Op 2 november 2007 17:57:47 schreef Rd12tf:Ter informatie:
Ik zal QRV zijn op 433.500 /portable.
(Of 145.550, hangt af van waar Hugo op luistert)

Ik heb van de week een 2 meter setje in de auto gebouwd, kan dus qrv zijn op 145.550.

ik loop enkel met pmr wat rond te funken.

DC2PCC reageert niet erg hard, iemand anders misschien die (bijna) de hele dag aanwezig is en een kofferbak vrij heeft ofzo? Onze auto gaat die dag door naar enschede :(. Tijd dat ik zelf rijbewijs krijg :).

Ik neem de porto mee en ben QRV op 145.550.
Voor de auto heb ik een magneetvoet antenne.

Op 2 november 2007 21:41:47 schreef pcnerd:
...
DC2PCC reageert niet erg hard...

Die zit vast al in de auto, wil hij om 9:00 uur in Apeldoorn zijn. (woonplaats JN57TV ergens in Beieren).

@Hugo: Hoe laat ga jij rijden? Ik begreep dat je eerst rd12tf moet oppikken van het matras ('t Gooise)

[Bericht gewijzigd door Schimanski op (18%)]

wow, ok. Hopen dat hij plek heeft onder z'n kraampje dan... Anders klein probleempje.

Op 2 november 2007 17:33:17 schreef Henry S.:
Ik kom niet, schade valt mee maar nog geen vervoer.

jammer, dus de bmw nog niet klaar en geen lange rit in een kabouter?

Voor mij wordt het dus zeker 2x 2,5 uur met de trein :'(
veel te lang stil zitten en ook weer meer dan 20 euro lichter die ik anders mooi aan materiaal had mee kunnen slepen.
En vanaf zwolle doe ik er nog zeker een uur over met de trein maar ik heb dan alwel 3kwart van de afstand gehad. nuja, je moet er dus wat voor over hebben.

Is t nu 12 uur of gewoon 13 uur meeting? Gewoon 13 toch? Das de standaardtijd ;)

diehards kunnen naturlijk ook vroeg of laat nog eens..

Tot Daar.

Edit: @anressie: waarom ben ik nog niet aangemeld?!

lol, ok, 1 meeting dan, standaardtijd...

volgende keer beter voorbereiden (eerder..)

Leuk, lees dit net pas dankzij tip vsan hubie. Ik ga er ook heen dus ik zie jullie daar. Ik heb een porto bij me en aanhang (blinde vriend die ook zendamateur is).

Fred PA4TIM

@Schimanski. Ik wil rond 7.15/7.30 uur in de auto zitten.
Baarn is een kleine 50 minuten en dan nog een 50 minuten naar Apeldoorn.
Als alles dan mee zit zijn we tussen 9.00 en 9.30 uur in Apeldoorn.

Op 2 november 2007 22:27:49 schreef fred101:
... Ik heb een porto bij me en aanhang (blinde vriend die ook zendamateur is).

Bedoel je Adri, pa0rda? Ik heb jullie wel eens gesproken via pi2nos. Leuk elkaar eens te ontmoeten.

Ja, dat is hem, ik ben morgen zijn blindegeleide hond :-)

definitief (?) lijstje van de mensen op de meet/die gewoon komen:

- Schimanski
- Xenobinol
- rjmulder
[s]- Henry S.[/s] (hoogst waarschijnlijk niet)
- Hugo Welther
- Jovak
- DC2PCC
- Rd12tf
- JoWi (?)
- (Z)weetvoetje
- Marcob (misschien)
- Benadski (misschien)
- pcnerd (bijna zeker) [s]+ oom [/s]+ misschien ongeregistreerd volk
- Kipmans
- pe5ocb (weet nog niet zeker)
- Esoterist
- robint91
- Carel M.
- MAH
- ik (eigenlijk wel 100% zeker)

@MAH: sorry, maar ik had je eerst nergens zien typen hier dat je ook kwam ;)

dus de tijden voor de meet worden:
9.00 (de kassarij :P)
13.00 (standaard)
15.00 (laatkomers) ???

maar waarschijnlijk lezen jullie het niet meer...

