ik heb een aantal vragen over de tektronix 485 vooral wat betreft de trigger

volgens mij is die op de mijne stuk of ik snap helemaal niet hoe je hem moet gebruiken

het makkelijkste zou zijn het over msn te regelen denk ik,

dus als iemand over tijd, msn , en tektronix 485 ervaring beschikt zou hij mij dan heel mischien willen toevoegen?

ik ben dankbaar voor hulp

mvg hendrik

het rare is dat de triger blijkbaar niet altijd werkt,
de TRIG'D led gaat alleen aan als ik bijv met mijn vinger een deel vd behuizing zachtjes aanraak of er met een puntig metalen ding langs schuif
heeft dus blijkbnaar met de aarde te maken.
aardkabel er op gehangen (aan een naald) nog is geprobeerd ja hoor dat lijkt het te zijn.

nu is het probleem zodra ik de scope gewoon met de aarde verbind gaat t lampje nog steeds niet aan maar het is ook niet meer door het aanraken met me vinger te aktiveren.
ik vraag me nu dus echt af wat het probleem is.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (1%)]

Krijg je wel een sinus op je beeld die stilstaat of blijft de sinus altijd vooruit of achterui bewegen.

Dat triggeren heeft er me te maken dat de scope telkens op hetzelfde punt van de sinus begint te schrijven zodat het lijkt ofdat deze helemaal stilstaat.

hij beweegt

ik weet wel wat triggeren is

het probleem is dat hij alleen wil werken zodra ik kontakt maak met gnd
en ook alleen maar een paar ms dan want zodra de aarde er echt op hangt gaat de trigger weer uit

ook als ik met me vinger zachtjes over de kast ga gaat de trigger wel aan....

Aarde van je probe gammel?

Verder zijn die tekjes al wat ouder. Ergens een rot contact in een switch? Ik heb nog een 464, die moet ik zo nu en dan ook een paar keer 'kietelen' om goed te laten werken. Tijd om het spul uit elkaar te trekken en... Nou ja, geen tijd voor dus :(.

(en eh.. er zijn best wel wat mensen die wat van scopes weten, maar je hebt een vaag probleem en er zijn er ongetwijfeld een aantal die ook niets met msn hebben en er dus ook niets mee doen...)

Op 5 september 2007 21:24:54 schreef Marco69:

(en eh.. er zijn best wel wat mensen die wat van scopes weten, maar je hebt een vaag probleem en er zijn er ongetwijfeld een aantal die ook niets met msn hebben en er dus ook niets mee doen...)

http://www.hififorum.nl/Smileys/default/wink2.gif

srry ^^

de probe is in orde

uit mekaar gesnokt heb ik m nu al

ik heb die stukken waar de probe en de volt/div schakelaars op zitten is open gehaald
daar zitten allemaal kleine mooie schakelaartjes in

morgen eens de juiste alcohol in de appotheek halen en alle contacten schoon maken.

verder is het alsof het gloednieuwe printplaten zijn :|
geen beetje stof te vinden in de scope

ok t word steeds leuker :D

ik heb nu is ff wat aan de ingestoken transistoren (zijn niet gesoldeerd maar geklemd) gevroet

gaat opeens me crt helemaal groen waas geven
trigger werkte wel
nu heb ik de crt weer goed
werkt de trigger weer niet :/ ik word gek :S

TEK stopte in die tijd de torren in voetjes.
Mijn 465 heeft ook last van kraakjes in die voetjes.

Torren er uit, pootjes van de torren heel voorzichtig met een vlakgum voor potlood bewerken. In vlakgum zit krijt wat de aanslag van de pootjes "schuurt".
De voetjes zelf kan je eventueel met een glasvezel haarborstelje schoonmaken. Geen chemische middelen op die voetjes.

Als je de schakelaars schoonmaakt, van de ingangsverzwakker afblijven.
Dit zijn goud opgedampte striplines, krijg je nooit meer goed als er iets wordt beschadigd.

Bij BAMA staat het service manual van de 485 dacht ik.

service manual heb ik al
anders had ik m nooit durven openmaken ;)

ik heb de crt weer goed ga nu even zoeken welke tor er voor zorgde dat de trigger weer deed wat ie hoort

edit:
vaagheid snap echt niet welke tor ik net per toeval goed had

iig weet ik nu welke tor ervoor zorgt dat de crt op kompleet unfocusd schiet
een vd grote torren met koelblok
dus een vd 2000 anderen zal wel die zijn die de trigger stoort

[Bericht gewijzigd door Electrogek op (42%)]

Blijkbaar kom je zonder msn toch verder dan met ;)
Succes met je project!

ik begin langzaam een beetje de moed te verliezen :/
heb nu 4 uur an allemaal transistoren zitten wiebelen en t heeft nog niet echt geholpen

ik heb de trigger A print helemaal doorgenomen en daar zit het probleem blijkbaar dus niet :S

kan natuurlijk ook zijn dat ik gewoon alle schakelaars verkeerd heb staan :P maar lijkt me stug (heb om zeker te zijn nog fotos opgezocht en alles gelijk aangesloten / ingesteld

ik gooi er nu als testsignaal 50 herz in van een ac trafotje