Over "rechtuitontvanger" gesproken!

Dit topic is gesloten

@KT88: geen idee of Foreman er nog is, hetzelfde geldt voor andere oude coryfeeën zoals Wim van Bussel...
@ledlover: ja, we beginnen binnen, maar als het goed weer is en we ondanks geïmproviseerde buitenantenne teveel storing hebben kunnen we in het vrije veld.

De Grote Hellehond Zelve.

Juffrouw Buitenhuis als beschermvrouwe, ja, dat moet wel. Eigenlijk zijn wij de Witkampen van de 21e eeuw.
Witkamp viel voor haar schoonheid, charmes of ideeën, dan wel een combinatie daarvan.
Of was zij zijn Muze, die hem inspireerde het ultieme audion te construeren welke in staat was het "Menschelijk Fluïdum" aan te tonen?
Eigenlijk doen wij hetzelfde! En de Corvers van deze tijd betichten ons bijna van de zelfde misdaad, als Witkamp in zijn tijd heeft begaan volgens de toenmalige Corver. Namelijk het najagen van een romantische, sentimentele en blijkbaar domme droom.

Mooi Toch! ;)

(Mijn vrouw is bereid Buitenhuisjes te bakken ter versterking van de inwendige mens op 6 mei en ter verering van onze Beschermvrouwe en Muze.)

rob007

Yarr, Matey!

6 Mei
Tot grote spijt kan ik dan niet kommen!

Rob007.

Als ik je erger, lees en schrijf hier dan niet?
KT88

Overleden

Op 18 maart 2007 19:48:25 schreef Rd12tf:
Eigenlijk doen wij hetzelfde! En de Corvers van deze tijd betichten ons bijna van de zelfde misdaad, als Witkamp in zijn tijd heeft begaan volgens de toenmalige Corver. Namelijk het najagen van een romantische, sentimentele en blijkbaar domme droom.

GroteDikken als Corver? >:-)

En jouw proza lijkt wel wat op dat van Jan van de Ven ....... ;-)

" Ratings are for transistors.....tubes have guidelines" - www.audioconsultancy.nl -
Schimanski

Golden Member

Op 18 maart 2007 17:29:34 schreef KT88:
Even iets anders: weet iemand of Foreman nog leeft?
Die zou bij deze nostalgische gelegenheid niet mogen ontbreken vind ik....

Lou Foreman zijn call was PA0VT. Ik heb ooit ergens gelezen dat hij Portugal leeft, opvragen van de call via qrz.com bevestigd dit. De call PA0VT is per 17-11-1998 ingetrokken (gegevens Agentschap Telecom)

What, me worry? // Radiozendamateur - PA2HGJ // Stuff is the junk you keep -- Junk is the stuff you throw away // Tinkeo Ergo Sum

Op 18 maart 2007 19:57:27 schreef KT88:
[...]
GroteDikken als Corver? >:-)

En jouw proza lijkt wel wat op dat van Jan van de Ven ....... ;-)

Als ik moet kiezen, droom ik liever mooi, dan in mijn bed te kakken! (Zie de reeks roemruchte 'one liners' van GD en zijn Grootmoeder.)

Jan van de Ven ken ik (nog) niet ...

@Rob,
Jammer joh! Je gaat wat missen, en wij ook ... ;(

Op 18 maart 2007 11:03:39 schreef Frithjof Sterrenburg:
2) mijn vriendje PA3FVQ herinnerde me er aan dat er bij eenkringers ook gesproken werd over het "Zuster Buitenhuis Effect". Die zuster zou een soort Jomanda van voor de oorlog zijn meende hij. Weet iemand meer? Ik denk dat we juffrouw Buitenhuis maar tot beschermvrouwe van de vereniging moeten benoemen...

Toch nog een vrouw bij de vereniging. Leuk...

Op 18 maart 2007 19:48:25 schreef Rd12tf:
Juffrouw Buitenhuis als beschermvrouwe, ja, dat moet wel. Eigenlijk zijn wij de Witkampen van de 21e eeuw.
Of was zij zijn Muze, die hem inspireerde het ultieme audion te construeren welke in staat was het "Menschelijk Fluïdum" aan te tonen?

Een mes is nog altijd de handigste methode om de menselijke fluïdi aan te tonen.

6 mei vind ik goed...

Hogepriester in het genootschap der mexicaanse hond. // // Aan 2% van de mensen is 50% van het bezit ; 1% van het bezit is aan 50% van de mensen.

Op 19 maart 2007 10:24:58 schreef (Z)weetvoetje:
[...]
Een mes is nog altijd de handigste methode om de menselijke fluïdi aan te tonen.

6 mei vind ik goed...

Ga jij dat 6 mei, op jezelf, demonstreren? :)

Kzou even van tevoren de buurt waarschuwen. Voor je het weet wordt je neergeschoten door 'n motoragent en zetten ze de buurt af :o

Uit de Heilloze Koerier van maandag 19 maart 2007:

Vanmorgen werd in het Golden Tulip Motel ter plaatse de heer F.A.S.S. woonachtig in Heiloo gearresteerd. De verwarde bejaarde liep mummelend rond, uitgedost met een onduidelijk apparaat en verklaarde dat hij naar fluïdums zocht. De stakker werd toevertrouwd aan de toegewijde maar krachtdadige zorg van de heer Witkamp, hoofdtherapeut van de kliniek van Zuster Buitenhuis.
http://www.uploadarchief.net/files/download/hotelcontrole.jpg

P.S. Kennelijk werkt het trucje [img] etc. nog niet goed, maar jullie kunnen het nu vinden....

