Hallo,
Ik wil deze arm aan gaan sturen.
Maar ik heb geen idee wat de connectors verlangen aan stroom/spanning, puls enz, zijn het servo's of DC motoren?
Er zitten 3 connectors aan, 2x3 aderig, en 1x2 aderig. Ik kan hem natuurlijk demonteren en kijken
wat voor motoren er in de arm zitten, zal ook wel gebeuren maar misschien heeft iemand er ervaring mee?
De 2 3 aderigen zouden servo's kunnen zijn? Kleuren: flatcable 1 x rood 2 x grijs, en 1 x rood en 1 x grijs.
Iemand idee? Thanks
Op 2 augustus 2007 10:42:58 schreef elektron_:
Oei is het voor jezelf ?
Nee hij is niet voor mijzelf.
Gisteren was ik bij iemand, die zij, jij doet toch wel eens wat met animatronics.
Is dit niks voor je?
En nu ligt hij hier dus, wel vreemd om aan te rommelen hoor...
Misschien gaat hij wel weer snel weg of op marktplaats?
Peter Claus
It is so simple to be happy, but it is so difficult to be simple
Brrr. Met deze materie ben ik niet vertrouwd.
Er zijn 2 mogelijkheden.
De fabrikant proberen te contacteren voor technische informatie.
De arm voorzichtig opendoen en kijken wat er in zit, en meten op de bedrading op ohms en dergelijke.
Volgens mij zitten er meer dan motoren in, ook nog wat elektronica.
Ik hoop dat niemand ooit zo'n arm van doen heeft.
Op 2 augustus 2007 11:28:38 schreef cosphi:
Brrr. Met deze materie ben ik niet vertrouwd.Ik hoop dat niemand ooit zo'n arm van doen heeft.
Met je eens, ik weet ook niet of ik er mee door ga?
Beetje tweeledig, mooie techniek als je het nodig hebt, maar om zo maar mee te experimenteren?
Ik weet het niet hoor, waarschijnlijk gaat hij in de opslag, of in de container.
Wel benieuwd om te zien hoe jullie hier mee om zouden gaan?
Wie heeft hier een mening over?
A: Doorgaan, altijd leerzaam?
B: Indien niet nodig, weg er mee?
C: Op marktplaats er mee, je weet nooit of je er iemand blij mee kan maken?
D: Anders?
Kleine pol dus, moderators als jullie dit een slechte topic vinden? Verwijder hem dan maar.
Voor hij de container ingaat zou ik hem toch zeker demonteren om twee redenen:
- leerzaam
- hij zal zo niet in de container gaan. We weten wat er gebeurt als de ophalers een container treffen waar een arm half uitsteekt.
Je kunt hem ook als aandachtstrekker aan je gevel hangen, bewegend en wel, eventueel met een reclamebordje in de hand.
christiaan-elektro
Bezoek ook eens: www.christiaan-elektro.nl
Op 2 augustus 2007 12:42:23 schreef GJ_:
Voor hij de container ingaat zou ik hem toch zeker demonteren om twee redenen:
- leerzaam
- hij zal zo niet in de container gaan. We weten wat er gebeurt als de ophalers een container treffen waar een arm half uitsteekt.
Je kunt hem ook als aandachtstrekker aan je gevel hangen, bewegend en wel, eventueel met een reclamebordje in de hand.
christiaan-elektro
ik denk idd de oplossing van GJ_ je weet maar nooit...
Ok, ik ga hem toch maar eens openmaken dan.
Plaats wel wat plaatjes als ik hem open heb.
hoe goed ook bedoeld: ik zou gewoon proberen het ding in gang te steken.
blaas je iets op: JAMMER, kan hij nog vuilbak in
wat ik NIET zou doen: het ding met jouw elektronica geven aan iemand die zoiets nodig heeft. Ik krijg spontaan het idee van buster in de opgefokte wasmachine die als een tasmaanse duivel tekeer ging.....
(voor de mythbuster fans onder ons die zullen me wel begrijpen)
Gedemonteerd dus.
2 DC Motoren, en een soort mechaniek (zonder motor)om stand te bepalen.
Hand 2 DC Motoren voor de hand, 1 x pols 1 x 2 vingers en duim, beide met feedback.
Zeer degelijke handconsructie.
Rest in container..
Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
Op 2 augustus 2007 14:46:34 schreef Jochem_S:
[...]Eeuwig zonde, je moest eens weten wat dit spul kost.
Dacht ik ook, maar via mail leverancier die zij, is altjd maatwerk. Heeft zo geen enkele waarde.
Polyester is op maat gemaakt.
Peter Claus
It is so simple to be happy, but it is so difficult to be simple
uZion
Even the smartest computer on earth would make a dog seems brilliant by comparison!
Ik zal de mechanische hand gebruiken als een robot Hand. Wel zonder de rubber/plastic hand. Het zal volgens mij geen slecht idee zijn dit in de Robotica Forum( ik bedoel show project) ten toon te stellen. Je zal meteen veel goeie opmerkingen krijgen.
mvgr
uzion
pcnerd
Take a parachute, and jump!
zo'n arm geeft een boel mogelijkheden, onder andere robot arm maar je kunt er ook veel andere dingen mee doen. en ook verschrikkelijk leuke en/of gemene grapjes mee uithalen.
big bang
Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten
als je nou nog zo'n arm had, en 2benen en een body en een hoofd.
dan had je best iets leuks kunnen maken:)
pros
Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)
mag ik hier een oproep doen voor het gekke foto opdrachten boek? en dan zonder 24 uur time out?
show your met elektronica gemodificeerde opblaaspop
zou er een malloot zijn hier die dit idd gedaan heeft en er dan ook voor uit durven komen???
Op 5 augustus 2007 21:42:22 schreef pros:
Die dingen bestaan al lang, zij het in opblaasbare vorm...
ik zat meer in de richting van een robot oid te denken...
waarom waarom waarom zou je zoiets in godsnaam weg willen werpen? Ik snap zelfs niet waarom dit ethisch incorrect zou zijn. Je kunt er een boel mee doen zonder daarbij iemand last te veroorzaken.
big bang
Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten
Op 5 augustus 2007 22:35:14 schreef High met Henk:
show your met elektronica gemodificeerde opblaaspop
Yep, "Pimp my inflatable doll"
http://www.angelzfunnyz.com/Portals/0/Gallery/Album/8/kid-with-inflata…
Jong geleerd is oud gedaan...
- - big bang - -