@Andreesie Nee, klopt, ik last het niet meer.

Het was wel geslaagd. Ze hadden leuke 'veel voor weinig geld' aanbiedingen.

Voor 3 euro ongeveer 2 liter weerstand+consator gekocht

Voor 10 euro een vijftiental afstemcondensatoren, waaronder 5 van rond de 500pF MET vertraging.

Een hoop varicaps, zodat ik een dubbelgebalanceerde varicapmixer in mn super kan zetten

kleine ringmixertjes van 25cent per stuk.

en nog wat klein grut.

Ik heb zelfs ook een paar CO'ers gezien.

ik heb geloof ik pcnerd en 'aanhanger' gezien....
'aamhanger' ken ik niet, maar heb ik wel gezien bij Rosmalen.

Ik heb niet veel gekocht:
een LED-tester
een pagertje
een mini black-light met zaklamp
en nog wat heldere leds waarvan je 's nachts half blind wordt

wel een geslaagde dag:D

zooitje co'ers gezien. voor 100 euro aan klein grut gekocht, waaronder hele partij lcd-displays, zooitje printplaatjes, partij halfgeleidertjes, aantal gebruikte potmeters, sleutelschakelaars en wat andere schakelaars.. Ga zo nog maar even door...

oja, ik had ook nog 25 mW neon-lasers gezien voor 20,- euro!
nee, xe waren geen nul vergeten ;)
maar jammer genoeg had ik geen geld genoeg meer, en zijn zulke lasers gevaarlijk :P

Zo, ben ook weer thuis het was moeilijk wegkomen met al dat moois ;-)
Niet al te veel CO'ers gezien maar dat is meestal standaard voor mij.
Ik ben niet geslaagd om een leuk setje aan te schaffen, kon gewoon mijn keuze niet maken, wordt dus doorsparen om het budget te vergroten >:-)
Leukste project dat ik op de bovenring tegenkwam was toch wel de SDR van PA3FWM, zeer indrukwekkend!

Wel weer veel moois gekocht:

- TI-40 college rekenmachine voor slechts 7 eurie
- service manual PM5193
- 2m antenne met magneetvoet tegen schrootprijs
- haakse N connectoren, voor het geval ik wel een setje weet te vinden
- meetpinnen met kleine punt
- veeeeeeel onderdelen
- Nortel HF switch vanwegge de teledyne relais

Op 3 november 2007 17:55:36 schreef (Z)weetvoetje:
<snip>

vandaar dat je ons dus niet wilde zien. snel doorlopen naar de volgende:P
Zelf niet echt geslaagd. T viel een beetje tegen vond ik. de standaard meuk die je vrijwel overal tegenkomt en de standaard marktkramers die op iedere beurs staan. daarvoor hoefde ik dus niet helemaal naar apeldoorn eigelijk omdat in Eelde volgende week ook een beurs is.
Nuja, het was weer een dagje treinreizen.

wat ik wel heb zijn een klein lcdtje, paar trafotjes, weerstanden en 1 grote potmeter in zo'n oranje behuizing met een draaiknop met indikator erop, en 2 setjes van 3xC16 automaat met 40A/30mA aardlek(voor mijn broer die zn huis aan t verbouwen is). En nog een meetsnoer bnc>krokodil, maar bij thuiskomst blijkt dit toch wel een erg mooi en stevig snoer te zijn voor 3,50.

Wat ik van de zelfbouw nog wel erg mooi was de klok die opgebouwd was uit neon-lampjes. het principe was dat de lampjes een bepaalde spanning nodig hebben om te ontsteken, waarna dus de spanning weer kon opbouwen totdat de volgende werd ontstoken, en zo een aantal keer vertragen. Hoe zijn tellersysteem werkt weet ik zo nog niet.

