Wil je me niet weer van de sokken rijden? :P

Gebak was lekker, en De Jutberg droog, maar het was even spoorzoeken...

was weer reuze gezellig, bijna iemand van z'n sokken gereden ;)

alleen miste ik nog wel een paar man, waar waren jullie ?zonde van het over gebleven gebak .

buit:

LCD schermpje
Paar machine tappen
telescoop magneet
Batterijen voor de AB van de auto
Zwaar model faston coneccor ongeisoleer met dubbele vergrendeling.

En een goed gesprek, dus suces volle dag

Het was weer een reuze gezellige dag. Lekker gebak ook!

Wat spulletje gekocht:
Pluggen voor Aircell 7 coax
Verloop N-connectors
Paar zakjes echte mostert C's, 400V types
spantangknoppen
4C6 ringkerntjes
Wikkeldraad.

En weer een hoop bekenden gezien en gesproken.

Uitermate gezellige, mooie dag met gebak van Shiptronic, een onverwachte site-seeing door KT van de hele regio :) en een bewuste toeristische route door Loenen, geheel verzorgd door Hugo.

Buit:
Mooie keramische, 19 standen schakelaar.
60 kristallen tussen de 30 en de 40 MHz voor weinig.
CD met alle Dr. Blan!
15 SPDT schakelaars voor weinig.
Setje Philips ringekernen + doc.
5 Spoelen uit een KTV met veel, mooi wikkeldraad.
En last but not least, eindelijk mijn SEM35 antenne!

Jammer, heb niemand met gebak gezien, anders had ik de persoon in kwestie zeker even aangesproken. (ken geen van jullie koppen). Maar goed, was om 11 uur ook al weer zo goed als vertrokken.

Weinig 'buit':
- 20 elco's van Quackelstein 120 uF/450V 12,-
- 2 ladenkastjes met veel condensatoren 10,-
- 2 DVD spelers voor in de PC 2,-

@qrp_man,
We hebben ongeveer 63 man met "blauw gips" om hun arm aangehouden, jij zat daar niet bij, goede vermomming!

;)

>:)

Buitje:
-Hoe word ik zendamateur? Uit 1963, Muiderkring met beschrijving van diverse KG-ontvanger/zenderschema's (0V1 met bouwtekeningen en een audion met terugkoppeling via de tweede buishelft!)
-Radio Blan CD, hey de jampot ontvanger :P
-spoelen gelakt koperdraad, 0,4mm dik
-voorraadje ongeetste printplaat 7 bij 35cm, dubbelzijdig, dun en dik
-Leeg Monacor bakje voor...
-varco, 330/430pF
-4 plastic varco's, AM/FM
-4 zakjes met diverse Philips ringkernen.

De hamburger heeft het pand nog niet verlaten. ;)

Zo, was zeker gezellig, en op het einde nog mooi weer ook!

Helaas werd Wilma onderweg zo beroerd dat we van WC naar WC moesten rijden, maar we zijn thuisgekomen.

De buit:
Radio Bulletins ingebonden uit de oorlogsjaren en nog de mij ontbrekende nummers '46, '47 en '48.
MK buizenboek laatste editie 1974.
Verzamelboek AudiOpinie (niet voor mijzelf, want die heb ik al. Ik denk ook nog wel eens aan anderen)
20 fatsoenlijke Monacor vergulde tulp chassisdelen die elders al gauw 5 euro kosten, voor 1 euro/stuk. Heb er 20 meegenomen.
Twee zakjes Sanyo Oscon elco's voor 1 euro. Die dingen kosten een vermogen per stuk.......
En nog een VU metertje die precies past voor de reparatie van een mengtafel.

Ook namens Wilma iedereen bedankt voor de gezelligheid, de koffie, de gebakjes en speciaal Shiptronic voor het patatje van Wilma! ;-)

KT88 in extase op De Jutberg: 'Ik heb Oscon's!!' :+

En alle HF-mannen schudden hun hoofd

Of hebben er minstens zo hun eigen gedachten over ...