[mod edit] goede link er in gezet. (http:// vergeten)

[Bericht gewijzigd door Hugo Welther op maandag 19 maart 2007 11:32:05

Dank, Hugo!
@Rd12tf: hausgemachte Buitenhuisjes zijn natuurlijk niet te versmaden, maar de koekjes in het motel zijn ook prima! Overigens moeten jullie maar even bedenken hoe jullie met eten doen, er is daar genoeg keus maar als we eerst uitgebreid fazantenpaté met een mooie Margaux gaan zitten verorberen komen we niet meer aan "werken" toe...

[Bericht gewijzigd door Frithjof Sterrenburg op maandag 19 maart 2007 11:37:31

Henry S.

Moderator

Op 18 maart 2007 11:03:39 schreef Frithjof Sterrenburg:
@Henry S.:
[...]
Gaat de isolatie er af als je soldeert of moet je branden?

Het gaat er prima af met solderen, even een proefstukje gemaakt (dat kan er bij 2.4kg er wel van af ;)) en alle adertjes geinspecteerd.

Op 18 maart 2007 20:15:06 schreef Schimanski:
[...]
Lou Foreman zijn call was PA0VT. Ik heb ooit ergens gelezen dat hij Portugal leeft, opvragen van de call via qrz.com bevestigd dit. De call PA0VT is per 17-11-1998 ingetrokken (gegevens Agentschap Telecom)

En J. Bron?

Deze post is niet door ChatGPT gegenereerd. De 2019 CO labvoeding.

@Henry S.: Jan Bron heeft een bedrijf dat beveiligingsspul verkoopt, van IR kijkers tot kogelvrije vesten... Wellicht te vinden op internet, Reinaert Electronics. Spelling weet ik niet exact.

[Bericht gewijzigd door Frithjof Sterrenburg op dinsdag 20 maart 2007 08:56:13

@Rd12tf: nee, ik heb het indertijd zien ontwikkelen en vond het niet zo leuk als radio'tjes!

[Bericht gewijzigd door Frithjof Sterrenburg op dinsdag 20 maart 2007 11:56:01

Schimanski

Golden Member

Op 20 maart 2007 00:22:20 schreef Henry S.:

[...]
En J. Bron?

PA0JBN is nog steeds de actieve call van J.Bron

What, me worry? // Radiozendamateur - PA2HGJ // Stuff is the junk you keep -- Junk is the stuff you throw away // Tinkeo Ergo Sum

http://www.uploadarchief.net/files/download/proefterrein.jpg

@allemaal: 6 mei, 12.00 uur gereserveerd, met koffie en gebak. Hotel Golden Tulip, Heiloo. Rijdend vanaf IJmuiden in richting Alkmaar neem afslag richting Uitgeest/Castricum. Alsmaar rechtdoor rijden door Limmen heen. Na Limmen ligt het links van de weg.
Hierbij plaatje van het proefterrein achter het hotel. Niet de spullen vergeten zoals antennedraad en generator!

Daarmee is het dus officieel, mooi!

Hugo Welther

Moderator

Mooi, staat nu definitief in de agenda.
Ik zal eens even iemand hier in de vereniging polsen, die heeft zo'n mooi leger steekmast, of ik die mag lenen.

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.
fzwart

Golden Member

Voor dit zal de bijpassende Hartmann & Braun Multavi II "multimeter" meegebracht worden.

Al is een spreekwoord nog zo raar, als het rijmt dan is 't waar

@Hugo Welther: er staan daar (aan de kant, buiten beeld) veel bomen, mast is dus niet nodig. Je zou eventueel met een hoogwerker kunnen komen...
@fzwart: is die Multavi niet te modern voor ons spul? Mijn vader had als toppunt van meettechniek een horloge-achtig metertje met twee pootjes, één voor 6 VDC en een voor 220V AC als ik me niet vergis...

Ok goed,kzal proberen der ook te raken.Over rechtuit ontvangers gesproken dan toch...

http://www.marconicalling.com/museum/objects/images/large/photographs/…

Ontvangstation van Glace Bay anno 1911.Let op de enorme spoel links van de operator.De frequentie van de 300 kW vonkzender in Clifden was 22 kHz...Behoorlijke spoelen kwamen daar dus bij kijken.Let ook op de eerste buizen(diodes) rechts daarvan.Ontvangst was toen nog zuiver passief overigens(op één enkele mechanische versterker eens na).De buis was er al een tijdje(triode dan)maar tegen deze algemeen toegepast werd als detector was de eerste Wereldoorlog al begonnen.Pas na WO1 kwamen er buizen die effectief verliesvrij HF konden versterken...

Grtz,Tho

staat genoteerd...

Ik hoop voor die tijd nog een ander ontvangerachtig ding te maken. Maar goed, tijd natuurlijk weer schaars te vinden...

Hogepriester in het genootschap der mexicaanse hond. // // Aan 2% van de mensen is 50% van het bezit ; 1% van het bezit is aan 50% van de mensen.

mooi, eindelijk zeker dat ik kan komen :) ik zal nog even kijken, ik kan nog een 12v->90v 40mA convertertje meenemen (solid state) als dat nodig is, mijn spul werkt op batterijen (en een laaaange antenne en aarde)

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!

antenne wordt nog lastig. Ik kan natuurlijk een UN-55 (o.i.d.) maken; een ferrietantenne+tor, als vervanging van een draadantenne. Wel heel erg jaren 50. Maar hoe goed het werkt weet ik niet.

Eigenlijk moet dat dan wel met zo'n spoeletje, zoals Frithjof nog had liggen. Maar dat kan er dan ter plekke nog wel ingesoldeerd worden.

Dit topic is gesloten