Op 19 augustus 2008 00:14:10 schreef Twabi2:
Volgens zijn profiel: CAI Technicus in opleiding
Al wel volledig operationeel. Uit ervaring rijk geworden.
Ik moet nog 1 module doen. Die begint volgende maand.
Gaat wel lukken.
Dit topic is gesloten
Op 19 augustus 2008 00:14:10 schreef Twabi2:
Volgens zijn profiel: CAI Technicus in opleiding
Al wel volledig operationeel. Uit ervaring rijk geworden.
Ik moet nog 1 module doen. Die begint volgende maand.
Gaat wel lukken.
Golden Member
Inderdaad beter opgeruimd, brandblusser, meer plankjes in de kast en plank boven de rode bakken.
En niet te vergeten de blauwe 19"eehhmmmm.... Meetapparatuur / voedingen?
is een brandblusser dan een ''must have''?
dat is altijd makkelijk, als je je soldeerbout in de prullenbak laat vallen
Zeker wel. Een goede brandblusser met minstens 2 Kg.
Maar, in mijn werkplaats onder geen voorwaarde een poeder blusser !
Doe mij maar CO2 of sneeuw !
Golden Member
Inderdaad, allemaal goed opgemerkt !
Die blauwe 19" kasten zijn op het moment nog onbewoond maar daar komt binnenkort wel verandering in o.a. een of meerdere voedingen.
Meer planken in de kast (lang leve Lundia ) en een aantal doorzichtige kunststof bakken gekocht zodat er iets meer orde gemaakt kan worden.
En de plank boven de kastjes daar staat een beetje de 'grote' voorraad, maar ook dingen die gewoon niet in de laatjes passen qua formaat of aantal ..
Een brandblusser is niet echt een 'must have' het is meer 'just in case' maar ik hoop 'm nooit te gebruiken.
Moderator
Hmmm, verboden te roken... Toch kan een rokertje helpen als je je te pletter zoekt naar een fout en er maar niet uitkomt.
Sja, en wat dan als je nog nooit hebt gerookt ?!
Golden Member
Geen sigarettenrook
En Tsja .. de componenten kunnen denk ik niet lezen .. want die roken toch wel als ze echt willen ..
Klopt, en je weet:
In elk elektrisch / elektronisch onderdeel zit rook verpakt.
En dat is nodig voor de juiste werking ervan.
Want als de rook er eenmaal uitkomt, dan werkt dat onderdeel niet meer.....
Wauw, wat een fijne werkplekken allemaal. Ik moet het hier met veel minder ruimte doen.
Vraagje: Heeft er hier iemand ervaring met het huren van werkplekken. Bestaan die mogelijkheden uberhaupt? Dus een plek waar je al je machines en apparaten en materiaal neerzet en af en toe naar toe komt om te bouwen?
Beetje rare vraag nu ik het teruglees, maar is dit een gangbare iets wat sommige mensen zouden doen, en andere mensen aan zouden bieden ?
Je zou kunnen kijken voor het huren van een garagebox van een partikulier, incl stroom voorziening.
De prijzen zonder stroom liggen rond de € 100,- per maand.
Daar heb je een box voor van ongeveer (bxdxh) 3 x 6 x 2,5 meter.
[Bericht gewijzigd door Paul-RT op zaterdag 23 augustus 2008 07:46:22 (17%)
Lijkt mij erg koud in de winter om je elektronica hobby uit te oefenen. Mijn garage is meestal een graad of 5 warmer in de winter dan buiten
[Bericht gewijzigd door Henry S. op zaterdag 23 augustus 2008 16:54:13 (54%)
Op 23 augustus 2008 01:56:39 schreef Zetafilionus een plek waar je al je machines en apparaten en materiaal neerzet en af en toe naar toe komt om te bouwen?
Maar het voldoet wel.
En voor die paar uurtjes in de week kun je best een kacheltje neerzetten.
Een hokje in een multi-bedrijven pand is vaak onbetaalbaar.
En wat is een goed alternatief? Een stukje van iemands onderhuis?
Wellicht een kamertje in een schoolgebouw of wijkcentrum die je voor een prikkie kunt huren?
Ik heb een flink aantal jaren ( voor mijn trouwen) in een hoekje bij een aannemers berdrijf gezeten. Was altijd gezellig en voor niets, als wederdienst repareerde ik de handgereedschappen, en andere voorkomende dingetjes.
Op 23 augustus 2008 07:45:29 schreef Paul-RT:
Je zou kunnen kijken voor het huren van een garagebox van een partikulier, incl stroom voorziening.
De prijzen zonder stroom liggen rond de € 100,- per maand.
