Dus je bent ook weer met niks thuisgekomen? :)
(zou de laatste keer zijn geweest dat ik met zo'n tas op stap was)

Gewoon anders dichtritsen. Eén naar beneden laten en de andere helemaal rondom trekken.

@(Z)weetvoetje: volgende keer praten we wat langer door.

Is goed. Ik laat de volgende beurs mijn tas ook wel lekker openstaan, zodat ik herkenbaar ben :P

Die tas gaat alleen open als ik beide ritsen naar boven dichtrits, als ik erop let, en ze opzij doe, dan blijft ie wel dicht. Maar tot zover deze oninterressante discussie over rugzakken. (niet electronicagerelateerd :P)

Ik heb er ook weer rondgelopen en toch wel weer het nodige aangeschaft.

2 buizen met 14 segment display's. 18stuks per buis voor 8 euro totaal :p
3 VCO's (75-150MHz) bij van dijken
2 VCO's (800-2000MHZ)
1 netwerkkabel tester
2 XR2206
3 TCA440
3 LM386
6 NE612
1 barcodescanner:+ hackable toy ? :p
2 pindiode switches
10 SMA dummyloadjes

Voorlopig weer een voorraadje knutselplezier :-)

Verder nog bij de lezing aanwezig geweest over de DELFIC3 sat. Loop nu met plannen rond om kleine DC ontvanger te bouwen een een simpele antenne om de telemetrie te gaan ontvangen.

[Bericht gewijzigd door jovak op (18%)]

Zo, inmiddels weer goed thuis aangekomen.

Was de moeite waard om wat te laten zien, Ik hoop dat iedereen de kans heeft gehad bij mij eens te kijken naar de spullen die ik uitgestald had.

Of het volgend jaar weer lukt weet ik niet.

Zijn de koekjes nog schoon opgekomen? Volgens mij wel! Want om 13h00 waren er nog maar weinig over.

Heb jij een schema van die 70cm analyzer voor mij? Vond het een leuk ding.

Op 3 november 2007 19:21:40 schreef MAH:
daarvoor hoefde ik dus niet helemaal naar apeldoorn eigelijk omdat in Eelde volgende week ook een beurs is.

De prognose is dat vrijdag m'n blok weer 100% en de beemer weer rijklaar is, of de APK moet roet in het eten gooien.

Maar zo te lezen heb ik de gezelligheid gemist :'-( maar niet zo zeer de markt zelf.

Iemand met foto's?
Bedankt voor de rip Ron.

Op 5 november 2007 17:53:20 schreef Rd12tf:
Zijn de koekjes nog schoon opgekomen? Volgens mij wel! Want om 13h00 waren er nog maar weinig over.

Heb jij een schema van die 70cm analyzer voor mij? Vond het een leuk ding.

Nee, de koekjes zijn niet opgegaan. Is niet erg, er zijn hier op het werk collega's die er wel voor zorgen dat ze opgaan.

Schema van de 70cm analyser is niet ingewikkeld. zal eens wat tekenen.

Belangrijk is de VCO, da's een kant-en-klaar VCO-tje geweest, van 400-500 MHz. Bij zelfbouw van de VCO is het van belang dat deze een constante uitgangsamplitude heeft, omdat er slechts een detector in zit, en geen calibratie plaatsvindt.

@henry, nee, geen foto's. Op veron staan ze ook (nog) niet.

Het was er niet heel druk en de meeting was ook erg klein :P

Tentoonstelling hier en daar wel een foto waard.

De laatste paar markten vielen me een beetje tegen qua aanbod. Ik denk niet dat ik naar eelde ga. Weer een tijd lang in de bus zitten(+sightseeing eelde)... Het is een stuk kleiner dan apeldoorn en gezien het huidige aanbod moet je dus toevallig eens ergens tegenaan lopen...

Die VCO is toch geen probleem, we weten nu dat dat met een bc547 gaat :-)

fred

klopt, maar heb je dan ook een constante output ?

met een diode even laten clippen.

Als je trouwens toch met een diodemixer zou werken, dan maakt de input niet eens iets uit.

DC2PCC: Ik ben ook wel benieuwd naar het schema. We hebben een tijdje staan kletsen over de analyzer. Het feit dat je het ding noodgedwongen in één avondje in elkaar hebt gestoken vindt ik gaaf. Petje af...
PLL had je opgebouwd met een TSA5059? Naast de vco kan dit ook een probleem worden, daar jij vertelde ze wel te kunnen bestellen, maar alleen per 1000. Dus eerst maar even kijken of we 990 CO'ers kunnen overhalen er één aan te schaffen... :)

'73 Mans, PA2HGJ

p.s. Wat was het merk/type van die 70cm ombouw ATF telefoon

de 70cm analyser heeft een U6202=SDA3302=TSA5511 PLL synth, deze is gebruikelijk en maakt 62.5 kHz stappen bij gebruik van een 4 MHz xtal.

Experimenten hebben uitgewezen dat de U6202 ook met een 6.4 MHz xtal nog wil en dam heb je dus 100 kHz stappen.

of de TSA5511 dit ook doet moet gewoon getest worden (wie wil ?)

De PIC doet niets anders dan de PLL steeds een stapje verder sturen, en tegelijkertijd de DAC die de X-as van de scoop stuurt een stapje opschuiven.

