft een bizar (en moeilijk) Engels, wat je "Gothic" noemt. Zeer de moeite waard, als iemand kinderen heeft die VWO doen en een boekenlijst moeten lezen kunnen ze met Lovecraft hoog scoren als ze een goede leraar Engels hebben.
Op 26 maart 2007 23:31:45 schreef rob007:
Maar ik moet die dag mijn moeder en vader weg brengen.
Dus nee doe geen moeite vervoer is het ook niet.
Wel fijn om dit te lezen, erg aardig allemaal (dankjewel!)
Dan leggen we allemaal een paar euro bij elkaar om een taxi voor je ouders te regelen
@Frithjof: Cthulhu en Necronomicon zijn eigenlijk me broer en zus. Maarja, om met de tijd mee te staan zijn wij betelgeuzers nu met wat meer 'catchy' namen zoals zweetvoetje bekend. Van binnen is er echter weinig veranderd...
Overleden
Wat een vreselijke kerels zijn jullie. Nu krijgt de Golden Tulip Heiloo ook nog een duivelsmis te verwerken...
Yarr, Matey!
@(Z)weetvoedje Henry S steekt de draak met me!
Zeg jij er eens wat van?
Tik ik eens wat liefs en dan is het weer niet goed.
Rob007.
Moderator
Huh? De snik was als teken van medeleven, jij als HF-freak moet er bij zijn.
@F.S.: Ik ben al wat jaartjes besmet met H.P. Lovecraft.
[Bericht gewijzigd door Henry S. op dinsdag 27 maart 2007 19:31:28
Overleden
@Henry S.: ach lieve hemel, dan zitten er dus al DRIE op dit forum van ruwweg 12 man, een percentage van 25%. Dat kan statistisch eenvoudig niet tenzij er van een scherpe selectie sprake is.
@Rob007: jongen, we houden heus allemaal nog heel veel van je!
[Bericht gewijzigd door Frithjof Sterrenburg op dinsdag 27 maart 2007 19:50:51
Dit topic is gesloten