ik kom net dit tegen:
http://i10.ebayimg.com/03/i/08/b1/8e/45_1.JPG
clickable image

LIJKT een tektronix TDS scope. Is een OWON. Prijs ligt vooralsnog redelijk lager.

iemand die meer weet? Is dit iets/niets?
de prijs is vooralsnog zelfs voor hobbyisten ZWAAR interressant...

Edit sorry mod's ik ben vergeten dat het om een scope ging, kan iemand die titel ff fixen???

Dit apparaat heb ik vandaag gezien op de hambeurs in Diest.

Heb een boekje meegenomen van de standhouder:

http://www.lvkits.be

Misschien vind je daar nog meer info.

Ikzelf vind de hds2062m een mooi ding:
http://www.lvkits.be/kits/OWON.htm
60MHz en kleur

Ben nu bezig met het aanschaffen van een scoop via Marktplaats, mocht dat niet gaan lukken of hij is in slechte staat, dan zit ik toch aan zoiets als dit te denken!

[Bericht gewijzigd door Vaas op ]

Het lijkt inderdaad sprekend op een TDS200 serie. Ik zou bijna zeggen: gejat!

Maar 6000 punten per kanaal is wel erg weinig voor een geheugen scope.

ik ben geen digitale kenner maar als ik dit zie kan ik alleen maar het idee hebben dat het hier om brol gaat.
kijk wat een goede digitale scope kost. dit ding kost bijna minder dan een analoge scoop.

zelf vind ik het signaal van max 5v/div een beetje klein.

* MAH vraagt zich opeens af hoe het met de CO-scope staat. Volgensmij ligt dat stil..

Samplerate ligt een beetje aan de lage kant naar mijn idee...

Waar blijft free met de hamer?

you rang mylord ?

dit lijkt op eenInstek product. ( aan de menutjes te zien )

tis niet veel geld maar 4 k is weinig in geheugen.
en 100k sampels is inderdaad traag. nuja als je maar 25 MHz bandbreedte hebt speelt dat gene rol...

kijk eens naar de rigol machienes.

wow zelfs Free is enigszins positief....

hmm 't leek mij toch een leuk ding voor een hobbyist.

professioneel zou ik hem niet ruilen tegen de TDS210 of de TDS320 die ik op mijn werk ter beschikking heb. Maar tegen mijn prive hitachi V-222.... INTERESTING!!! (alleen dan wel met gesloten beurs :+)

Wat vindt men hier van de VS5000 van Rigol?

De "How to buy"-pagina van die lui is offline, bij downloads is hij niet te vinden en ook elders online valt er zo snel neits over te vinden, dus ik heb geen idee wat hij zou moeten kosten.

De specs lijken verdacht veel op de DS1000-serie. Zonder schermpje, zonder knopjes en (dus waarschijnlijk) met een stuk minder componenten zou die nog een stuk goedkoper moeten zijn dan die serie.
Ik kan hem alleen nergens vinden :P

Verder kwam ik de Dynon ELAB-080 ook nog tegen maar, maar die haalt maar 20% van de realtime samplerate van de Rigol zonder te melden of het rt of equivalent is.

whoa. da ziet er cool uit.
alleen heb je weer ene computer nodig ...

mijn favoriet is nog altijd de rigol 1000 serie ( maar dan wel in de 100 Mhz uitvoering EN de 16 kanalen digitale ingang.

verder is die Cs qua specs identiek.

aleen ben ik bang voor de refresh rate .. tmoet allemaal door die usb pijp ...

Hmm, slechts 32K per kanaal. Dat is veel te weinig. Bovendien vraag ik me af hoe het zit met anti-aliasing filters en piek-detectie. Anti-aliasing filters heb je nodig om signalen die buiten de bandbreedte vallen weg te filteren anders krijg je spooksignalen. Piek detectie heb je nodig om op lagere sweepsnelheden toch kort durende pulsjes te kunnen zien (zoals op een analoge scope).

De 5000 serie van Rigol heeft weer een verrot klein geheugen. Mijn Tek DAS9200 logic analyzer uit 1995 heeft al 128Ksamples per kanaal (binnenkort overigens 512K).