Wij zijn van plan om een robot te bouwen. Nu weten we alleen nog niet echt wat voor motoren we moeten gaan kopen. De snelheid die de robot uiteindelijk zou moeten bereiken met vertraging e.d. zou ongeveer de snelheid dat een mens normaal loopt moeten zijn. Ik zat te denken aan bijvoorbeeld bij conrad deze: 234085 - 89 is dit wat? Of ijn er betere alternatieven evt. met ingebouwde vertraging? Het liefst niet al te duur.
tralala
Huidig project: Hexapod
die motor gebruikt 7,1 A, is een beetje veel voor een robot.
ik zou voor een transmissie motor gaan, daar zit vertraging in.
6V transmissiemotor
12V transmissiemotor
twee sterke motoren van conrad,zijn meer varianten kijk maar bij conrad
modelbouw => motoren en toebehoren => transmissiemotoren
roelstoelmotoren gebruiken al gauw 20 ampere... het hangt dus heel erg van je robot of, of 7,1 ampere veel is.
kan je motoren vinden met ongeveer de zelfde specs maar met een beter rendement... zou ik lekker voor die betere motortjes gaan. in dit geval zijn die motortjes met transmissie wel gunstiger denk ik. maar 'zomaar' roepen dat 7,1 wel veel is voor een robot vind ik persoonlijk een beetje onzin
.
de RB35 serie is ook van die grootte. en verkrijgbaar met verschillende transmissies.
De bedoeling is dat hij ongeveer 15kg kan verzetten in gewicht. Oftewel een boekentas. De bedoeling is uiteindelijk dat de robot een mens gaat volgen als tas drager oid. Ook willen we hem zo gaan maken dat hij van afstand bestuurbaar is. Met een camara oid erop.
Ik zat te denken om gewone banden te gebruiken. Omdat rupsbanden lastig aante komen zijn en redelijk precies komt met de afmetingen.
robotface
yo
hey ik heb een vraag over robots hoe moet je met dipswitchen perslucht bedienen voor een grijparm te bedienen en hoe moet je dat dan aansluiten?
Roches
Domoticz en ESP8266, goede combo!!!
Hoi,,
Misschien kun je ook oude riemen uit een auto gebruiken.
De distributie riem is al getand , dus heeft een goede grip.
Bij de auto sloop kun je die beslist wel in diverse lengtes krijgen/kopen.
Voor een robot heb je eerst de mechanische componenten nodig.
Dan weet je hoe zwaar hij is, hoeveel kracht nodig is etc. , en dan bepaal je pas de (motor)en) met bij behorende elektronica.
bert.
Ga http://www.circuitsonline.net/forum/faq eens lezen.