Over "rechtuitontvanger" gesproken!

Dit topic is gesloten

KT88

Overleden

Op 20 april 2007 16:43:13 schreef Frithjof Sterrenburg:Eén van de 6AW8's was gaar, de andere Mexicaant als een gek. Komt door de hoge steilheid van dat triodedeel van het pitje. En als KT88 meeleest: ik zag op internet dat die 6AW8 massaal in jukeboxen is toegepast kennelijk, bijna alle referenties zijn daarnaar. Als synchronisatiescheider??? Jij weet daar alles vanaf als jukeboxfan...

Jukeboxfan......... welja.

Audioot zou ik nog mee accoord kunnen gaan. ;-)

RTT buizenboekje zegt syncscheider en video eindpenthode.
GE Essential Characteristics zegt dat ook, AVO manual ook.

Volgende keer een WE300B proberen als audionneke? http://zelfbouwaudio.nl/forum/images/smiles/icon_mrgreen.gif

" Ratings are for transistors.....tubes have guidelines" - www.audioconsultancy.nl -
Henry S.

Moderator

En ja hoor, daar is de bijbel Koreaan weer, dat krijg je er van met Cthulu...

@Brom: Het is puur voedingsbron, met een extra elco en wat andere buisinstellingen wat verminderd (uit de losse pols want m'n buizentheorie is nog steeds roestig). Gloeidraad op DC gaf geen verbetering.

Ik gooi straks m'n schema op het forum, zijn vast nog wat op/aanmerking voor te bedenken.

Maar eerst een andere varco, ik had recent eentje gekocht, die is gereanimeerd met kruipolie en blijkt een veel grotere vertraging te hebben dan die er nu in zit, zal wat lekkerder afstemmen.

Deze post is niet door ChatGPT gegenereerd. De 2019 CO labvoeding.

Op 20 april 2007 20:12:25 schreef Rd12tf:
Net wat DRotzooiM gedecodeerd met mijn laptop en Tuppie, gaat redelijk goed, alleen zou de carrier hoger moeten, je hoort die nu door het audiosignaal heen.
BBC op 1296 kHz.

Heb je voor DRM dan geen I en Q signaal nodig?

Hogepriester in het genootschap der mexicaanse hond. // // Aan 2% van de mensen is 50% van het bezit ; 1% van het bezit is aan 50% van de mensen.
Henry S.

Moderator

Op 20 april 2007 20:43:57 schreef KT88:
[...]
RTT buizenboekje zegt syncscheider en video eindpenthode.
GE Essential Characteristics zegt dat ook, AVO manual ook.

Achja, hetzelfde verhaal als de EL36...

"RTT buizenboekje zegt syncscheider en video eindpenthode".
De ECL80 staat geboekt als "synchronizing pulse separator and frame output tube". Toevallig kan ie ook als AF eindbuis functioneren...

De Grote Hellehond Zelve.
Henry S.

Moderator

Ook zo'n buisje, en zo zijn er een heleboel die geschikt zijn voor andere toepassingen.

Zoals de EL34 die nogal eens als uit de kluiten gewassen FM-bug wordt ingezet. Tja, waarom ook niet...

Hogepriester in het genootschap der mexicaanse hond. // // Aan 2% van de mensen is 50% van het bezit ; 1% van het bezit is aan 50% van de mensen.
Henry S.

Moderator

Het vervolg van deze uitdaging, dit spoeltje wordt wat te groot.

Dit topic is gesloten