>:-)

Gekke audiofielen ook........... http://zelfbouwaudio.nl/forum/images/smiles/icon_mrgreen.gif

hoop niet dat mijn patatje de oorzaak was het rijden van wc naar wc :D

Nee, het hoort bij haar ziekteb eeld.
Maar lange autoritten zijn erg vermoeiend en misselijkmakend voor haar, zodoende.

Was een leuke dag en de elco's heb ik nu ook voor mijn voeding.

Ik had me ook voorgenomen om even naar het teras te komen alleen had ik de tijd niet helemaal in de gaten gehouden :( volgende keer beter.

Op 17 mei 2007 21:08:15 schreef Henry S.:
En alle HF-mannen schudden hun hoofd

Hoe raad je 't zo. :+ Oscon's ??, nooit van gehoord. :o

Prima dagje Jutberg voor mij. Koffie op het terras (bedankt Hugo) en wat later de andere CO members ontmoet en lekker aan het gebak gezeten (thnx Shiptronic).

@QRP-Man: Koffie/gebak was rond 11:30, waarschijnlijk was je toen al weg.

Ik was er al vroeg (rond 9.00) en liep toen meteen tegen een aantal zelfbouw amateur apparaten aan met een zeer aantrekkelijke prijs (gem. 5 euro per stuk).
Het blijken ontvangers te zijn. Een HF ontvanger (80, 40, 20, 15 en 10 meter) en een HF ontvanger met ingebouwde converters (2 mtr.) Alles gebouwd in de jaren 60 met onderdelen die in die tijd duur waren zoals Geloso afstemschaal met bijbehorende spoelset, 455 Khz mechanisch filter, enz. Verder nog 2 mtr set met een frame van Montaflex (de tegenhanger van Amroh Uniframe). Ik ben dus weer verzekerd van uren knutsel plezier.

Mijn dag was meteen goed :) en verder dus niets meer gekocht.

Oh, oh, wat een mooi spul, maar dat vermoedde ik al!

Leuk speelgoed Schimi!

Als je het exacte typenummer van die Geloso unit weet, heb ik heel misschien nog wel de gegevens ergens in een ouwe RE staan.

Wim van Bussel besprak destijds een hele berg spoelblokken met aansluitschema's van diverse merken, daar zat Geloso (Red Star, grote concurrent van Amroh en dus sponsor van RE!) ook bij.

Op 17 mei 2007 23:33:50 schreef KT88:
Als je het exacte typenummer van die Geloso unit weet, heb ik heel misschien nog wel de gegevens ergens in een ouwe RE staan.
[...]

Type is Gruppo A.F. No 2620. (engels RF-Tuner no 2620) werdt gebruikt in de Geloso ontvanger G214. Ik heb net wel een schema gevonden van de G214 waar ook het spoelblok opstaat, meer informatie is altijd welkom.

'k Zal eens speuren, wordt wel morgen dan.

Op 17 mei 2007 23:54:58 schreef KT88:
'k Zal eens speuren, wordt wel morgen dan.

Info is welkom maar heeft geen haast.

Op 17 mei 2007 19:15:54 schreef Rd12tf:
.. en een bewuste toeristische route door Loenen, geheel verzorgd door Hugo

Vandaar dat het radiocontact niet meer lukte, heb vanaf de A12 nog wel een paar keer geroepen op 433.400 echter zonder resultaat. Volgende keer maar via pi2nos.

Nee, ging niet, met twee setjes (Kenwood en Yaesu) hebben we je niet gehoord! 70 is een rare band. Haal jij NOS vanwaar jij zit?

Op 18 mei 2007 00:08:46 schreef Rd12tf:
Haal jij NOS vanwaar jij zit?

Net geprobeerd, relais gaat open...

[Bericht gewijzigd door Schimanski op ]

[off topic]
Heb vandaag een 2/70 vertical op 't dak gezet. PI2NOS werk ik nu ruisvrij vanuit Leidschendam.

PA2ET ben jij qrv op nos?

schimanski, PA2HGJ
[/off topic]

Sorry Mans, ben een paar dagen druk geweest met diverse klusjes. Nu en Vanavond QRV.