Waar komt het gepiep vandaan, als je met een modem inbeld?
Ooit heb ik het geweten, maar ik weet het gewoon even niet meer
Dat gepiep komt uit de "hoorn-luidspreker" van je modem, m.a.w. dat is gewoon het communiceren met de server, eenmaal een verbinding, wordt de speaker gemute. Met een AT commando, kun je de speaker helemaal uit, of altijd aan zetten
Op 6 juli 2003 15:52:15 schreef Antoine:
Dat gepiep komt uit de "hoorn-luidspreker" van je modem, m.a.w. dat is gewoon het communiceren met de server, eenmaal een verbinding, wordt de speaker gemute. Met een AT commando, kun je de speaker helemaal uit, of altijd aan zetten
WAt bedoel je met een AT commando?
AT is de afkorting van ATTENTION en stamt nog uit de oude telex-tijd.
AT commando's zijn opdrachten die je modem begrijpt en uitvoert. Zie je modem handleiding.
Je hebt wel een modem programma nodig als TELNET o.i.d.
Zo zijn er commando's om je speaker aan en uit te zetten, de registers in je modem aan te spreken, de maximale snelheid in te stellen en om protocollen BELL/HAYES in te stellen.
Zie hier voor de gangbare AT commando's http://home.quicknet.nl/qn/prive/m.dassen/hsa/modem/at.html
[Bericht gewijzigd door Hugo Welther op ]
Menno F
alles is makkelijk als je het eenmaal snapt
het staat gewoon bij de opties van je modem of ergens bij de inbelopties
ik kan het nu niet meer bekijken (heb kabel eerst telefoon)
sven
pointers don't kill programs, programmers kill programs
Op 6 juli 2003 15:42:22 schreef Mitchell S:
Waar komt het gepiep vandaan, als je met een modem inbeld?
dit is de handshaking tussen de modems. Modems kunnen op verschillende baudrates werken, verschillende compressiemogelijkheden,... en beide modems moeten hetzelfde systeem gebruiken. Dit wordt geregeld tijdens dit gepiep