[Bericht gewijzigd door MAH op (16%)]

Ik ben ook weer thuis.
@Zweetvoetje je had dat pretpakket moeten kopen, ik heb het gedaan. Zat ongeveer 5 kilo weerstanden in. Allemaal groot zoals in buizenspul zit en wat ik dus nog niet had. De grootste is ongeveer 10 cm lang en zit in een doosje. Verder nog wat ander leuk spul zoals trimmers, doorvoer C's, potmeters, buisvoeten, afstandbusjes, metalen diodes, rare glazen buisjes met een soort naar binnen vallende conische dopjes (vacuum Ctjes ofzo) Een soort neonlampje met drie draadjes. Oftewel ik heb nu ook zo'n mooie junkbox.

Verder een AKG headset nieuw in doos voor 7,50, een seinsleutel, twee erg grote zware zendvarco's, stuk aircell 7, een een handje pl-259 connectors.

Verder een aantal COers gezien (oa hugo, mans, roeland, eat) en nog meer bekende zendamateurs die ik alleen van stem kende.

Was er met een bevriende blinde zendamateur, dus ik moest voor twee kijken maar hij keurde mijn koopwaar met zijn vingers en wist veel van dat oude spul. Hele mooie heathkit serie gezien en een paar mooie oude yaesu's. Waren niet te koop helaas. Als troost :-) kreeg ik van die vriend zijn waanzinnig mooie Yeasu FTDX400 mee (het front zat zelfs nog onder een cellofaantje. Is zo'n 25 jaar niet meer gebruikt en die ga ik eens lekker schoonmaken, doorsmeren en langzaam opstarten, daarna mag ik hem nog een tijdje gebruiken, schijnt "iets" meer vermogen te hebben als mijn 101.

Kortom een leuk en gezellig dagje.

Fred

Hmm toch jammer dat ik niet kon komen. Ik ben wel eens in Rosmalen geweest maar Apeldoorn nog nooit. Had de mogelijkheid om met Esrac mee te gaan. Ik heb wel getwijfeld maar helaas de tijd er niet voor op dit moment. Een volgende keer maar weer.

Wel weer jammer nu ik lees wat voor leuke dingen men voor weinig geld op de kop tik. Maar goed, over een jaar woon ik ergens anders en dan heb ik hopelijk meer ruimte om te stallen dan nu op mijn studentenkamertje dus het is misschien wel beter zo ;). Het meeste wat ik dus gemist heb is de sfeer en gezelligheid, maar daar moet je dan ook net de tijd voor hebben...

rosmalen is 15 maart, zet maar vast in jullie agenda. Ik hoop zwaar dat ik tegen die tijd m'n rijbewijs heb...

Op 3 november 2007 21:00:39 schreef fred101:
[...]

Was er met een bevriende blinde zendamateur, dus ik moest voor twee kijken maar hij keurde mijn koopwaar met zijn vingers en wist veel van dat oude spul.
[...]

Fred

Groot respect voor jou Fred! Hoe geduldig en enthousiast je alles voor Adrie beschreef, de man was duidelijk in zijn nopjes en genoot van alles wat hij "zag"!

eens met bovenstaande, heb jullie ook nog zien lopen.

Niemand getroffen met uitzondering van DC2PCC.
Ik heb nog iemand staande gehouden omdat zijn rugzak helemaal openhing waardoor hij misschien iets kwijt zou raken. Achteraf dacht ik hem herkend te hebben op foto's van de meeting in Heiloo afgelopen zomer, maar daar ben ik niet zeker van. Als hij zich aangesproken voelt, hoor ik het wel.

Weinig aangeschaft op enkele N-connectors voor LMR400 kabel na. Wat er verder op m'n lijstje stond heb ik niet gevonden. Diverse leuke gesprekken gevoerd en ideeën opgedaan en daar ging het mij om.

@Andreessie: Ja, sorry, ik had honger...

@Fred: Dat 3-euro pakket was ook leuk hoor. Ik ben nu in het gelukkige bezit van 200 8.2 Ohm's weerstanden, en een berg 22n condensatoren in weerstandsbehuizing. (er zat gelukkig ook nog een hoop nuttig spul in.

@Carel M: Dat was ik :D

Ja, mijn tas heeft de vervelende eigenschap dat als je m dicht doet door beide ritsjes naar boven te trekken, dat ie dan een half uur later helemaal open hangt :(