Das jammer.... Kun je niet iets tekenen scannen en naar me toe mailen als je tijd hebt? En zijn die torren duur?
Ik zou niet weten hoe duur ze zijn, volgens mij in de buurt van €3,-.
Het schema kan ik wel eventjes snel tekenen met crocclip en dan opsturen. Bitmap of crocclip-bestand?
Kan je het niet in Word zetten? Misschien beetje rare vraag maar wij hebben geen windows:). Dus dan kan ik het niet openen... Kan het niet dan verzin ik wel wat anders.
hey
Ik heb 2 trafo's die ik graag in serie wil zetten, maar het probleem si dat het 2 hoogspannings trafo's zijn
Specificaties:
Primair : 230 V 50 Hz
Secundair : 7500 V 25 mA
Nu wil ik deze secundair in serie zetten maar ik weet niet of dat kan
ja dat kan wel geloof ik maar dat weet ik niet zeker... Ik heb wel eens wat gelezen over het in serie schakelen van flyback transformers. Geintreseerd? K weet niet meer zeker waar ik het had gelezen maar dan kan ik wel ff zoeken.
Btw hoe kom je aan die dingen? Zijn ze zwaar/duur? Anders wil ik je der wel van af helpen;). Kun je wel een tesla coil mee maken man. Zijn ideaal.
op het werk hebben ze bergen van die trafo's
maar ik ga er niet in handelen
ik ga er maandag nog 1 halen en kijken of het werkt
MAG IK ER 1!!! ALSJEBLIEFT!!:'( Dat zijn echt mooie trafo's man! Hoeveel hebben ze er dan? Neon Sign Transformers zullen het wel zijn ja... Gooien ze die weg dan? waar ergens in de buurt woon je als ik vragen mag? Hoe zwaar zijn ze?
Op 24 mei 2003 12:15:17 schreef ·°*teslaman*°·:
MAG IK ER 1!!! ALSJEBLIEFT!!:'( Dat zijn echt mooie trafo's man! Hoeveel hebben ze er dan? Neon Sign Transformers zullen het wel zijn ja... Gooien ze die weg dan? waar ergens in de buurt woon je als ik vragen mag? Hoe zwaar zijn ze?
weet dat het nie mag maar mag ik er ook een??????
pliespliesplies???!!!
Ledlover kom we gaan samen smeken en huilen:'(. Aljeblieft!!! Ik vind ze echt vet man! Wat voor bedrijf werk je dan eigenlijk? Desnoods kom ik ze op me fiets ophalen! Al woon je in Limburg! Dat heb k er wel voor over.
mauritzzz
Hello, I'm a signature virus. Copy me into your signature to help me spread.
Aedolon
Just face it: sometimes nobody envies you. There has to be a bottom and that bottom is probaly you. // http://www.amazon.com/o/registry/VWZ93N4Y6XQT
hehe maar die spanning is groot genoeg om je de dood (7500V/25mA) in te jagen
en heel snel zelfs.... waarom probeer je er niet eerst alles over te weten over hoogspanning ?! er zijn wel meer aspecten dan alleen maar tesla coils en vonken zoals ioniserende stralingen (kankerverwekkend) enzovoort... en de veiligheidsmaatregelingen. Ik zou er toch niet aan beginnen voor ik die wist... k'hoop dat je goed oppast...
Aedolon
Aedolon
Just face it: sometimes nobody envies you. There has to be a bottom and that bottom is probaly you. // http://www.amazon.com/o/registry/VWZ93N4Y6XQT
Op 23 mei 2003 22:39:14 schreef m.jegerings82:
heyIk heb 2 trafo's die ik graag in serie wil zetten, maar het probleem si dat het 2 hoogspannings trafo's zijn
Specificaties:
Primair : 230 V 50 Hz
Secundair : 7500 V 25 mANu wil ik deze secundair in serie zetten maar ik weet niet of dat kan
in serie zetten ?? uhm of je bedoeld de secundaire van de eerste op primaire van de 2de... ik denk niet dat dit gaat lukken tenzij de primaire spoel ene hele grote impedantie en ohmse weerstand heeft
Hey aedolon
Ik kijk heus wel uit... Ik lees al meer als een jaar nu alles dat met hoogspanning te maken heeft op internet. Ik vind het allemaal erg intteresant maar ik voel me toch het meest aangetrokken tot de TC. Het spijt me maar je krijgt mij echt niet meer van dit idee af;)! Ik ben me natuurlijk bewust van de gevaren en toch weegt dat niet op tegen mijn nieuwschierigheid voor een TC. Ik wil hem inleveren als profielwerkstuk volgend jaar als ik hem dan al af heb. Ik doe mijn best.
Ik wil zo graag zo'n transformer
Ik zal goed op hem passen!
Dat is perfect!!! 1tje maar;(.... please?......
Waar ergens in de buurt woon je? Ik in Purmerend vlakbij Amsterdam.
kijk eens op http://www.electricstuff.co.uk/coilpics.html
hele leuke site
de gehele site is echt gaaf
vooral van de tc's
[Bericht gewijzigd door Ledlover op ]
Op 16 mei 2003 13:06:44 schreef Lampie:
Zo'n bombine wordt in een auto ook ingeschakeld 12v, om later worden uitgeschakeld. Dan ontstaat een inductie op de prim. van 300 tot 500v. De wikkelverhouding van een bombintje ligt tussen 1:50 en 1:100. De minimale sec. spanning is dus 15000v. Je zou het kunnen doen zoals ik het gedaan heb. Met een flipflop.
Sluit je de bombine aan op een radio die max. 30v (zo'n 230W bij 4ohm) geeft kun je er dus nooit meer dan 1500v uithalen en dat is veel te weinig.
ik heb gelijk
145 watt versterker op me bobine gezet en met mijn c
ik schrok me de trng toen de c een mooie vonk gaf
en dat op halve sterkte 
Ik ben weer van de partij:). Mijn zus moest allemaal werkstukken maken dus kon ik niet op de computer:(. Maar ik ben der weer:). Dus kan je ook gewoon een normale 12Volt transformator schakelen aan een flipflop voor de wisselspanning en dan die bobine aan de uitgang van de flipflop? En dan kan je er minimaal zo'n 15000V uit trekken? Klopt dat? K krijg er binnenkort namelijk gratis 1 van een jongen die bij een garage werkt.
Trouwens... Ik heb een probleem mensen... ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Check voor een tesla coil circuit deze site dan kun je die er even bij houden, dat is wel zo makkelijk. (waar HV staat op het plaatje komt de transformer
Goed, het probleem: In een transformator moet altijd wisselspanning, na de transformer komt er dus wisselspanning uit maar je kan de condensatoren niet opladen met wisselspanning dus zal er eerst een gelijkrichter voor moeten. Dan heb je gelijkspanning en worden je condensatoren opgeladen.... heel fijn maar de primary en secundairy zijn samen ook een transformator en hebben dus weer wissel nodig. Ik neem aan dat er door het opladen en ontladen van de condensatoren een pulserende gelijkspanning ontstaat waardoor je een wissel hebt waarmee je dan toch de primary en secundairy kan gebruiken klopt dat?
Vraag: waar vind je in hemelsnaam een gelijkrichter die 9000Volt en 30 to 60mA aan kan? En zit er in een NST al een gelijkrichter?
bedankt:).
P.S. M.jegerings82 hoe gaat het met je transformers