Oke dat zitten ze dus niet...
Maar dat is opzich nog wel te maken. Erachter gewoon opvullen met iets zachts ?
Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
Misschien heb je (free-air) auto-speakers gebruikt, dan is een afgesloten ruimte minder belangrijk... doch, altijd beter voor de sound natuurlijk!
free_electron
Silicon Member
Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM
Op 3 april 2007 16:09:42 schreef Ledlover:
ik weet niet hoe het zit met je luidsprekers, maar die moeten in een GESLOTEN behuizing zitten. het ventilatortje moet dus in een afgesloten compartiment zitten, anders krijg je straks een flubberbas en als je je muziek te hard zet, beschadigde conusranden of spreekspoel.
mboehaha. late 1 april grap ?
voor de bassen heb je inderdaad ofwel een gelsloten of wel een reflex systteem nodig.
dat gesloten wordt ene klein probleempje met die ventilator ... als het gesloten is : hoe krijg je de ventiltor erin ?
Weet niet of het free air speakers oid zijn maar specs staan hierboven ergens
maar stuk schuimrummer ertegen klemmen is misschien al beter dan niks ?
en die koelfan zit daar voor koeling ?
(als hij in de zon staat circuleert hij nog beetje(en voor de lol en sier
))
Op 3 april 2007 16:36:21 schreef free_electron:
[...]mboehaha. late 1 april grap ?
?
niet helemaal, als je je speaekers vol belast, in een slecht ontworpen of niet afgedichte kast is het mogelijk dat de spreekspoel tegen de magneet slaat, doordat de speaker geen tegendruk heeft (of zoiets...)
heb ook wel eens een boekje met speakerdata uit de jaren '80 gezien dat de volle belastbaarheid alleen geldt in een gesloten kast van x liter, en dat bij een niet gesloten behuizing een lager vermogen gebruikt dient te worden...
Op 3 april 2007 17:53:43 schreef JuuL:
Beste is fan eruit halen en goed dichtmaken. Paar RGB ledjes staat ook leuk voor de sier.
Dat word m dus niet hej.. die fan is gewoon onderdeel van het ontwerp. Bovendien zitten er ook nog handvaten in de zijkant, die er ook blijven voor het gemak. Dus helemaal dicht word het nooit.
Maar heeft een stuk schuimrubber zin als ik het er goed tegenaan klem of heeft dat helemaal geen nut ?
Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
Met een stuk schuimrubber ertegenaan is je kast nog steeds niet dicht. Dus dat los je er niet mee op. Wat minder hard zetten dan maar 
nee maar de lucht zal wel minder makkelijk weg kunnen dus scheelt het wel iets tegendruk, of heb je daar echt helemaal niks aan ?
Akino
Claiming to be gifted with golden ears, audiophiles can hear electrons traveling in wires . . . . . en dan hebben we nog gatver pseudo-bas
Voor alle kiertjes groter dan 1 centimeter hebben we PUR schuim.En alles onder de centimeter kom je met (PU)constructie lijm ook een heel eind 
gamepower
ik heb niets te melden
ik heb zoon bas box gekocht voor op je achterbank van de auto of op de bouw
moet nog een auto radio in en een voeding
maar naast 2 speaker en 2 tweater zitten er ook 2 luchtgaten in (en het hoort wel zo met plasic kapje afgewerkt )
dit is dus ook niet lucht dicht hoort dit zo ?
als ik de radio te hard zet gaan de conus randen kapot?
Tim Blanckaert
Spread Firefox 3 | www.100dagen-slc.tk | www.slc-griekenland.tk | www.sportfeest.tk | www.nachtdergewoonte.tk | Panasonic Service Manuals
Op 9 april 2007 19:46:36 schreef gamepower:
ik heb zoon bas box gekocht voor op je achterbank van de auto of op de bouwmoet nog een auto radio in en een voeding
maar naast 2 speaker en 2 tweater zitten er ook 2 luchtgaten in (en het hoort wel zo met plasic kapje afgewerkt )
bij subwoofer moeten er zowieso toch openingen zijn voor de luchtverplaatsing...
stoem voorbeeld
Op 9 april 2007 19:53:56 schreef Tim Blanckaert:
bij subwoofer moeten er zowieso toch openingen zijn voor de luchtverplaatsing...
Nee dat is helemaal niet persee nodig.
Er zijn verschillende types, o.a:
-gesloten
-bass reflex (pijpje)
-dipool
-transmissielijn
-...
Op 9 april 2007 19:46:36 schreef gamepower:
ik heb zoon bas box gekocht voor op je achterbank van de auto of op de bouwmoet nog een auto radio in en een voeding
Dat is een (goedberekende, itt het krat van de TS) bassreflex subwoofer.
