haha, wat moet je met een kassabonmaker doen in een robot?:P
zou zelf echt niet weten waar ze die dingen verkopen
chuckie
Honourable Member
Ervaring is de naam voor de som der fouten die we gemaakt hebben--Oscar Wilde
En de winnaar van de CO beurs prijsvraag en daarmee de trotse eigenaar van een Sond Lab USB en snaar aangedreven draaitafel is......
(tromgeroffel)
DE Hr of Mevr.Halmans uit Eindhoven.
Namens het CO-team hartelijk gefeliciteerd, ik heb uw E-mail en zal contact met u opnemen.
chuckie
Honourable Member
De twee weerstanden van 10k naar de plus trekken.
-edit-
HmH zegt hetzelfde maar dan anders
...
[Bericht gewijzigd door chuckie op (35%)]
Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
chuckie
Honourable Member
Technojunk
Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje
Had ik het toch goed! 
[Bericht gewijzigd door Technojunk op (86%)]
@jochem_s: die instinker was dat we jouw speciaal voor die prijsvraag in die koektrommel naar rosmalen hebben laten komen ipv met je beamer!
(ik ben niet gek, ik ben een helicopter)
Op 27 maart 2008 10:05:01 schreef Jochem_S:
...en ik maar zoeken naar die instinker
Je was niet de enige 
Paul, pa0son heeft een film online gezet van de afgelopen markt.
Als je niet geweest bent kun je zien hoe het was, en als je wel geweest bent zie je misschien jezelf nog terug. Op het einde komt ook de CO stand van een afstandje nog in beeld.
Inderdaad vanaf een afstandje helaas .... en nu hadden we nog wel zo'n elektronicus magneet gebouwd ( lampjes ... veeel
)
chuckie
Honourable Member
Goede impressie.
Helaas hebben de standgevers al aangegeven dat we het niet te gek moeten maken met aandachttrekkers zoals het looplicht wat we nu hadden. Dit kon nog net.
Het moest ook geen kermis worden zeiden ze en laat dat nu net een groot deel van mijn werkterrein uit maken 
Maar omdat we nu gezien hebben dat het stroomverbruik wel wat omhoog kan, zouden we de volgende keer een paar extra proefopstellingen kunnen maken.
Ikzelf dacht al aan een PLC met wat k'nex spullen.
Of toch een mini tesla-coiltje
....fry..?
En natuurlijk een koffiezetapparaat op de stand om RD12TF tevreden te houden, eventueel geboost en gepimpd met wat uC's.
Dan kunnen ze uiteindelijk toch niet meer om ons heen met het filmen.
De prijswinnaar heeft overigens inmiddels zijn prijs in ontvangst mogen nemen, en was er zeer content mee.
Hij was alleen verbaasd dat ie niet op de foto moest....
Stom...stom mijnerzijds.
Had ik aan moeten denken 
Al met al heb ik al weer zin in de volgende keer.
Hopelijk ook weer met de mensen die er nu ook waren, een leuke ploeg bij elkaar en niet te vergeten de moderators die allemaal ons kwamen bezoeken en meehelpen.
Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
Op 27 maart 2008 17:21:50 schreef High met Henk:
@jochem_s: die instinker was dat we jouw speciaal voor die prijsvraag in die koektrommel naar rosmalen hebben laten komen ipv met je beamer!![]()
(ik ben niet gek, ik ben een helicopter)
Grr
Maar het scheelt, ik had die koektrommel bij m'n ouders neergezet en de rest van de weg vervolgd met de beemer van die ouwe van mij... Inmiddels rijdt de mijne weer gelukkig...
Op 9 april 2008 01:41:43 schreef chuckie:
Helaas hebben de standgevers al aangegeven dat we het niet te gek moeten maken met aandachttrekkers zoals het looplicht wat we nu hadden. Dit kon nog net.
Het moest ook geen kermis worden zeiden ze en laat dat nu net een groot deel van mijn werkterrein uit maken
Nahhhhh zeg, weet je hoe mooi subtiel dat looplichtje was, zo verwerkt in het logo en alles! Nee, dan die complete drive-in van de buren, met PAR-cans en een PA die de hele zaal tig keer liet weten wanneer de trekking van de loterij was... DAS pas kermis!
Maar omdat we nu gezien hebben dat het stroomverbruik wel wat omhoog kan, zouden we de volgende keer een paar extra proefopstellingen kunnen maken.
Ikzelf dacht al aan een PLC met wat k'nex spullen.
Of toch een mini tesla-coiltje....fry..?
En natuurlijk een koffiezetapparaat op de stand om RD12TF tevreden te houden, eventueel geboost en gepimpd met wat uC's.
En niet alleen rd12tf
Modified Senseo, afgifte zodra het kopje eronder gaat (en de klep dicht is natuurlijk)?
