ik wil een monitor op zijn kant gaan gebruiken daarvoor moet ik het beeld 90 graden draaien. Na ff googlen heb ik daar wel drivers voor gevonden die moet je alleen betalen en dan is tijdens het opstarten van windows (en in dos) het beeld natuurlijk nog op zijn kant. nou dacht ik:
kan dat niet gewoon hardware matig?
bijvoorbeeld gewoon (heel lomp) de v-sync en de h-sync omdraaien. Ik heb me nog nooit in video signalen verdiept dus weet ook niet of dit mogelijk is
Koen Van Vlaenderen
De vergeetachtigheid bewijst grotere diensten aan het hart dan het geheugen aan het verstand.
Jeroen13
//Project Quadrocopter 2.0 in progress //dsESC4x //PIC32Flight
Als je een NVidia based beeldkaart hebt moet je gewoon even de nieuwste detonator drivers downloaden en daar kan je dat instellen.
gewoon www.nvidia.com en daar drivers en enkele dingen kiezen, downloaden installen, instellen en gebakken. 
Als ik al geen geld over heb voor een driver laat staan voor een videokaart. de pc in kwestie heeft waarschijnlijk geen PCI en al helemaal geen AGP. en deze vraag post op een electronica forum.
verwacht ik natuurlijk een ander antwoord. 
Atlantis
ciao 4 now.....
Op 17 juni 2003 17:39:57 schreef Jan klaasen:
Als ik al geen geld over heb voor een driver laat staan voor een videokaart. de pc in kwestie heeft waarschijnlijk geen PCI en al helemaal geen AGP. en deze vraag post op een electronica forum.verwacht ik natuurlijk een ander antwoord.
Natuurlijk doe je dat en je kunt verw88 wat je wil natuurlijk. Suc6 met je project!
Pixie
Weer terug bij de leukste hobby in het universum
Wij hebben wel software thuis waarmee je het beeld kan draaien...heet pivot geloof ik...maar das vast ook niet legaal als ik dat aan je geef 
Op 17 juni 2003 17:39:57 schreef Jan klaasen:
Als ik al geen geld over heb voor een driver laat staan voor een videokaart. de pc in kwestie heeft waarschijnlijk geen PCI en al helemaal geen AGP. en deze vraag post op een electronica forum.verwacht ik natuurlijk een ander antwoord.
euhm, een driver is gratis... kan je zo gewoon downloaden...
dat pivot bedoel ik met driver. wat ik gelezen heb is het namelijk een vervanger voor je normale video driver.
en het is officieel niet gratis.
maar zou hardware matig niet kunnen?
Martijn Berntsen
pe4mb
ik denk het niet omdat een beeld meet pixels in de breedte heeft dan in de hoogte en dan krijg je een heel vreemd beeld...
Pixie
Ja die software past het beeld gewoon aan...zo zie je op een forum dus meer berichten onder elkaar dan als je beeld rechtop zou zijn....hardwarematig zal je een geplet beeld krijgen denk ik.
Misschien valt er wel iets te regelen met die software als je wil...
Ik dacht dat je CRT monitoren en TV's alleen rechtop kon gebruiken omdat ze bij het ontwerp van de beeldbuis rekening houden met de afbuiging van de elektronenstraal door de zwaartekracht.
Benadski
Kom eens langs bij RevSpace of één van de andere spaces!
Dat klopt inderdaad, als je je beeld omdraait veranderen de kleuren. Maar of dat met de zwaartekracht te maken heeft? Elektronen hebben toch niet zo'n grote massa dat dat anders wordt?
Als je je degauss knopje indrukt als ie op z'n kop ligt wordt het beeld geloof ik wel goed. Of juist nooit meer... Wat was het nou?
Koen Van Vlaenderen
De vergeetachtigheid bewijst grotere diensten aan het hart dan het geheugen aan het verstand.
Ik zou toestellen gebruiken waarvoor ze gemaakt zijn en niet op zen kant leggen, omdat dan bepaalde andere factoren een rol beginnen spelen ( bijvoorbeeld zwaartekracht en hitteafvoer )
Nou ik heb mijn monitor nu al zeg een weekje op zijn kant (om testen hoe het gaat) maar ik wil nooit meer anders
dit is veel logischer. pak maar eens een willekeurg boek
deverhouding is altijd horizontaal smal en vertikaal lang
leest veel makelijker
in eenkeer 1 a4 leesbaar op je scherm
sven
pointers don't kill programs, programmers kill programs
Op 26 juni 2003 15:51:51 schreef Jan klaasen:
Nou ik heb mijn monitor nu al zeg een weekje op zijn kant (om testen hoe het gaat) maar ik wil nooit meer anders
dit is veel logischer. pak maar eens een willekeurg boek
deverhouding is altijd horizontaal smal en vertikaal lang
leest veel makelijker
in eenkeer 1 a4 leesbaar op je scherm
Ja, een weekje, maar wacht maar een jaartje, dan komen er vanzelf klachten zoals dat het beeld gaat trillen of dat er vlekken in je beeldscherm komen etc. etc.
kijk deze monitor heb ik gratis gekregen dus ik heb geen geld voor een 19". En hij was toch gratis dus boeien met die vlekken en dat trillen
Pixie
Er zijn ook lcd schermen die kantelbaar zijn...mijn vader en zusje hebben er allebij een. Zelfs de kleine van mijn zusje staat altijd op zijn kant. Misschien is het bij spelletjes normaal fijner maar anders is op zijn kant echt beter bij internetten enz.
Aedolon
Just face it: sometimes nobody envies you. There has to be a bottom and that bottom is probaly you. // http://www.amazon.com/o/registry/VWZ93N4Y6XQT