Over de uitgangselco staat de halve voedingsspanning als DC !
Deze constructie is noodzakenlijk zodat de amp uit een enkele voedingsspanning zowel positieve als negatieve spanningen kan uitsturen.
Ze kunnen idd stuk..
[Bericht gewijzigd door Aart op ]
Wat is de - op het schema? het zwarte blokje of het witte blokje van de Elco.
Bij dingen als voedingen is het wel duidelijk dat de plus niet aan de min moet, maar wat is volgens de symbolen de - van de elco??
K, bedankt. Dan ga ik als de sodemieter een nieuwe elco erin solderen!
M'n sig begint steeds meer te kloppen 
Ik zeg niets ..
Je kunt in een twijfelgeval ook altijd gewoon even meten of de spanning over een elco de juiste polariteit heeft.
Bij sommige schakelingen (zelf eens bij een bootstrap gezien) is niet altijd direct duidelijk hoe de elco moet, better safe than sorry.
Het zit me vandaag niet mee. Ik heb een opdracht van geschiedenis over de Duitsers. Die heb ik nu af en ben ik het dus helemaal zat. Voellen jullie hem al komen? Ze hebben nu ook m'n versterker geïnfiltreerd! Is een blikken afschermingsdoosje genoeg om ze eruit te halen? of is er nog wat simpelers.
En ja ik weet dat het door de Hoge Gain komt
Haha er zijn er nog een paar achtergebleven zeker 
* JuuL zet zijn fiets ff op slot
Je hebt zeer waarschijnlijk een groundlus. Hoe heb je het aangesloten?
Ligt niet aan de TDA een andere versterker zal waarschijnlijk ongeveer hetzelfde resultaat geven.
/edit
dat is miss nog wel logischer @ Henry
[Bericht gewijzigd door JuuL op ]
kabel zelf is afgeschermd, maar ik gebruik zo'n jack-naar-tulp adaptertje. En het stukje kabel vlakbij de versterker is bloot.
Het is trouwens op een dusdanig laag volume dat je het overstemd met muziek, maar je hoort het wel in stille momenten.
* fritsuitoosterstreek stapt in de auto naar Steenwijk om zijn fiets op slot te zetten
Over hoe ik het aangesloten heb: de massa van de kabel naar de massa van de schakeling. Het geheel is aangesloten op een LM350 voeding.
Kan het er aan liggen dat ik geen impedantieweerstand gebruik?
[Bericht gewijzigd door fritsuitoosterstreek op ]
Jazeker!
Zet even een 10k LOG potmeter op de ingang, zoals in

Je ingang hangt nu open en die heeft een hoge impedantie.
De gevoeligheid is 50mV voor 10W uit!
Aangezien radiosignalen 's avonds in de mV's komen op een stuk draad...
Samen met

heb je een simpele radio 
[Bericht gewijzigd door Henry S. op ]
Komt mooi uit zo'n Logaritmische had ik gister al gesloopt (stereo naar mono) uit een computerboxversterkertje (tda2030) die ik vreselijk dom opgeblazen had. (eindtrap in sluiting en een uurtje laten spelen, gloeiend heet)
En het was de bedoeling om m'n mp3 speler te versterken, Duitse KG zenders heb ik weinig zin an.
Nog een vraagje: Hoe kan het dat radiosignalen 's avonds sterker zijn als overdag? Minder interferentie? of omdat meer piraten actief worden?
[Bericht gewijzigd door fritsuitoosterstreek op ]
Op 19 februari 2007 19:12:36 schreef fritsuitoosterstreek:
Nog een vraagje: Hoe kan het dat radiosignalen 's avonds sterker zijn als overdag? Minder interferentie? of omdat meer piraten actief worden?
Had volgensmij te maken met de temperatuur, waardoor de radio golven zich beter kunnen voortplanten oid.
Kan het ook mis hebben, de radio piraten weten hier vast meer van 
Dat heeft te maken met propagatie, die btw voor elke frequentie anders is. http://nl.wikipedia.org/wiki/Propagatie_%28radio%29