Hallo,

Ik heb hier een monitor van het merk Neovo type e19a.
Als ik het beeldscherm aanzet krijg ik gewoon normaal beeld en na 1 seconden word het beeld zwart (valt uit).

Het voedings lampje blijft gewoon op groen staan en op een andere computer is het precies hetzelfde verhaal.
Als ik de monitor gewoon weer aan en uit zet krijg ik weer een seconden beeld enz.

Kan iemand mij misschien helpen?

Alvast bedankt.

heb even goed met een felle lamp gekeken en het is alleen de belichting die uitvalt want zie wel vaag gewoon het beeld.

Je hebt waarschijnlijk wat transistors defect.

Ik heb precies hetzelfde probleem met een Dell.

het probleem word hier beschreven.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1215510/last
Ik ben zelf driftig opzoek naar de transistors dan kan ik het maken.

Hmm ik heb het idee dat de bovenste lamp niet aangaat alleen is het scherm niet open te krijgen :S als alle schroefjes er uit zijn is er nog geen beweging in te krijgen.

Als je alle schroefjes eruit hebt, zitten de voor en achterkant nog aan elkaar vastgeklikt.
Voorzichtig met een schroevendraaier een beetje openen en dan verder losklikken.

succes.

Heb hem inmiddels open, binnenin zit een witte printplaat met daarop wat componenten en 4 aansluitingen deze zijn voor de backlight verlichting. Zit hier het probleem waarschijnlijk in? of is het eerder een van de lampen?

Heb een foto gemaakt moet ik die uploaden op een host en dan doorlinken?

Hallo,

Ik heb hier hetzelfde probleem met m`n neovo X19-A.
Hier valt het beeld ook weg na +/- 2 seconde.
Ik heb inmiddels de elco`s op het voedingsprintje al vervangen 2 x 100uF 35V.
Maar helaas zonder succes.
Ook hier zitten er 2 printen in.
1 voor de videoingangen en onscreen graphics.
Het andere printje is om de backlight aan te sturen.
Deze heeft 4 aansluitingen.
Ook al geprobeerd te testen met 1 aangesloten backlight.
Dan ook 2 sec beeld waarna zwart helaas.
Heeft iemand nog een tip?

Alvast bedankt voor de reacties.

probleem in inverter. controleer de 2 (?) transformators (ohm meting) en kijk naar verschillen. verschillen = transformator probleem.

controleer de transistors in inverter op sluiting. kijk naar losse soldeerverbindingen, vooral bij transformators. controleer eventueel aanwezige elco's op inverter. Check de lampen, kan ook kapot zijn.

1 lamp aansluiten en andere niet werkt niet, want dan gaat ie in de beveiliging (2 seconde op zwart).

Hallo Siebo,

Bedankt voor je reactie.
Ik ben vandaag nog even gaan meten.
De beide trafos meten beide gelijk op 1 meting na.
Dit komt door een defecte transistor type ZTX1049A.
Nu ben ik hier al naar gaan zoeken maar deze is niet te vinden.
Via een ander topic op dit forum kwam ik op een vervangen voor deze transistor en wel type STSA851.
Deze is te verkrijgen via Farnell.
Nu bel ik morgen eerst de locale elektronica boer maar even of hij iets heeft en anders bestellen we hem wel bij Farnell.
Het gekke is dat er 1 inzitten en er maar 1 defect is.
Ook heb ik nog even proberen te meten aan de backlight.
Hier zitten 4 aansluitingen in en deze meten alle oneindig.
Kan je dus weinig over zeggen zo.
Aangezien het scherm nog niet al te oud is neem ik aan dat hier geen probleem in zou zitten.
Ook nog even gekeken naar de solderingen bij de trafos maar daar is ook niets te zien.

Misschien heeft iemand nog en tip voor een vervangend type transistor.

Alvast bedankt maar weer.

Ik heb gistern met succes mijn Neovo E-19A monitor gerepareerd.
Onderop de inverter PCB zitten twee lichtbruine zekeringen met opdruk "2.0" - kan niet missen!
Een ervan bleek OK, de andere was kapot en ik heb deze eenvoudig overbrugd met een glaszekering van 2 A met enkele draadjes eraan gesoldeerd plus isolatietape om kortsluiting te voorkomen.
Na ruim een dag inbranden werkt het nog steeds prima!

Beste,

Ik heb het zelfde probleem. 1seconden beeld daarna zwart scherm.
Op de 2 condensatoren staan +12 en -12v dus oke.
Hier nog een foto:
http://obrazki.elektroda.net/95_1242925898.jpg
Echter heb ik de 2 zekeringen al overbrugt maar het wil nog steeds niet werken. Heeft iemand hier nog een andere oplossing voor.

Zekeringen overbruggen is nou niet het meest slimme dat je kunt doen.
Dingen zijn er niet voor niets uitgeklapt, dus eerst de oorzaak zoeken !