Deze gaat kapot als je hem te hard zet 
Tim Blanckaert
Spread Firefox 3 | www.100dagen-slc.tk | www.slc-griekenland.tk | www.sportfeest.tk | www.nachtdergewoonte.tk | Panasonic Service Manuals
Op 9 april 2007 20:33:32 schreef gamepower:
zo ziet mijn basbox eruit
dat is bij mijn weten geen subwoofer...heb ik ng gezien voor 20€ nieuw...
gamepower
ik heb niets te melden
maar het gaat ook niet over een subwoofer
mijn basbox en het bier krat van de ts zijn niet lucht dicht
van de ts is opzetelijk en de mijne is fabieksmatig aangelevert
Op 3 april 2007 16:09:42 schreef Ledlover:
ik weet niet hoe het zit met je luidsprekers, maar die moeten in een GESLOTEN behuizing zitten. het ventilatortje moet dus in een afgesloten compartiment zitten, anders krijg je straks een flubberbas en als je je muziek te hard zet, beschadigde conusranden of spreekspoel.
als dit zo is waarom zitten er lucht gaten in mijn box
moet ik ze dichten om beschadiging aan speakers te voorkomen
en moet de ts dan een exsta compartement maken in de krat om speakers in een lucht dichte kist te krijgen en zijn voeding en radio te kunnen ventileren
dan heb je alles in aparte kamers
@Tim Blanckaert hij is nog nieuw , al een jaar op mijn kamer ,maar nog nooid de radio ingeboud
Tim Blanckaert
Op 9 april 2007 23:05:36 schreef gamepower:
maar het gaat ook niet over een subwoofer
ah srr dan, mja, als iemand basbox(veel bass zal je daar niet uit krijgen) zegt, dan denk ik dat die subwoofer bedoeld...
die van jou is 150W als ik me niet vergis...
gamepower
ik heb niets te melden
hmm op de doos staat "2weg /4luidspreker basreflex boom box"
maar bas is toch dat je de trilling van een beat of dreun voelt in je maag
dat zit er wel redelijk in maar das het punt ook niet
het zal voor de ts en mij vooral om redelijk geluid zijn op de bouw of op de slaapkamer (maar wel mobiel)
maar moeten we hem luchtdicht maken of niet ?
@Tim Blanckaert een collega noemt dat ding altijd basbox dat heb ik zo overgenomen ik heb even gekeken de doos geeft aan dat hij 200w zou zijn dat zou het totaal van alle 4 speakers wel zijn
WilToyo
Maak me niet gek, ik ben al gek.
Die trilling wil ik dus niet voelen, pak ik wel een trilplaat. Het laag watr uit mijn speakers komt is ECHT laag en trilt niet.
ennuh die 200W zal wel PMPO zijn (pimp my power output).
Heb twee keer twee-weg speakers van 120W echte watten stuk. Reken maar dat ik daar buurt mee kan terrosiseren. Ze maken mij echt niet wijs dat uit zo'n lullig kistje 200W kan komen.
Akino
Claiming to be gifted with golden ears, audiophiles can hear electrons traveling in wires . . . . . en dan hebben we nog gatver pseudo-bas
Marquant,....merk megaprut nummer zoveel.
Al je daar de poorten dichtmaakt,..komt er elemaal geen bas meer uit.In hoeverre je over bas kunt spreken bij zulke chineese dwangarbeid produkten.
200 watt in geen 200 jaar.Over overrated gesproken.Gelukkig kan die doos liegen,alsof het gedrukt staat.
Dat wat moet doorgaan als "tweeters",beter gewoon afknippen.
Dingen hangen rechtstreeks aan de speaker met de rode rand.(de naam woofer,naar mijn bescheiden inziens niet waard)
En het zijn piezo's,dus al zijn ze rot,blijft er altijd wel iets van wat op hoog lijkt uitkomen,..als er iets in rammelt,zijn dus al rot.
Lees dit maar eens op wikipedia.
toegepast om een zogenaamde pseudo-bas te creëren: er ontstaat op een voor de mens gevoelig gebied, tussen 70 en 100 Hz een bult in de weergavekarakteristiek. Niet-kritische luisteraars zullen vinden dat deze kast veel laag weergeeft
Hallo hier de topicstarter weer eens
(die van de Heineken kratradio)
Ik heb al uitgebreid gespeeld met mn kratje. Er komt gewoon leuk geluid uit. Geen flubberbas oid door het het niet dicht zijn. Oke geen audiofiele kwaliteit maar hij doet niet onder voor andere draagbare (op batterij of accu oid) systemen.
Ik ben een dag lang op stap geweest. Hij heeft zo'n 10 uur gespeeld op buiten goed hoorbaar volume. En daarmee heb ik nog niet eens de eerste van mijn 2(18Ah) accu's leeggekregen. Valt al met al op alle punten geheel niet tegen.
En ik heb ontzettend veel leuke reacties op het idee en de uitwerking gekregen 
Voor mij dus ondanks jullie commentaar
een uiterst geslaagd project.
met nog een paar fotootjes van het uiteindelijke resultaat:
Voor het hele verhaal zie:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1050697/last