Bij m'n scope zat een 1:1/10:1 HZ36 probe,die dus achteraf blijkt,de kabel niet goed,zelg mar gerust helemaal los aan e BNC zat.Het lijkt erop,dat er dus al eens eens BNC is opgezet,en niet goed gedaan.De binnenader is aan de erg dunne kant

Mijn vraag,....

Kan ik zelf een BNC erop zetten,of kan ik beter een nieuw snoer halen (of heeft iemand hier er nog een over).

een bnc connector opzetten is opzich niet moeilijk
maar waat kost een probeje tegenwoordig ?

greets

Remi

40 a 50 ex de btw,afhangkelijk waar je hem haalt.Ik heb dan over nieuwe uit de winkel.

40 a 50 euro .... WOW das duur betaald,

Ik heb pas bij mijn lokale electroboer nog 2 probs besteld
1:1 schakelbaar 1:10 en was bij elkaar 35 euro kwijt.

greets

Remi

Ik heb gewoon ff een google opdracht gedaan,naar de Hameg 15-HZ54 probe (dat is naar mijn weten de vervanger voor de HZ36).Eerste en 2de hit ff aangeklikt.

Er kan ook een nieuw snoer op,maar die los,kon ik niet vinden.
Meetsnoeren maken een rommeltje van jemeetresultaat,dus ik vraag me af,of dus een heraangekenpen stekker ook je resultaten beinvloed

Op 20 september 2007 15:55:32 schreef Remi:
een bnc connector opzetten is opzich niet moeilijk

Op 20 september 2007 16:13:11 schreef Remi:
40 a 50 euro .... WOW das duur betaald,

Altijd nog goedkoper dan de tang die je nodig hebt om een BNC correct er aan te knijpen.

Er bestaan ook soldeer / schroef-BNC connectoren, ook voor dunne kabel :)

Aanknijpen is geen probleem,ervaring genoeg mee,uit de Arcnet (coax) netwerk tijd.

De pin kon (dus toch nog) uit de BNC worden gedrukt,
Op/in de pin zat een weerstand,dus de dunheid van de aders is helemaal niet van belang t.o.v de pin uit de BNC.
Dom aanknijpen van een nieuwe connector was dus in iedergeval niet goed geweest.Ik neem gemakshalve aan,dat die weerstand daar met een reden zit.(compensatie)

Straks eens kijken of ik het nog op een degelijke manier aan elkaar krijg.Zoniet,dan maar een andere halen.

Met een HZ39 kabel ben ik er ook.

Op 20 september 2007 17:34:00 schreef Aart:
Er bestaan ook soldeer / schroef-BNC connectoren, ook voor dunne kabel :)

dat is idd ook een mogelijkheid, en zo een connectortje is 1 of 2 euro.

en nee het maakt voor je meetresultaat niets uit.

greets

Remi

de binnenader is zo goed als onsoldeerbaar.Net zo dun als een haar.
Kortom...nieuwe halen