hallo ik wou graag een kleine versterker maken met de TDA7375 kan dit en zijn er schema's ervan.

ik kan er een versterker mee maken van 2x35w hebt ik net op google gezien maar ik wou een schema hebben dat ik deze TDA7375 kan gebruiken.

kijk eens goed in de datasheet als je goed kijkt staat daar ook een schema in. dit zij flush toch ook al.

welke schema moet ik hebben dan er staan verschillende en ik kom er niet uit.

je kan:

1:een versterker met 4 outputs maken(4 speakers)

2:een versterker met 2 outputs maken(2 speakers) dan staat ie gebrugd(bridge)

3:een versterker met 3 outputs maken(2 kleine en 1 grote speaker) hij staat dat gedeeltjelijk gebrugt. de grote speaker krijgt dan 2x het vermogen binnen

de laatste is vooral handig als je een 2.1 setje wil maken met 2 fullrange speakers en 1 sub bijv.

de bovenstaande lijst komt overeen met de scham's in de datasheet het eerste schema bij nr 1 etc.

ligt aan jou behoefte: het eertse is als je 4 luidsprekers hebt. zoals de meeste auto's 2 vooraan en 2 achteraan.
Ik zou dan gaan voor het 2de schema. Gewoon 2 luidsprekers, zeer simpel. en niet z'n grote condensatoren.
het 3de schema is 2 luidsprekers. En dan nog 1 gebrugd (meer vermogen) hier heb je wel al grotere condensatoren.
duurder, meer plaats nodig.

edit te laat ;)

ok nu snapt ik het al een beetje. :D

Gerhard, waarom bouw je die figuur 2 uit de datasheet niet? Lijkt me een leuk ontwerpje voor jou.

ja ik vindt het ook een leuk ontwerpje maar ik hebt een enorme rotzooi in mijn kamer en hebt problemen met mijn voeding.

Dan moet je opruimen Gerhard. En daarna aan de slag

met een ban aan z'n kont heeft hij nu tijd zat om op te ruimen, het is toch niet DE Gerhard ?

Jazeker, en die heeft voorlopig weer tijd genoeg.

zucht leeft dat ook nog ..

wat is er dan met die Gerhard?
En heeft microfoon nu een ban?
Zo ja waarom?

[Bericht gewijzigd door Technojunk op (11%)]

das een oude bekende die af en toe weer boven komt drijven

als alles niet gewist is zoek maar eens op Gehard, doe wel eerst ene pamper om en leg zakdoekjes klaar.

sommige topic's waren hilaris en piste je in je broek van het lachen, maar meestal waren ze om te huilen.

Gerhard terroriseert zowat alle fora van Benelux. Heeft overal een ban, en dit niet alleen op elektroforums.

Is de TDA7375 dan nog verkrijgbaar in de handel?

Heb in de online webcataloog gekeken van www.rato.be en zag hem er niet tussen staan.

Ja, Nedis (groothandel) heeft hem.

Anders kan je geloof ik de TDA7475 pakken, was de opvolger (zo ff uit mijn hoofd).