Van die proppellor weet ik dat hij ook in DIP behuizing zit. Maar ik had het over die andere multi-core processors.
Als je toch zo een multi-core neemt, lijkt het mij eenvoudiger om een FPGA te nemen. Maar goed.
Dan nu meer een FPGA-gerelateerde vraag. Wel te verstaan meer gerelateerd aan Quartus en zijn Megacore plugin-wizard. Ben er gisteren een beetje mee bezig geweest om eens te kijken naar een divider. (Neen, ik kan dat nog net niet zelf schrijven.... heb er wel voorbeelden van gezien, maar zó veel verstand van VHDL heb ik nu ook nog niet) iig. Ik was vooral benieuwd naar hoe goed die presteren wat betreft LE's/snelheid ten opzichte van een bijvoorbeeld zelf geschreven devider. Stoppen zij er heel erg veel extra meuk in, wat in sommige gevallen niet nodig is voor je eigen applicatie?
In mijn huidige geval, pipelined naar 1clock cycle 8bits denom en numer input, met 8bits quotient en 8bits remainder output, gebruikt hij op mijn cycloneII 93LE's.
(Uiteindelijke bedoeling is het inlezen van een CMOS camera, dus eigenlijk het realiseren van een CSI (CMOS Sensor Interface) en daar achter een eigen EMMA(heet zo toch? iig in de ARM9 wereld? of net iets anders? zo een co-processor die images kan (re)scalen en converteren naar andere Colorspaces, ik moet het weten! want ik heb er 5maanden geleden nog mee gewerkt.....) die vervolgens de RGB (of YUV) in kan lezen en converteren naar RGB/YUV/HSI.
Uiteindelijk is het de bedoeling om gebruik te maken van een LUT om Object Recognition te kunnen doen (met kleur, dus niet naar vorm) en om verschillende matrix- bewerkingen te kunnen doen (denk aan blur, Marr Edge Detection, Canny Edge Detection, Kirch (is dat ook een matrix bewerking?))
Van die gegevens die uit de LUT rollen moet een RLE gemaakt worden en die moet vervolgens naar buiten (of een interne CPU) gestuurd worden om region growing te kunnen doen en andere verwerkingen/bewerkingen.
[edit] Dit is trouwens een hobby-projectje 
Ik heb zo iets dergelijks (RGB inlezen, door een LUT halen, RLE maken en vervolgens region growing doen en dan X/Y coordinaten sturen via UART) al gerealiseerd in een pic24FJ. waarbij het inlezen/LUT in 2/3(assembler) instructies gedaan wordt en de RLE in 7.
Zie:
code:
and.b andNibble,[pPORTB],w0 ;[5]
mov.b [w0+pLut_g],w1 ;[6]
---snip---
and.b andNibble,[pPORTB],w0 ;[5]
mov.b [w0+pLut_r],w0 ;[6]
and.b w0,w1,[pBufferLine++] ;[7]
---dit stukje wordt 160x herhaald vervolgens:---
and.b andNibble,[pPORTB],w1 ;[5]
mov.b [w1+pLut_b],w1 ;[6]
and.b w1,[pBufferLine++],w0 ;[7]
---snip---
sub.b w0,[pBuffer],w1 ;[2]
bra NZ,2f ;[3]
;gelijk
mov.b w0,[pBuffer++] ;[4]
inc.b [pBuffer],[pBuffer--] ;[5]
nop ;[6]
bra 3f ;[8]
;ongelijk
2: inc2 pBuffer,pBuffer ;[5]
mov.b w0,[pBuffer++] ;[6]
mov.b w4,[pBuffer--] ;[7]
inc _FrameMgr_rle_length ;[8]
3: nop ;[9]
---en dat wordt ook 160x herhaald, daarna is 1line scan klaar---
Is toch best netjes? (dit is voor mijn afstudeerstage overigens) al zeg ik het zelf? en, iig, zo iets wil ik dus ook realiseren in een FPGA, maar dan ook dus nog colorspace conversie erbij en dus die matrix-bewerkingen 
[Bericht gewijzigd door
Daan Timmer
op 19 november 2008 10:25:27
(26%)