hallo,

ik heb voor mijn stage een testbank gemaakt voor een elektronisch dartbord.
Wanneer we de testbank aanzetten zal de pc beginnen op te starten en zal de hardware onder spanning komen. Maar tijdens het opstarten van windows geeft deze allemaal codes uit op zijn parallelle poort van mijn moederbord. Deze parallelle poort hebben we natuurlijk ook gebruikt om onze hardware aan te spreken. Hierdoor zal tijdens het opstarten sommigen hardware gedeelte ongewenste geschakeld worden. Bv mijn voeding zal aanschakelen, wat normaal niet mag.
Is er een manier om tijdens het opstarten de parallelle poort te blokkeren of uit te schakelen??Ik heb al vanalles geprobeerd in de bios maar ik vond niets.weet iemand mss iets?
En als we de pc afsluiten krijgen we de tekst van ' u kan nu de pc uitzetten' kan deze tekst ergens gewijzigd worden in DOS, windows,BIOS of ...??

Alvast bedankt

Je kunt evt. een timer maken zodat je een power-up delay inbouwd, stel deze iets langer in dan het opstarten en initialiseren van de pc en laat daarna pas de poort aankoppelen aan je schakeling.

Het eindscherm van windows kun je wijzigen, hiervoor zijn de bestanden logo.sys en logos.sys, dit zijn gewoon grafische bestandjes met een vast gedefinieerd formaat. Even zoeken op internet naar logos.sys met google levert tig hits op met hoe deze aan te passen.

maar zonder een nieuwe hardware bij te bouwen zal dit dus niemeer mogelijk zijn?
bv door in de bios iets te wijzigen?

maar toch bedankt!!

Op 11 juni 2003 15:13:26 schreef Duffy Duck:
maar zonder een nieuwe hardware bij te bouwen zal dit dus niemeer mogelijk zijn?
bv door in de bios iets te wijzigen?

maar toch bedankt!!

dat durf ik niet te zeggen, als je snel een antwoord op zo'n software gerelateerde vraag wil verwijs ik je naar GOT en aanverwante sites