Prutsertje
bloep....
Is het mogelijk om de clock standaard op XT te zetten en de opties standaard op PWRT in IC-Prog, bj elke keer als ik de .HEX file doe laden springt dit weer terug, niet dat het zoveel werk is, maar toch iriteert het me
Of moet ik in MP-LAB iets anders instellen ?
Als je in de broncode het configuratiewoord invult, neemt IcProg dat over en staan de instellingen steeds correct. Zie pagina 21 van de datasheet als je een PIC16F84A gebruikt.
Prutsertje
bloep....
Bedankt, heb het werkend met onderstaand stukje code. Klink misschien raar dat ik dit zo belangrijk vindt, maar als je veel aan het testen bent en je moet steeds die opties veranderen is nogal vervelend op een notebook met zo'n muispookje 
__CONFIG _CP_OFF & _WDT_OFF & _PWRTE_ON & _XT_OSC
#include <p16F84a.inc>
Wat veel belangrijker is, is dat je de assembler-file kunt uitdelen aan anderen zonder erbij te moeten vertellen hoe de instellingen voor het proggen zijn. Ik vind het absoluut een onderdeel van de code.
Wouter van Ooijen
Wouter van Ooijen: VOTI webwinkel, docent HvU (Technische Informatica); C++ on mictrocontrollers blog
Op 29 april 2003 02:34:50 schreef Carel M.:
Ik vind het absoluut een onderdeel van de code.
Volkomen mee eens. Een van de problemen die ik heb met de PIC software die elektuur publiceert is dat ze bijna altijd de fuses informatie weglaten (en dan ook niet in het artikel vermelden).