Weet er iemand ook een schakeling om utp netwerk draadloos te verzenden. Het bereik moet ongeveer 200 meter zijn. De bandbreedte hoeft niet al te hoog te zijn.
alvast bedankt.
jp

Op za 02-03-2002 19:22:15 schreef jan pieter:
Weet er iemand ook een schakeling om utp netwerk draadloos te verzenden. Het bereik moet ongeveer 200 meter zijn. De bandbreedte hoeft niet al te hoog te zijn.
alvast bedankt.
jp

euhm, je wilt dus een WAN bouwen...ga dus naar een pc-winkel en zeg dat je een wan wilt maken, die verkoper zal je met alle plezier verderhelpen hoor

200m noem ik nog geen WAN hoor.

Marcel

Op zo 03-03-2002 17:16:36 schreef Marcel:
200m noem ik nog geen WAN hoor.

Marcel

een lan dan :)

Op zo 03-03-2002 15:51:04 schreef sven:

[...]

euhm, je wilt dus een WAN bouwen...ga dus naar een pc-winkel en zeg dat je een wan wilt maken, die verkoper zal je met alle plezier verderhelpen hoor

Dat is meestal erg prijzig, en dat is nou juist niet de bedoeling.

jp

Op zo 03-03-2002 19:30:29 schreef jan pieter:

[...]

Dat is meestal erg prijzig, en dat is nou juist niet de bedoeling.

jp

misschien kan je iets met een packet modem fixen dus een klein fm zendertje bouwen die aangepast is en een packetmodempje van 27mhz dat moet lukken denk ik

Een netwerk is meestal duplex, dus twee 27Mc bakken die tegelijk kunnen zenden en ontvangen per PC?? Op twee verschillende kanalen? zullen de mede gebruikers leuk vinden als er continue een draaggolf in de lucht is.
Packet is toch maximaal 1200 baud?

Ik denk dat je beter naar 432Mc modules kan kijken. Of anders toch maar kopen.

Vergeet ook niet dat je data door iedereen met de juiste
ontvangstapparatuur onderschept kan worden. Als
je privacy wilt zal je de boel ook nog moeten
versleutelen (encryptie). Tenzij je echt verstand hebt
van zendapparatuur en datacommunicatie moet je m.i. niet
aan zelfbouw beginnen.

Marcel

misschien is zelfbouw toch niet zo'n goed idee maar, maar ik dacht misschien weet iemand iets simpels.

jp

Ik ben vandaag naar de Media Markt geweest om te kijken hoeveel zoiets kost:
€250 per computer en dan nog ongeveel €450 voor een centrale o.i.d. veel te duur dus.
Het hoeft trouwens niet echt breedband te zijn. 56Kb/s is al voldoende, maar ik wil van de telefoon tikken af. Dus als je telefoon wel kan verzenden, en je kan een centrale faken dan ben je er. Alleen denk ik dat dat ook aardig ingewikkeld gaat worden.

jp

waarom gebruik je niet van die zend en ontvang modules, RS components en farnell hebben die wel. zijn niet zo heel erg duur maar ook niet zo heel erg snel.

martijn

ik heb ff op hun site gekeken, maar ik kan zou gauw niets vinden. Heb je een typenummer?

www.rfsolutions.co.uk
www.radiometrix.com

bijde kun je bij www.farnell.com bestellen (wel even zoeken).
farnell heeft nog veel meer en goedkopere modules (op hun site)

rs components heeft er een paar.
(www.rs-components.nl)

martijn