Ik heb hier thuis een Pcvoeding liggen uit een Ibm pc een pentium 2. Maar nu zou ik graag deze voeding ombouwen naar een regelbare voeding, ik had gedacht om dit met potentiometers te doen? Of gaat dit niet? Heeft iemand hier ervaring mee? Of kan ik alleen maar een ground, -5v, +5v, -12v en +12v maken met deze voeding zoals op deze site is vermeldt http://www.wikihow.com/Convert-a-Computer-ATX-Power-Supply-to-a-Lab-Po…. Maar zou er liever een regelbare voeding van maken als dit mogelijk is?? Kan ik deze voeding dan gebruiken om bijvoorbeeld een schakeling met ledjes uit te testen, een transistor en een microcontroller?
Mvg Nick
Een ATX voeding is géén Labvoeding! ( ©Henry S )
Niet doen.. gewoon zelf de LM317 voeding van deze site bouwen of de wat uitgebreidere labvoeding met 2 LM317's.
Als dat te veel moeite vergt, koop dan een 7805 spanningsregelaar en een 9V adaptertje. Dan heb je heel snel een eenvoudige 5V voeding die je kunt gebruiken voor LED, tor en microcontroller experimenten.
WilToyo
Maak me niet gek, ik ben al gek.
Kan één van de modjes er voor zorgen dat Henri dit niet kan zien.
Een Projectopblazendenietstroombegrensdenietkortsluitvastepcvoeding is niet geschikt om als labvoeding te gebruiken.
De labvoeding van deze site is heel erg geschikt voor jou doel. Deze voeding is al heel wat keertjes succesvol gebouwd, je kunt er dan ook heel veel over vinden op het forum.
[Bericht gewijzigd door WilToyo op (15%)]