Daar heb je een box voor van ongeveer (bxdxh) 3 x 6 x 2,5 meter.
hier in de buurt koop je zoiets voor 8000 euro met de huidige rente stand is je last dan forslager dan huren.
Ik werkt in een wijkcentrum. tuurlijk kun je bij ons ruimte te huren maar niet vast tenzij je een maatschappelijke organisatie bent, en dan alleen kantoor. En dat moet ook gewoon normaal betaald worden.
Welzijnswerk is ook gewoon een bedrijf, allang geen liefde werk meer.
eind dit jaar heb ik voor de liefhebber nog wel 10 de meeuw units. zelf op halen
[Bericht gewijzigd door Jan klaasen op zaterdag 23 augustus 2008 11:37:48 (29%)
Golden Member
De ruimte van mij die je daar op de foto ziet is 2.50M diep en maar 1.80M van muur tot muur de hoogte is ook zo'n 2.50M.
Ik heb het geluk dat ik nog thuis woon en we hier een vrij ruim huis hebben. En deze ruimte is onderdeel van een grotere ruimte .. heb er zelf een wandje tussen gezet om de boel te scheiden.
Moderator
Op 22 augustus 2008 21:48:21 schreef help:
Geen sigarettenrook
Meer stress
Op 23 augustus 2008 01:56:39 schreef Zetafilion:
Wauw, wat een fijne werkplekken allemaal. Ik moet het hier met veel minder ruimte doen.
Wat noem je 'veel minder'? Op de voorafgaande pagina's zie je veel voorbeelden met creatief gebruik van weinig ruimte.
Toch ook maar een keertje mijn rommeltafel laten zien. Veel is het niet maar meer dan genoeg voor het weinige electronica dat ik doe tegenwoordig.
groot
Nogal slechte foto vanwege geen deftige camera beschikbaar maar het geeft wel een algemene indruk van m'n rommel, en ja ik vind meestal alles terug wat ik zoek. (behalve dan dat rotte smd'tje dat daarstraks wegsprong vantussen de testpinnen van men meter)
He, ik ben niet de enige met zo'n antieke bureaulamp (Zie foto Solfur)
Golden Member
Op 23 augustus 2008 16:56:56 schreef Henry S.:
Meer stress
Tsja daar verschillen de meningen over .. zullen we het daar dan maar bij laten !?
De werkplek van Solfur_ is ook weer een relatief klein plekje .. maar je daadwerkelijke werkoppervlak wat je echt gebruik is best wel klein ! Natuurlijk hangt het ook af van het formaat van je project.
Mijn effectieve werkoppervlak is misschien 40*60Cm
@ Henry:
Mijn soldeer station geeft bij gebruik ook rook.....
Ja idd, effectieve werkruimte is bij iedereen wel klein maar de randspullen die je daarbij gebruikt moeten ook een plek hebben.
Als je robots wilt bouwen bijvoorbeeld, hoe klein ook, dan zul toch al snel een freesmachine, een boormachine en wat andere mechanische machines nodig hebben. Dit naast de standaard dingen voor de electronica zoals een etsbak, voedingen, materiaal bakjes enz.
Het gevaar (: is dat op een gegeven moment je werkruimte je creativiteit gaat beinvloeden en dat is gewoon zonde. ( ik hoor nu al mensen denken: waar heb je nou een freesmachine voor nodig dat kan toch ook met..)
Hoezeer electronica ook een geekerishe exacte informationele bezigheid is, het is vaak ook kunst en een goede werkruimte kan inspirerend werken.
Als je het goed wilt doen heb je gewoon degelijke ruimte nodig. En tot je dat hebt is het vinden van een werkbare plek de eerste prioriteit van elke electronicaMenZ.
Ik woon op 20m2 (erg tevree verder hoor maar.. ga toch even zoeken of ik ergens wat kan huren ofzo ( :
Heeft er iemand ervaring met het plankendrager systeem van Duraline? (Verkrijgbaar bij zo'n beetje elke bouwmarkt). Dat zijn van die rails die je op de muur schroeft. In die rail haak je dan de drager en daar komt dan de plank op.
http://www.natwood.co.za/product/duraline_f.htm
Ik heb nu de single rail van 1m50 en de 35cm dragers met een 40cm plank. De rails zitten 44cm van elkaar af en er zitten er 6 per plank van 2m50.
Maar nu ben ik alles op zijn plek aan het zetten, en ik vraag me toch af of de beloofde 55 kilo wel gaat lukken, na het erop zetten van mijn scoops vind ik dat de drager toch wat door lijkt te buigen. Iemand een idee hierover? Foto's volgen nog
[edit] Ik zie dat Technojunk ze ook heeft hangen al zijn die van mij grijs i.p.v. wit . Zie zijn werkplek op pagina 8 van dit topic
Dit topic is gesloten