Ik heb hier een fluke scopemeter gekregen die miss defect is. Helaas zit er geen adapter bij (demo model) dus zou ik die graag eentje zelf willen maken.. Heeft iemand de uitgangswaarde? want er zit namenlijk een accu in, dus een regelbare voeding ofzo kan ik er waarschijnlijk niet meteen ophangen ofwel?? Dan kan ik zien of ik hem nog werkend krijg, zou iig wel leuk zijn.

15 VDC, 300 mA staat er op mijn 123 voeding.
Let op plus op de ring min aan de tip.
Met een lege accu doet ie niks meer,ook niet op een voeding,zonder accu werkt het wel op een voeding.

ok. Dus gewoon een gelijkspannings voeding van 15V zou goed zijn?

Ofwel ik moet eerst de accu opladen, en dan werkt hij pas? maar kan de accu die erin zit gewoon met een laboeving werken? Het is namenlijk een Ni-cd accu, weet niet of dit gedruppelt of iets dergelijks moet worden?

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (33%)]

Het laadcircuit zit in de meter, er kan dus gewoon 15 volt dc op.

Of eerst de accu laden of de accu eruit en alleen de 15 volt dc er op.

wtf. is toch niet te geloven?

Wat gedaan:
ding open schroeven.. rubbertje eruit halen omdat anders de plug er niet in past. (standaart ligen in alle maten met kabel eraan.) even luisteren naar meneer Morc, aansluiten die hap.. druk op het powerknopje.. en tjing.. een bijna gratis (kratje bier na) scopemeter..

super toch! nu nog even mee spelen. Kan ik met gewone bananen stekkers de scoop gebruiken? Of moet ik hiervoor afgeschermde en storingsvrije speciale kabels gebruiken?

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (20%)]

Gewone meetsnoeren met bananen stekkers kan prima.

Veel meetplezier:-)

Oke..

Er is ook een mogenlijkheid om de meter aan de pc te koppelen. Ik zag dat de bijbehorende snoeren erg duur zijn. Is dit ook zelf te maken?

Optical port noemen ze het..

De kabel heet alvolgt:
SW90W

kan hier niks over vinden, weet iemand dit toevallig?

En nu eens posten zonder onnodige quotes?

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (30%)]

Ik dacht dat SW90W de software van Fluke was waar een kabel bij moet.

http://www.fluke.de/comx/show_product.aspx?pid=8368&locale=nlnl&am…

jaa, ok maar zou er een mogenlijkheid zijn om die kabel zelf te maken?

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (64%)]

Ik zal morgen wel even kijken naar die kabel, heb ik nog ergens liggen.
Het is in ieder geval een special, IR zender ontvanger in een behuizing die je op de meter vast klikt.

Zal niet eenvoudig zijn dat te maken tenzij je weet wat voor een protocol er gebruikt wordt.

Aik.. dat dacht ik ook al te zien dat er infrarood zending was.. ik al met vario er tegen aanhouden of ik iets kon ontvangen:Phaha.. wordt denk idd erg lastig om zoiets te maken verwacht ik. Maar wie weet.. kent miss iemand een how to

Ben je kleurenblind? Het verzoek om zonder onnodige quotes te posten is niet vrijblijvend.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (51%)]

Op 24 januari 2008 14:19:54 schreef morc:
Met een lege accu doet ie niks meer,ook niet op een voeding,zonder accu werkt het wel op een voeding.

Raar. Als de mijne helemaal leeg is doet ie het prima met de adapter erop.

Is toch echt zo, ding deed niks meer na ongeveer 1 jaar niet meer naar gekeken te hebben ook niet op de voeding.
Accu was mischien meer dan leeg( gewoon rijp voor de klein chemisch afvalbak dus), accu los gehaald en toen werkte het wel.

De nieuwe accu behandel ik nu wat beter.

Een jaar? Ik gebruik hem niet dagelijks maar zolang heb ik hem nooit links laten liggen. Overigens zit er wel een hele mooie functie op om je accu weer op orde te krijgen. Deze cyclus duurt zeker een uur of twaalf.

Ja een jaar, heb ook nog een `echte´ scope een procesmeter en een 16 kanaals datalogger.
Dacht ik eindelijk aan de 123 ging het feest niet door.
Nu gebruik ik hem toch maar wat vaker en inderdaad ook de accu onderhoud functie.