Hoi,
onderop mijn GSM type Panasonic EB-G450 pocketline Jupiter KPN)zit een aansluitmogelijkheid voor carkit, laadsnoer enz. Nu wil Netelenbosch dat ik handsfree ga bellen maar ik weet niet welke pinbezetting de connector heeft; m.a.w. op welke pinnen kan ik het microfoonsignaal toevoeren en waar kan ik de uitganf voor de luidspreker vinden.
Als iemand antwoorden weet, graag reageren; bedankt alvast.
Erik
In order to succeed you must fail, so that you know what not to do the next time.
Op za 09-03-2002 15:06:34 schreef h.bronneberg:
Hoi,
onderop mijn GSM type Panasonic EB-G450 pocketline Jupiter KPN)zit een aansluitmogelijkheid voor carkit, laadsnoer enz. Nu wil Netelenbosch dat ik handsfree ga bellen maar ik weet niet welke pinbezetting de connector heeft; m.a.w. op welke pinnen kan ik het microfoonsignaal toevoeren en waar kan ik de uitganf voor de luidspreker vinden.
Als iemand antwoorden weet, graag reageren; bedankt alvast.
kan je niet gewoon zon goedkope carkit kopen met zon zuignopje die je op je speakertje en microfoontje zet? deze dingen kosten bijna niks eigenlijk de moeite niet waard om het zelf te gaan maken
GSM panasonic EB G450
Op za 09-03-2002 16:13:14 schreef Erik:
[...]
kan je niet gewoon zon goedkope carkit kopen met zon zuignopje die je op je speakertje en microfoontje zet? deze dingen kosten bijna niks eigenlijk de moeite niet waard om het zelf te gaan maken
Bedankt Erik,
ik ken die dingen maar ik heb er lol in om af en toe wat te knutselen en dit wil ik ook graag zo oplossen.
Harrie
Hetzelfde probleem voor de Nokia 5110
ik heb wel zo'n uni carK*T maare, bevalt voor geen meter.
Jij hoort alles perfect hoor, maar het stoort als de ziekte en degene die aan de andere kant zit hoort nauwelijks iets.
Dus mijn vraag is dito. Pinbezetting voor de NOKIA 5110
BTW die houders zijn niet duur hoor voor 10 euro. ken je zelf nix moois voor fabrieken. En een spekaertje hebbie ook al. nu alleen mijn radio nog muten en ik wil ook nog natuurlijk een mic. erin en die rotte mic voor die speaker weg, want dat klinkt vet bagger.
Groetjes
Sven
Alle info die nodig is voor zowel Panasonic als Nokia (en vele andere merken) staat op deze site:
http://home.wanadoo.nl/pjaspers/gsminfo/datakabel/datakabel.htm
Heb ik al vaak dankbaar gebruik van gemaakt!
Op za 09-03-2002 18:18:18 schreef Glanz:
Alle info die nodig is voor zowel Panasonic als Nokia (en vele andere merken) staat op deze site:http://home.wanadoo.nl/pjaspers/gsminfo/datakabel/datakabel.htm
Heb ik al vaak dankbaar gebruik van gemaakt!
Maar da's een MBUS kabel..... wat hij bedoelt en ik ook een zoek is een kabel die je onderaan je foon maakt.... en of je daar dan ook data van af kunt trekken ? Heb een Nokia 3210
Op za 09-03-2002 19:45:57 schreef Antoine:
[...]
Maar da's een MBUS kabel..... wat hij bedoelt en ik ook een zoek is een kabel die je onderaan je foon maakt.... en of je daar dan ook data van af kunt trekken ? Heb een Nokia 3210
Ik snap dat jullie wat anders zoeken. Maar de pinouts van de telefoons staan erin beschreven. Vandaar uit kun je toch alls herleiden?
Op za 09-03-2002 17:39:22 schreef High met henk:
Hetzelfde probleem voor de Nokia 5110
ik heb wel zo'n uni carK*T maare, bevalt voor geen meter.
Jij hoort alles perfect hoor, maar het stoort als de ziekte en degene die aan de andere kant zit hoort nauwelijks iets.
Dus mijn vraag is dito. Pinbezetting voor de NOKIA 5110
BTW die houders zijn niet duur hoor voor 10 euro. ken je zelf nix moois voor fabrieken. En een spekaertje hebbie ook al. nu alleen mijn radio nog muten en ik wil ook nog natuurlijk een mic. erin en die rotte mic voor die speaker weg, want dat klinkt vet bagger.Groetjes
Sven
kun je mij die pinbezetting ook ff meelen als je die hebt ik heb namelijk ook zo'n telefoontje duz.
GSM panasonic 450
Glanz,
gouden tip van jou; heb de zaak uitgeprint en nou nog even knutselen zodat de zaak handsfree in de lucht komt.
bedankt,
ook de anderen voor hun medewerking
groeten,
Harrie
Op za 09-03-2002 22:43:36 schreef Glanz:
[...]
Ik snap dat jullie wat anders zoeken. Maar de pinouts van de telefoons staan erin beschreven. Vandaar uit kun je toch alls herleiden?
Probleem voor de 5110 staat er alleen een interface, zlefs niet eens waar die Mbus zit, maar overige pinnen zijn ook niet omschreven. de 5110 heeft aan de onderkant 1 laadbus en verder nog 2 contactjes voor een tafel model lader, maar waar die andere 7 contct stripjes voor zijn, GEEN IDEE.
En zoals al gemeld het staat niet op die site.
Ik heb hier 3 van die phones en voordeel is dat je ze LETTERLIJK met een hamer en beitel ken repareren. q heeft mijn ma en 1 heb ik + 1 reserve, dus het is voor mij nog een duurzame oplossing als er 1 kapot gaat heb ik spare.
Dus carkit bouwen is zeker moeite waard voor deze koelkasten
Maar waar vindt ik dus die overige pinbezetting??
Groetjes
Sven