De Y-as van de scoop hangt aan de uitgang van de AD8307 log. detector.

De reden waarom de oscillator output constant moet zijn is dat ik geen tweede detector heb meelopen die de output van de oscillator monitort.

Het raster op de achtergrond wordt ook door de PIC gegenereert, in de tijd dat de PLL terugvliegt naar het begin van de band.

dit doe ik door de Y-as om te schakelen van de uitgang van de detector naar een tweede DAC die dan de y-as stuurt.

Tevens wordt de Z-as omgeschakeld, zodat de helderheid van de straal en van het raster apart regelbaar zijn.

Markerlijnen(helderder) worden gegenereerd door dezelfde lijn een paar keer achter elkaar te schrijven.

De DAC's bestaan uit 4040 tellers met weerstandsnetwerken erachter geschakeld. ipv. een R/2R laddrnetwerk gewoon 1k, 2k, 4k, 8k, 16k, 32k, 64k, 128k genomen.

Daardoor heb je per DAC maar 2 lijnen nodig om ze aan te sturen, een reset en een kloklijn. en is het ook simpel om in software de x-as steeds een stapje op te laten schuiven.

tot zover de analyser.

de TSA5059 is een leuk syntehsizer chipje dat 12.5 kHz stappen kan, en I2C gestuurd is, en tot 2.5 GHz bruikbaar is (12.5 kHz stappen tot 2.1 GHz) ik heb hiermee bijvoorbeeld een Lotus kristallendoos omgebouwd tot een PLL-set voor de 2m.

inderdaad, alleen per duizend beschikbaar via een distributor, en ik heb eerlijk gezegd geen zijn om dan de 'rest' via E-bah weer verder te moeten verkopen.
(voor eigen gebruik heb ik nog een paar chipjes, maar voor grote ombouwprojekten niet geschikt.)

de 70cm ATF2 ombouwtelefoon is een Siemens C5

Zie hier voor een ombouwbeschrijving (in't Duitsch)

ter lering en vermaak>

Hilarische actie van AT (of gefopt..)

Geschreven door Kees PA5K
zondag, 04 november 2007

Het Agentschap Telecom was overvloedig aanwezig op de DVRA in Apeldoorn.
Dat deze organisatie ook overijverige ambtenaren heeft welke op een makkelijke manier een punt trachten te halen blijkt uit het volgende verhaal.

Een mij zeer bekend niet met nadere naam te noemen radioamateur had als ludieke actie een Motorola mobilofoon op zijn stand aangeboden welke netjes was geprogrammeerd in de amateurbanden en wat additionele frequenties zoals PMR en LPD.

Om de aandacht op zijn koopwaar te vestigen en om enigzins te provoceren had hij in het display de tekst "Alkmaar Politie C200 Regio" geprogrammeerd.
Omdat hij als fictieve vraagprijs ook nog eens een vraagprijs van enkele duizenden eurootjes had, hebben toch zeer veel bezoekers hierover diverse nieuwsgierige vragen aan hem gesteld.

Beurs was nog niet eens halverwege en de bewuste opsporingsambtenaar meldde zich al aan de stand, legitimeerde zich en nam de set in beslag.

Uitleg over deze ludieke actie mocht niet baten, set ging toch mee om eens nader aan de tand te worden gevoeld en wat zaken uit te zoeken.
Dit heeft op de beurs plaatsgevonden en al snel kwam de Bijzonder Opsporingsambtenaar er achter dat het inderdaad een reguliere mobilofoon was.

Uiteindelijk heeft de rechtmatige eigenaar zijn mobi terug gekregen echter kon men bij het AT toch niet nalaten dat "zij deze mobi eigenlijk toch in beslag moeten nemen omdat er PMR en LPD met teveel vermogen was geprogrammeerd............................".

:9

Bron: http://www.randstadamateur.net/index.php?option=com_content&task=v…

Daar staan trouwens in het forum paar pagina's met foto's van de beurs( maar veel van het soort- familie/OM- kiekjes!)

Ik heb het "net" niet gehaald... Mijn gaskabel is nog in mijn woonplaats gebroken (en laat ik nou net geen ANWB woonplaatsservice hebben :(). Gelukkig hoefde er niemand met me mee te rijden anders was ik niet de enige teleurgestelde geweest. Maarja, volgende keer beter. Misschien in maart (Rosmalen) als ik het niet vergeet...

EDIT: Zijn er ook mooie (laaggeprijsde) nixies e.d. te vinden op zo'n beurs?

[Bericht gewijzigd door Benadski op (11%)]

Op 6 november 2007 18:54:27 schreef Benadski:
Ik heb het "net" niet gehaald... Mijn gaskabel is nog in mijn woonplaats gebroken (en laat ik nou net geen ANWB woonplaatsservice hebben :(). Gelukkig hoefde er niemand met me mee te rijden anders was ik niet de enige teleurgestelde geweest. Maarja, volgende keer beter. Misschien in maart (Rosmalen) als ik het niet vergeet...

Ik heb niet veel nixies gezien op de beurs.
Op een stand en met veel zwarte vlekken aan de binnenkant.

Op 6 november 2007 18:54:27 schreef Benadski:

ik zocht je al voor de displays.... prijs gelt btw nog steeds, maar komen nu verzendkosten bij ;).