Overigens lijkt het me een goed idee om wat meer hobby-opstellingen te doen volgende keer. Bouw het wat ruimer op, dwz meer ruimte om spullen heen, waardoor meer overzicht. Er lagen nu bijvoorbeeld wel wat bouwpakketjes, maar het verdween een beetje tussen de rommel. Profileer het wat meer als een hobby-stand met informatie, en aanvullend wat bouwpakketten e.d. (met een bordje erbij: dit is een versterker, zo werkt het, etc.).
Heb ik trouwens het PIC-startersbordje over het hoofd gezien? Daar begon het toch allemaal zo'n beetje mee?
Op 9 april 2008 01:41:43 schreef chuckie:
Goede impressie.
[...]
Jammer, ik heb naar dat soort regels gezocht op de site van het BRAC, maar niet gevonden.
Nou ze wennen er maar aan. Ik zal nog eens communiceren over deze 'regel' met Eric.
[...]
Pas daar mee op! Dat was een gewone WCD (voor de schoonmakers) die wij in gebruik hadden. Als we een andere plek krijgen kan dat wel eens anders zijn ...
Technojunk
Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje
Op 8 april 2008 21:41:17 schreef Schimanski:
Paul, pa0son heeft een film online gezet van de afgelopen markt.Als je niet geweest bent kun je zien hoe het was, en als je wel geweest bent zie je misschien jezelf nog terug. Op het einde komt ook de CO stand van een afstandje nog in beeld.
Filmpje speeld niet af 
Er blijft staan, gereed..
Op 9 april 2008 08:14:11 schreef Rd12tf:
Jammer, ik heb naar dat soort regels gezocht op de site van het BRAC, maar niet gevonden.
Nou ze wennen er maar aan. Ik zal nog eens communiceren over deze 'regel' met Eric.
Ik stond toevallig een halve meter verderop toen dit gesprekje plaatsvond. Ik kreeg sterk de indruk dat men vooral minder gecharmeerd was van onze "buurstand", en dat er geen enkel probleem was met de onze.
DSe buren waren inderdaad erg luidruchtig met hun hele discohebben en houwen. Ik vond het niet storend, maar de organisatie dus wel. En dat is hun goed recht.
Kortom, ik kreeg eerder de indruk dat men voorzichtig kwam polsen of we er geen last van hadden. En aangezien al die electronicajongen aan enige vorm van contactgestoordheid lijken te lijden zal de wellicht al niet erg duidelijke boodschap ook wel niet goed zijn overgekomen. 
hmm, tja ik kon me herinneren dat ze eerst dachten dat die speakers bij ons horden, maar ze hebben voor zover ik weet alleen geklaagd over het feit dat onze stand goed vast moest zitten.
de buren waren idd ZEER luidruchtig en nadrukkelijk aanwezig.... Heb me er zelf niet echt aan gestoord moet ik dan wel weer zeggen, maar kan me indenken dat anderen dat wel deden...
chuckie
Honourable Member
Ik had toch het idee dat ze ons ook even een subtiele hint aan het geven waren dat het nu niet erg was, maar dat we het niet te gek moesten maken.
Misschien volgend jaar dan toch maar een paar T-bars en een square-truss vol hangen met snijertjes, par's en vari-lite's 
toch even binnenkort een plan trekken voor de volgende beurs waar we gaan staan: 'k zal wel weer wat meuk meenemen denk ik, maar iets minder als de vorige keer.....
maar heb nogal wat nieuwe IC's met name waar ik toch niets meer mee doe...
chuckie
Honourable Member
De meuk van vorige keer heb ik hier nog opgeslagen staan.
Ik kwam er gisteren toevallig achter dat ik van de SN74HC74 en de LM393 nog elk zo'n 300 stuks heb.
Een beetje overdreven...ahum.
Kan dus ook mee volgende keer.
klein is fijn
Moderator
Op 9 april 2008 10:53:59 schreef chuckie:
LM393 nog elk zo'n 300 stuks heb.
Dat wordt dus een hele grote VU meter in dat bord voor volgend jaar..
Mooi! Kunnen we het geluidsniveau van de buren meten! 
Op 9 april 2008 08:05:40 schreef Jochem_S:
[...]Overigens lijkt het me een goed idee om wat meer hobby-opstellingen te doen volgende keer. Bouw het wat ruimer op, dwz meer ruimte om spullen heen, waardoor meer overzicht. Er lagen nu bijvoorbeeld wel wat bouwpakketjes, maar het verdween een beetje tussen de rommel. Profileer het wat meer als een hobby-stand met informatie, en aanvullend wat bouwpakketten e.d. (met een bordje erbij: dit is een versterker, zo werkt het, etc.).
[...]
Dat was wel de oorspronkelijke opzet, maar door het niet tijdig halen van gestelde doelen is de 'main core business' richting verkoop gegaan.
Meer hobby projecten op de stand, ben ik het mee eens!
[Bericht gewijzigd door Rd12tf op (87%)]