Hey Jongens,

Nou had ik laatst een handig programmatje gebruikt om mn parralelle poort aan te sturen om wat hardware te testen.

Nu echter wil ik mn ARM controller programmeren middels de Wiggler LPT interface, maar dit werkt niet meer.

Op mn vaste pc stond het tooltje niet en die doet het nog.
Op mn andere laptop stond het tooltje wel en geef exact dezelfde fout. vandaar ook mijn ernstige verdenking op dit tooltje en de betrokken io.dll

Ik heb al geprobeerd om via windows de dll te verwijderen, maar windows gaf te kennen dat dit niet kon...

Iemand bekent met dit probleem...en zelfs een oplossing?

Bedankt,
Michel

Loopt je vaste pc toevallig op Win98 ?
En dan misschien je laptop XP ?
XP laat het niet toe om rechtstreeks je parallele poort te sturen, tooltjes die dit willen zullen dus de mist ingaan, vandaar dat iemand IO.dll voor ons heeft gemaakt.

Als je hem perse wilt verwijderen kan dat door hem eerst te deregistreren middels regsvr32 /u [dllnaam] en hem dan te deleten, maar ik heb sterke twijfels of dit het probleem oplost.

Vaste PC en laptop op XP pro,
en andere laptop op win2k

IO.dll heb ik idd geinstalleerd om die parpoort aan de gang te krijgen. het was me bekent dat dit nodig was. Echter... niet dat dit mn hele interface over hoop zou halen.

Deregistreren lukt dus niet met regsrv32 dat had ik al geprobeerd :(

Edit:
als melding krijg ik dan: "io.dll is geladen, maar het ingangspunt DllUnregisterServer is niet gevonden.. Dit bestand kan niet worden geregistreerd"

[Bericht gewijzigd door Miezjel op (21%)]

Heb je toevallig geen programma aan staan die de io.dll gebruikt of gebruikt heeft. Sommige programmeurs verzuimen nog wel eens om de dll af te melden. Vaak kun je hem dan niet deregistreren met regsrv32 /u path/filenaam.
Staat de io.dll wel in je system32? anders path opgeven.

succes..

opstarten in safe mode.
io.dll in de vuilbak mieteren

reboot.

io.dll is grote vuiligheid. dat opent een gat nar alle poorten.

je bent beter af met inpout32.dll van logix4u. das proper gemaakt en het stoort niemand anders. ( wij liggen ook met wiggelrs , ook op machiens waar dat geinstalleer dis. stoort niet )

Het enige programma wat er gebruik van maakte (bij mijn weten) is het programma waarvoor en waarmee ik dat dll bestand heb gekregen. gewoon een simpel programmatje om je datalijnen van de par poort mee hoog en laag te maken.

Simpel starten en klikken.. niets voor hoeven installeren.. zou ook niet weten hoe ik het dan moet stoppen :(

in veilige modus opstarten en de dll uit de system map halen bleek niet voldoende en had ik al geprobeerd.
Zelfs het unreggen in veilige modus werkte niet :(

Baal er flink van want kan zo gewoon niet mn ARM proggen. :(

bij de ontwikkeling van mijn software LPTPushbutton heb ik dit zelfde probleem gehad met IO.dll

IO.dll is bagger vind ik en ik ben toen overgestapt naar impout32.dll deze werkt onafhankelijk van windows.

zoals free electron al aangaf

boot in system console ( win2000 : command prompt only ) (winxp ) CD inleggen en starten in recovery mode en daar dan command prompt kiezen.

dit is de beste optie. dan moet je de file weg krijgen.

wanneer je bent opgestart met recovery mode doe dan vanaf de c prompt dir io.dll /s /p

de /s system wide dus alle dirs waar deze file staat.
en de /p betekend scherm vol dan pause (tot dat je zelf op een knop dukt)

Greets

Remi

gewoon verwijderen.

wanneer deze file nergens meer op de computer is terug te vinden dan kan windows deze ook niet meer laden.

je zou wanneer je de px weer opstart het ergestry nog eens kunnen doorzoeken of IO.DLL daar nog ergens voor komt.
zo ja dan kan je gewoon deze regel verwijderen uit je regestry en windows doet er dan helemaal niets meer mee

Greets

Remi

Op 11 september 2007 11:42:35 schreef Miezjel:
IO.dll heb ik idd geinstalleerd om die parpoort aan de gang te krijgen.

Ik heb die echt nooit geinstalleerd alleen het bestandje naar de win directory gekopieerd.

Nee oke.. ook goed ik heb het IO.dll bestand naar windows/system verplaatst.... is schijnbaar genoeg om dan automatisch geladen te worden ofzo in het systeem.

Ik moet nogsteeds een poging wagen, maar voor ik dingen ga slopen heb ik mn laptop nog even nodig :P