Yarule:

ik heb in mijn toch wel zeer korte elektro carriere bijzonder veel ZEER interressante en hoogstaande stukjes techniek voorbij zien trekken.

ontwikkeld door complete vakidioten die echt heilig in hun produkt geloofden. In een enkel geval zelfs een bank die er VEEL en VEEL geld in gestoken had. Veel zijn geflopt.

komen die mensen met een frutseltje wat ze ff tussendoor doen, omdat iemand er toevallig ff om vraagt en het simpel te maken is: dan is de vraag overweldigend..

is heel triest en heel idioot, maar het is net wie vraagt, hoe market je, en hoe is de vraag.... Klinkt gek, maar is wel wat ik in de praktijk veel zie...

daarom zie ik geen markt voro dit project: je hebt de contacten niet, je market niet en daarbij is zoiets er al.

ik zelf heb onlangs een C++ programma geschreven met ongeveer 125000 line codes, volledig hobby matig, ook geen cent aan verdiend vermits het zodanig specifiek was voor 1 toestel, maar heb er wel veel van geleerd wat ook onbetaalbaar is!!!

pakweg 15 jaar geleden kon je zonder problemen je zelf geschreven software aan de man brengen en een leuke cent verdienen als shareware, tegenwoordig is dit ondenkbaar, alles of toch bijna alles is te downloaden via het internet.

Op 6 april 2007 21:01:33 schreef shortcircuit:
ik zelf heb onlangs een C++ programma geschreven met ongeveer 125000 line codes, volledig hobby matig, ook geen cent aan verdiend vermits het zodanig specifiek was voor 1 toestel, maar heb er wel veel van geleerd wat ook onbetaalbaar is!!!

pakweg 15 jaar geleden kon je zonder problemen je zelf geschreven software aan de man brengen en een leuke cent verdienen als shareware, tegenwoordig is dit ondenkbaar, alles of toch bijna alles is te downloaden via het internet.

125000 lijnen code.... zonder de source gzien te hebben denk ik dat dit efficienter kan :)

Op 6 april 2007 20:30:23 schreef Yarule:
[...]
Al eens naar een fuif geweest en naar de lampen gekeken?

jazeker.. pars worden ng wel gebruikt, maar steeds minder, scans, moving heads, rgb led verlichting is pas "in"

125000 lijnen code

daar reken ik dan alle gebruikte libraries en header files bij :-) in Borland Enterprise komt men dan algauw aan zulke getallen.

Op 6 april 2007 20:30:23 schreef Yarule:
[...]
!
Ik heb ook zo soms een gevoel dat bij bepaalde stukjes in muziek bijvoorbeeld trance dat je kunt 'voelen' hoe je
die lampen wilt doen gaan. DIT willen wij bereiken, en dit
vergt REGELS code!

dus je wil jou apparaat dat laten voelen. ik werk zelf ook wel eens met prof spul op dit gebied. en ook al heb je een tafel of computer met zoveel mogelijkheden dat hij het allmeaal automatisch doet. het hangt af van diegene die erachter staat. namelijk je kan wel alles automatisch laten doen maar dat na is het echt niet orgineel meer. en is het elke keer hetzelfde.

Discolitez.com.

Ik had daar ooit 32deluxe schema gemaakt. met daar aan 32 ledjes en flipflops.

maar zo bijzonder vin ik het ook weer niet :P.

hey das wel vet daar kan ik wel wat mee als het niet te duur om te maken is kun je de info met mij delen aub heb je ook video

Op 15 april 2007 20:49:52 schreef Geluid voor school:
hey das wel vet daar kan ik wel wat mee als het niet te duur om te maken is kun je de info met mij delen aub heb je ook video

mail yarule even, hij zit "een weekje in de ijskast"

zie hier

zou het gaan om die mijn inziens niet zo mooie houten plank met lampen te vervangen door 4 bouwlampen in de aanbieding

Hey, na een onozele ban voor een reactie op een voor mij
toch onozele opmerking.. kan ik nu weer op circuitsonline.

Deze schakeling is zeer eenvoudig te maken, hier een
lijstje benodigdheden:
* Attiny2313 microcontroller (@8Mhz)
* MAX232 met hoopje C's (RS232 communicatie)
* Een pootje BC547 (µC kan 2mA leveren bij actief hoge logica..)
* Weerstandjes, verbindingskabels,..
* Een triac kaartje met 4 uitgangen (ik heb een van velleman, voor 10 euro gekocht)
* Een computer met RS232 uitgang
(visual basic en bascom)
* Een eventuele print (die heb ik dus met succes gemaakt
en geëtst, ben nu schoonheidsfoutjes aan het uithalen
door een blijkbaar gespiegelde library voor LTP kabel)
== Ik heb nu ondertussen al veel aan dit programma kunnen
== werken en al zeer veel hulp gehad in school ook ermee
== (qua stabiliseren verbinding);
ik wil dit wel eens posten als je er geinteresseerd in
bent!
Mss een opmerking, ik zal deze wss pas posten na mijn
eindwerk over visual basic aangezien ik dit programma
ervoor zal gebruiken.

Enkele dingen die ik nog zou moeten hebben is:
* Een eenvoudige zero-cross detector (sin to squar conv.)
* Een zéér goede beat detector (die niet vibreert of
whatever wat wel het geval is bij die LM3915 op de site)
nogal klotig dat mijn µC bij iedere verandering
op de beat pin een signaal doorstuurd, fucks up
communicatie.
* Mss een beetje hulp voor het doorsturen van gehele
woorden naar µC (kan ik zelf wel vinden, moest iemand
dit weten zeg maar , bv voor van ASCII naar bruikbare
getallen te gaan..)
* Iemand informatie over stappenmotoren? Wij zouden
de PC per lamp 2 stappenmotoren willen laten aansturen
voor moving head..
* Info over het DMX protocol (wil ik er compatibel
met maken)
Yarule

[Bericht gewijzigd door Yarule op ]

Ik zal binnenkort eens een videotje posten, maar ik
vrees wel voor reactie op de muziek..

Op 23 april 2007 21:03:41 schreef Yarule:
[...]
Ik zal binnenkort eens een videotje posten, maar ik
vrees wel voor reactie op de muziek..

Ben naar 2 dingen benieuwd nou :p
-De effecten van je lichten op de muziek.
-De muziek zelf :p

ik denk niet dat het geld verdient..

simpel weg om dat je van futurelight of eurolight voor een paar tientjes een controller koopt waar weet ik veel hoeveel mogelijk heden op zitten met looplichten dim installaties enz. en muziek gestuurde lampen.. bovendien heb je 4 dim kanalen en sluit je achterop gewoon een shuco.. kastje is standalone en biedt in somige gevallen ook nog eigen programmeer kansen..

stel dat kastje kost 70 eu en dat van jou kost 50eu (overigens rijkelijk weinig voor het werk wat je er in hebt zitten) dan nog kiezen veel mensen voor die van 70 omdat het een merk is garantie geleverd word en de oplossing mooier is dan jou kastje...

ik wil je niet demotiveren om eraan te werken maar of er geld in zit durf ik niet te zeggen..